کد خبر : 9118
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 سپتامبر 2021 - 22:28
-

امروز نیروهای مسلح بیش از هر زمانی آماده‌ دفاع از کشور هستند

امروز نیروهای مسلح بیش از هر زمانی آماده‌ دفاع از کشور هستند

  ‍ فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس دورانی سراسر حماسه، خاطره و ایثار بود که در نهایت علاوه بر آنکه حقانیت ملت ما را به جهانیان نشان داد، باعث تثبیت انقلاب اسلامی نیز شد. سردار علی اکبر جاویدان در  مراسمی در پادگان شهید رجایی مرزبانی استان کرمانشاه، با گرامیداشت هفته

امروز نیروهای مسلح بیش از هر زمانی آماده‌ دفاع از کشور هستند

  ‍ فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس دورانی سراسر حماسه، خاطره و ایثار بود که در نهایت علاوه بر آنکه حقانیت ملت ما را به جهانیان نشان داد، باعث تثبیت انقلاب اسلامی نیز شد.

سردار علی اکبر جاویدان در  مراسمی در پادگان شهید رجایی مرزبانی استان کرمانشاه، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تشریح چگونگی آغاز جنگ ایران و رژیم بعثی عراق و دستاوردهای آن پرداخت و گفت: این نبرد نابرابر به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت پهلوی از سوی دشمنان قسم خورده به ایران تحمیل شد.
وی افزود: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آمریکا بزرگترین پایگاه خود را در خاورمیانه از دست داد و این موضوع باعث شد آن ها، رژیم بعثی عراق را علیه کشورمان تجهیز و زمینه جنگی نابرابر را فراهم کنند.
جاویدان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شیطنت های دشمنان، گروهک هایی ایجاد شد که به انقلاب نوپای اسلامی ایران ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: در همان ایام حدود 700 شهید را در مرزها تقدیم اسلام و انقلاب کردیم تا ثابت کنیم در دفاع از مرزهای کشور عزم و اراده ای راسخ داریم.
فرمانده انتظامی کرمانشاه تصریح کرد: در یکسال ابتدایی جنگ، رژیم بعثی عراق که از حمایت های 30 کشور جهان برخوردار بود توانست شهرهایی از استان کرمانشاه مانند قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و سومار و شهرهایی از خوزستان را به تصرف خود درآورد.
وی افزود: با این حال از سال 1360 تا 1363 عملیات های موفقی نظیر بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس، محرم و … انجام گرفت و رزمندگان توانستند با همان غیرت و شجاعت مثال زدنی خود شهرهای اشغال شده را از چنگال دشمن بعثی رها کنند.
جاویدان تصریح کرد: پس از این موفقیت های چشمگیر بود که رژیم بعثی در اقدامی ناجوانمردانه به استفاده از سلاح های شیمیایی روی آورد تا ملت مقاوم ایران را از پای درآورد که در این زمینه هم ناموفق بود.
این مقام عالیرتبه انتظامی خاطرنشان کرد: عملیات ظفرمند “مرصاد” تیرخلاصی بر پیکره نیمه جان رژیم بعثی عراق و فتحی بزرگ و بیاد ماندنی برای ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی بود تا جهانیان شجاعت و غیرت رزمندگان سرافراز کشورمان را تحسین کنند.
جاویدان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره 220 هزار شهید گلگون کفن جمهوری اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس، گفت: در 200 سال گذشته سابقه نداشته که جنگی اتفاق بیفتد و بخشی از خاک کشورمان جدا نشود، اما این اتفاق در دوران هشت سال دفاع مقدس رخ داد و حتی یک وجب از خاک کشورمان به دشمنان نرسید.
وی همچنین با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه “ما در جنگ، ابهت غرب و شرق را در هم شکستیم”، خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا از کشورمان حساب می برند، کشوری که با تکیه بر جوانان خود توانست برابر دشمنی تا بن دندان مسلح که با 30 لشکر مکانیزه و 100 لشکر پیاده به جنگش آمده بود، پیروز شود.
جاویدان در ادامه به برخی آثار و نتایج هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در جوانان، شکوفایی استعدادها، ایجاد بسیج مردمی و انسجام و همدلی مضاعف میان مردم و نیروهای نظامی از جمله مهم ترین نتایج دفاع مقدس است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی مصمم تر و راسخ تر از گذشته در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی حرکت می کند و به برکت ولایت فقیه توانسته بر همه دسیسه های دشمنانش فایق آید.
این مقام عالیرتبه انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به آمادگی بسیار مطلوب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور اشاره کرد و گفت: امروز ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی متحدتر از هر زمان دیگری آماده پاسخگویی به هر نوع تهدید دشمنان و حراست از استقلال و امنیت کشور هستند.
وی گفت: نیروی انتظامی هم به عنوان سرباز ولایت و در سایه سار رهبر معظم انقلاب شبانه روز در حال دفاع از امنیت داخلی کشور هستند و در کنار دیگر نیروهای مسلح توفیق خدمتگذاری به مردم شریف ایران اسلامی را دارد.
جاویدان در پایان از تلاش ها و زحمات نیروهای مرزبانی نیز قدردانی کرد و گفت: مرزبانان سربازان خستگی ناپذیر ولایت هستند که برای امنیت افرینی در مرزها شبانه روز تلاش می کنند و همه فعالیت دشمنان و گروهک های معاند را زیر نظر دارند و به همین دلیل باید صمیمانه از آن ها تشکر کرد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح