کد خبر : 11733
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 21:14
-

امسال نگرانی خاصی درخصوص بازار سرمایه وجود ندارد

امسال نگرانی خاصی درخصوص بازار سرمایه وجود ندارد

 یک فعال بازار سرمایه گفت: برای سال ۱۴۰۰ نگرانی خاصی درخصوص بازار سرمایه وجود ندارد. میلاد ویسمه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط نزولی بورس تا اواخر فروردین ماه ممکن است طول بکشد و به نظر می رسد این موج نزولی، آخرین موج نزولی بازار است و شاخص اصلاح خود را در این چرخه

امسال نگرانی خاصی درخصوص بازار سرمایه وجود ندارد

 یک فعال بازار سرمایه گفت: برای سال ۱۴۰۰ نگرانی خاصی درخصوص بازار سرمایه وجود ندارد.

میلاد ویسمه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط نزولی بورس تا اواخر فروردین ماه ممکن است طول بکشد و به نظر می رسد این موج نزولی، آخرین موج نزولی بازار است و شاخص اصلاح خود را در این چرخه تکمیل کند.

وی افزود: در اردیبهشت ماه شرایط سبز و صعودی برای بازار تصور می شود و اعتقاد بنده بر این است که بازارهای موازی، بخشی از ظرفیت خود را به بازار بورس واگذار می‌کنند و تقریبا از اوایل اردیبهشت ماه امسال شاهد افزایش تقاضا در بازارهای مختلف از جمله سیمان، کاشی و سرامیک، بانکی و سرمایه گذاری و سپس انبوه سازی خواهیم بود.

این فعال بازار سرمایه بیان کرد: در روزهای پایانی سال ۹۹ بازار شاهد فراز و نشیب هایی بود به طوری که ابتدای صبح بازار منفی، سپس مثبت یا برعکس می‌شد، که در واقع، در اواخر موج اصلاحی، این رفتارها و تخلیه ها از بازار، امری طبیعی است.

ویسمه اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۰ نگرانی خاصی برای بازار سرمایه وجود ندارد، اما سیاست ها و رفتارهای فعلی که در بازار ایجاد شده متاسفانه سبب سلب اعتماد گسترده‌ای از بازار شد که نمونه این فرآیند را در عرضه اولی اوپال که در ۵ سال اخیر برای نخستین بار به پایین ترین قیمت عرضه شد، مشاهده کردیم و تعداد شرکت کنندگان در عرضه اولیه در کمترین رده از حجم خود در این مدت قرار گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد بی اعتمادی در بازار به عنوان یک محرک عمل کرده و حرکت مردم شامل هدایت پول های شناور و سرمایه های شناور آنها به سمت بازارهای ارز دیجیتال و پول های دیجیتالی بود که در صرافی‌ها و کارگزاری های خارج از کشور خرید و فروش می‌شود و متاسفانه طبق آخرین تخمین، بیش از یک میلیون نفر از ایران در بازار ارزهای دیجیتال در این مدت سرمایه گذاری کرده‌اند.

این فعال بازار سرمایه گفت: سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای ارزهای دیجیتال بود و این رشد همچنان در ارزهای معتبر ادامه دار خواهد بود، اما متاسفانه افراد هدایت شده به این بازار بدون داشتن هیچگونه دانش حداقلی در مورد تحلیل ارزهای دیجیتال و شناخت این ارزها یا بدون تسلط بر مدیریت سبد ارزهای دیجیتال، به این حوزه وارد شده و سرمایه گذاری کرده‌اند که این مهم ریسک سیستماتیک را افزایش می دهد.

ویسمه خاطرنشان کرد: مسیر پویایی بازارهای اقتصادی کشورهای توسعه یافته به سمت ارزهای دیجیتال هدایت شده و نمی توانیم کشوری باشیم که مقابل این بازار بایستیم و از فعالیت و گسترش این بازار ممانعت کنیم، در نتیجه با عدم وجود ممنوعیت برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور، باید بتوان بستر ایمنی را ایجاد کرد تا مردم از سایت های رسمی خرید کنند و در دام سودجویان نیفتند. در این شرایط نیازمند شفاف سازی در مورد بازار ارزهای دیجیتال هستیم تا مردم بهتر بتوانند در این خصوص تصمیم گیری کنند.

وی تاکید کرد: در مورد بازار بورس نیز همین شرایط رخ داد به طوری که در یک مقطعی مردم توسط رسانه به بازار بورس هدایت شدند اما هیچ اطلاعی از ریسک های بازار به سرمایه گذاران داده نشد و صرفا از جنبه مثبت این بازار برای سرمایه گذاران صحبت شد و مردم فعال در این حوزه صرفا به اعتماد حرف‌ها و صحبت هایی که در این بازار گفته می‌شد، سرمایه های خود را به این بازار وارد کردند و الان این موج بی اعتمادی تا جایی پیش رفته که بالغ بر ۹۰ درصد این افراد خواهان رسیدن به مبلغ اولیه سرمایه گذاری و خروج از این بازار هستند که این خروج پول به همراه بی اعتمادی می‌تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای یک مدت طولانی به بازار بورس وارد کند. این بازار شرایطی را تجربه و لمس کرد که در این مدت از سال ۱۳۴۶ تاکنون بی نظیر بوده است، ورود این حجم از نقدینگی و نیروهای انسانی و کدهای بورسی به این بازار برای اولین بار در تاریخ بورس ایران ایجاد شده بود اما بستر برای ورود این تعداد مهمان به این خانه کوچک آماده نبود و متاسفانه خروج این افراد آسیب ها و صدمات جدی را به این بازار وارد خواهد کرد و این صدمات حداقل تا سه سال آینده بازار بورس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ویسمه ماهیت بازار بورس را از سال ۱۴۰۰ ماهیت مثبتی دانست و گفت: سرمایه های شناور تقریبا قابل توجهی به این بازار هدایت می‌شود، اعتقاد بر این است که نوسانات دلاری و ارزی در سال آینده کنترل خواهد شد ولیکن باید از حال حاضر پیش بینی لازم را برای نقدینگی کشور داشت به خصوص با توجه به اینکه یک تغییر دولت پیش رو است و این شرایط باید همسو با منافع سهامداران بورس باشد.

وی ادامه داد: اولین گزینه مورد نیاز در بورس با شرایط فعلی، شفافیت توام با صداقت است که متاسفانه اکنون شرایطی در بازار دیده می‌شود که جالب نیست و این نوع رفتارها، رفتارهای آسیب زننده به بورس است که عدم اعتماد را در بازار ایجاد می‌کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح