کد خبر : 94543
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 22:37
-

اقدامات فناورانه و فرهنگی جهاددانشگاهی فارس اثرگذار است

اقدامات فناورانه و فرهنگی جهاددانشگاهی فارس اثرگذار است

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با بیان اینکه پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، یک پتانسیل مناسب است، اقدامات جهاددانشگاهی در مسیر حمایت از فعالیت‌های فناورانه خصوصا در حوزه فرهنگی و صنایع نرم را اثرگذار دانست. صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دوشنبه ۲۴ آبان در حاشیه بازدید

اقدامات فناورانه و فرهنگی جهاددانشگاهی فارس اثرگذار است

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با بیان اینکه پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، یک پتانسیل مناسب است، اقدامات جهاددانشگاهی در مسیر حمایت از فعالیت‌های فناورانه خصوصا در حوزه فرهنگی و صنایع نرم را اثرگذار دانست.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دوشنبه ۲۴ آبان در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس، گفت: مسئولان جهاددانشگاهی فارس اهتمام خوبی برای معرفی هنرمندان حوزه صنایع دستی و صنایع نرم و فرهنگی انجام داده‌اند و هدف آن هم معرفی و برندسازی کارهای خلاقه هنری و صنایع نرم استان است.

وی با یادآوری اینکه برای نخستین بار است که از پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی استان بازدید کرده است، گفت: یک پدیده جدید که خصوصا در طراحی المان‌های شهری به آن نیاز داریم، در این پارک عرضه و معرفی شده که می‌توان از آن در شورایی که جدیدا برای طراحی و اجرای المان‌ها ایجاد شده است، از آن بهره برد.

سهرابی با بیان اینکه چنین کاری باعث می‌شود هنر دینی و اسلامی بسیار بهتر و بیشتر به جامعه معرفی شود، گفت: این نمایشگاه حاوی تولیداتی در زمینه هنرهای سنتی اصیل ایرانی ـ اسلامی است و این مسئله هم جزو برنامه‌های مد نظر در گام دوم انقلاب است و باید از تمام ظرفیت‌های ایرانی و اسلامی در راستای تمدن‌سازی استفاده کرد.

سهرابی به ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی و ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس که طی دو سال گذشته اهتمام ویژه‌ای برای تدوین آن معطوف شد، مأموریت‌های نهادهای فرهنگی، نظیر جهاددانشگاهی مشخص شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یکی از اولویت‌های این سند را بحث هنر متعالی و انقلابی بیان و اضافه کرد: براساس این سند، دستگاه‌های فرهنگی و هنری و اجرایی استان فارس همسو و همگام با هم و با پشتوانه مدیریت ارشد استان، باید برای معرفی هنر متعالی و انقلابی باید فعال شوند.

سهرابی با بیان اینکه در سند فرهنگی مصوب، حدود ۸۲ برنامه تعریف شده که شامل ۵ اولویت است، گفت: ۱۰ الی ۱۵ برنامه از کل برنامه‌ها، مربوط به هنر متعالی، از صنایع دستی گرفته تا هنرهای تجسمی، سینما، هنرهای نمایشی، موسیقی و دیگر هنرهاست؛ بنابراین اقدامات جهاددانشگاهی در موضوع پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در راستای برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی است.

مدیرکل ارشاد فارس با بیان اینکه طبق این سند کاملاً مشخص شده است که در سال ۱۴۰۴ در حوزه دین، قرآن، مذهب و فرهنگ، استان باید کجا قرار داشته باشد، گفت: در راستای این سند پایان هر سال گزارش‌گیری توسط دبیرخانه شورا انجام و اقدامات ارزیابی می‌شود تا نقاط ضعف و قوت و جایگاه طی شده مشخص شده و با برنامه تدوین شده سند فرهنگی مطابقت داده شود.

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس از روز یکشنبه ۲۳ آبان در شیراز گشایش یافت و به مدت ٤ روز و تا ٢٦ آبانماه جاری ادامه دارد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح