کد خبر : 11736
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 21:14
-

خواستار افزایش 47 تا 50 درصدی دستمزد کارگران بودیم

خواستار افزایش 47 تا 50 درصدی دستمزد کارگران بودیم

 دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد با اشاره به وضعیت سخت زندگی کارگران گفت: با افزایش 39 درصدی دستمزد حدود 3 میلیون 600 هزار تومان دریافتی ماهیانه یک کارگر خواهد بود که این مقدار زیر خط فقر است. با توجه به تورمی که قطعا در سال 1400 پیش می‌آید هیچ کارگری نمی‌تواند زندگی خود را

خواستار افزایش 47 تا 50 درصدی دستمزد کارگران بودیم

 دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد با اشاره به وضعیت سخت زندگی کارگران گفت: با افزایش 39 درصدی دستمزد حدود 3 میلیون 600 هزار تومان دریافتی ماهیانه یک کارگر خواهد بود که این مقدار زیر خط فقر است. با توجه به تورمی که قطعا در سال 1400 پیش می‌آید هیچ کارگری نمی‌تواند زندگی خود را با این دستمزد اداره کند.

محمدرضا داوری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران اظهار کرد: نظر ما بر روی حداقل 6 میلیون تومان برای حداقل دستمزد بود. انجمن صنفی کارگران خواستار افزایش 47 تا 50 درصدی بر دستمزد کارگران بوده است.

وی افزود: دستمزد تعیین شده از طرف شورای عالی کار مورد رضایت ما نیست. با افزایش 39 درصدی دستمزد حدود 3 میلیون 600 هزار تومان دریافتی ماهیانه یک کارگراست که این مقدار زیر خط فقر است و حتی اگر کارگر 10 میلیون تومان حقوق بگیرند، با توجه به تورمی که قطعا در سال 1400 پیش می‌آید هیچ کارگری نمی‌تواند با این دستمزد زندگی خود را اداره کند. وقتی کارگری حاضر به انجام کار با این حقوق نباشد کارفرما نیز ضرر می‌کند.

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد بیان کرد: در سال 99 با وجود کرونا تعدیل نیرو زیادی صورت گرفته است و شرکت‌های زیادی ضرر کرده و غیرفعال شدند. حتی شرکت‌ها و کارفرمایان بزرگ نیز تعدیل نیرو کردند. با وجود این تورم، بسیاری از کارفرمایان نیز در سال 1400 مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد، زیرا برای کارفرمایان نیز مشکل ایجاد می‌شود و توان پرداخت حقوق کارگران را نخواهند داشت. کارفرمایان به دنبال کارگرانی می‌گردند که حاضر هستند با مبالغ پایین‌تر کار کنند.

داوری با اشاره به اینکه اکثر کارفرمایان مقید به پرداخت کامل دستمزد حقوق کارگر نیستند، خاطر نشان کرد: تعداد کمی از کارفرمایان هستند که با کارگر قرارداد می‌بندند. مشکل ما اجرای ماده 7 قانون کار است که در کارهایی که جنبه استمراری دارند باید قرارداد به صورت دائم باشد، ولی متاسفانه ماده 7 اجرا نمی‌شود. اگر این ماده اجرا شود هیچ کارفرمایی نمی‌تواند قرارداد سفید امضا ببندد و کارگر قراردادی را با میل خود به کار بگیرد و پول پرداخت کند.

وی با اشاره به پایین آمدن قدرت خرید کارگر افزود: وضعیت کارگران به شدت اسف بار است. کارگران نمی‌توانند نیازهای روزانه خود را تامین کنند. آن‌ها با دستمزد روزانه 150 یا 180  هزارتومان نمی‌توانند به راحتی زندگی را بگذرانند و توان خرید  ندارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح