کد خبر : 1864
تاریخ انتشار : جمعه 6 آگوست 2021 - 13:07
-

انتقاد نماینده چابهار از نحوه بومی‌گزینی آموزش و پرورش برای دانشگاه فرهنگیان

انتقاد نماینده چابهار از نحوه بومی‌گزینی آموزش و پرورش برای دانشگاه فرهنگیان

نماینده مردم چابهار در مجلس می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش مبنای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را استانی اعلام کرده است و این در حالی است که طبق قانون بر مبنای شهرستان بوده است. پیش‌بینی می‌کنم تا ۹۰ درصد دانش آموزان مناطق محروم نتوانند به دانشگاه فرهنگیان راه یابند. معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با

انتقاد نماینده چابهار از نحوه بومی‌گزینی آموزش و پرورش برای دانشگاه فرهنگیان

نماینده مردم چابهار در مجلس می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش مبنای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را استانی اعلام کرده است و این در حالی است که طبق قانون بر مبنای شهرستان بوده است. پیش‌بینی می‌کنم تا ۹۰ درصد دانش آموزان مناطق محروم نتوانند به دانشگاه فرهنگیان راه یابند.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نحوه پذیرش دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان در استان سیستان و بلوچستان گفت: وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید تیر خلاصش را بر پیکر منابع انسانی مناطق محرم زد. وزارت آموزش و پرورش در دفترچه کنکور امسال برای دانشگاه فرهنگیان بر خلاف سال‌های گذشته بومی گزینی را بر مبنای استان انتخاب کرده است.
نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به رویه بومی‌گزینی گذشته در استان گفت: در گذشته اولویت پذیرش با شهرستان بوده است. فاصله بین شهرستان‌ها در سیستان و بلوچستان به لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی آموزش زیاد است. متأسفانه امسال علی رغم وجود قانون مشخص و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص جذب منابع انسانی، وزارت آموزش و پرورش مبنای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را استانی اعلام کرده است.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: رقابت بین دانش آموزی که مرکز استان با بیشترین امکانات تحصیل می‌کند با کسی که در روستاهای دورافتاده درس می‌خواند چگونه است؟ اقدام اخیر آموزش و پرورش همه مبانی عدالت آموزشی را زیر سوال خواهد برد.
بومی گزینی نادرست، علت کمبود معلم در مناطق محروم
وی با استناد به جلسه نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با وزیر آموزش و پرورش گفت: معاون‌ حقوقی وزارت آموزش و پرورش با حرف‌های ما موافق بودند اما مدیران نشان دادند که هیچ دغدغه‌ای در زمینه بومی گزینی صحیح ندارد. یکی از دلایل کمبود معلم در مناطق محروم این است که نیروها ماندگار نیستند و معمولا از شهرستان‌های دیگر می‌آیند. مثلا نیروی توانمندی که از زاهدان به روستاهای دشت یاری می‌آید پس از مدتی جابه جا می‌شود و مشکلات بر قوت خود باقی خواهد ماند.
سعیدی همچنین پیش‌بینی کرد که تا ۹۰ درصد دانش آموزان مناطق محروم نتوانند به دانشگاه فرهنگیان راه یابند.
نماینده مردم چابهار در پایان گفت: دغدغه ما در مورد بومی گزینی این نیست که ما نیروهای ناتوان و بی‌کیفیت را بگیریم. بسیاری از دانش‌آموزان توان کسب حداقل تراز ۶ هزار و ۵۰۰ را دارند اما طبیعی است که در رقابت با دانش آموزان مناطق برخوردار شانس کمتری برای پذیرش داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح