کد خبر : 130709
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 نوامبر 2021 - 21:31
-

انجام روزانه بیش از ۲۰ هزار تست در خوزستان / لزوم رفع کمبودهای بیمارستان‌ها

انجام روزانه بیش از ۲۰ هزار تست در خوزستان / لزوم رفع کمبودهای بیمارستان‌ها

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه در هشت روز گذشته به صورت متوسط روزانه ۲۰ هزار تست در خوزستان انجام شده است، گفت: باید نیازها و مشکلات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برآورد شود تا کمبودها رفع شوند. قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۳ اسفندماه) برگزار شد، با تشکر از اصناف و مردم

انجام روزانه بیش از ۲۰ هزار تست در خوزستان / لزوم رفع کمبودهای بیمارستان‌ها

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با بیان اینکه در هشت روز گذشته به صورت متوسط روزانه ۲۰ هزار تست در خوزستان انجام شده است، گفت: باید نیازها و مشکلات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برآورد شود تا کمبودها رفع شوند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۳ اسفندماه) برگزار شد، با تشکر از اصناف و مردم و اصحاب و رسانه بابت همکاری در رعایت پروتکل‌ها، اظهار کرد: مردم، جامعه هدف هستند. بهداشت و درمان، ضلع مهم و حیاتی برای قطع زنجیره کرونا هستند و تشدید طرح شهید سلیمانی و کمک به اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها دو ضلع دیگر قطع این زنجیره هستند و همه ادارات و سازمان‌ها در خدمت این سه ضلع هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در هشت روز گذشته به صورت متوسط روزانه ۲۰ هزار تست در خوزستان انجام شده است، افزود: افزایش شدید تست‌ها و انجام روزانه ۲۲ هزار تست و ردیابی بیماران، اقدام بزرگی برای مبارزه با این ویروس و شناسایی بیماران است. انجام تست زیاد موجب شده که مبتلایان در بدو بیماری، شناسایی و درمان و قرنطینه شوند.

استاندار خوزستان گفت: با انجام تست‌های زیاد، شاهد خروج چهار شهرستان از وضعیت قرمز و سه شهرستان از وضعیت نارنجی بودیم. طبق نمودارها شرایط به جز یکی دو شهرستان، در حال تثبیت و در حال مدیریت است که باید این دو شهرستان نیز مدیریت شوند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: حضور در مراسم برای همدردی با آلام عزاداران یا حضور در جشن‌ها ارزش بالایی دارد اما همه می‌دانیم در حال حاضر مرگبارترین شیوه ممکن گسترش ویروس، حضور در مراسم است. یک بیمار می‌تواند ۴۰۰ بیمار را آلوده کند. از طریق رسانه‌ها و همچنین بزرگان طوایف در خصوص جلوگیری از برگزاری مراسم صحبت شده است.

وی تصریح کرد: در لالی شاهد فوت یکی از برزگان بودیم و با پیامی تسلیت عرض کردم و خواستار عدم برگزاری مراسم شدم. با وجود اینکه اطلاعیه صادر شد اما فردای آن روز هزاران نفر در مراسم حضور پیدا کردند. حضور در چنین مراسمی مرگبار است. حضور در جشن‌ها نیز شادی را به عزا تبدیل می‌کند.

استاندار خوزستان افزود: جان انسان‌ها بسیار مهم است. اگر در یک کشور ۲۰ نفر بر اثر حادثه فوت کنند، عزای عمومی اعلام می‌شود و همه کشورها پیام تسلیت ارسال می‌کنند. در حال حاضر در خوزستان روزانه ۲۰ تا ۳۰ مورد فوتی ناشی از کرونا داریم.

سلیمانی‌دشتکی گفت: همه می‌دانیم جشن درآمدی اصناف، در آستانه عید است اما بسیاری از اصناف بسیار بامعرفت هستند و همکاری کرده‌اند. مشاغل گروه ۱ گسترده هستند و از ۴۶ هزار شغل، ۳۰ هزار شغل یعنی حدود ۷۰ درصد در گروه ۱ هستند که باید در این خصوص تجدید نظر شود.

وی افزود: کمیته‌ای در حال بررسی این موضوع است تا مشاغلی که به خدمات عمومی لطمه نمی‌رسانند را محدودتر یا تعطیل کنیم و عوارض آن را می‌پذیریم. می‌خواهند توبیخ کنند یا ما را بردارند یا هر کاری می‌خواهند، انجام دهند.

استاندار خوزستان گفت: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ مستقر در خوزستان تمام امکانات خود را در اختیار طرح بیماریابی شهید سلیمانی قرار دهند.

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر لزوم صرف نظر از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری، تصریح کرد: با اقدامات انجام‌شده، موج سوم کرونا در حال کنترل است اما با توجه به اینکه در آستانه چهارشنبه‌سوری هستیم از همه اصحاب رسانه، صدا و سیما، شیوخ و بزرگان می‌خواهم پویش‌های مردمی “نه به عید” و “نه به سفرهای عید”، را به راه بیندازند تا شرایط، بهتر کنترل شود زیرا چهارشنبه‌سوری علاوه بر مرگ و مشکلاتی که بر اثر موارد منفجره ایجاد می‌کند، مرگ‌های ناشی از کرونا را نیز در آینده افزایش می‌دهد.

استاندار خوزستان بیان کرد: پس از مسافرت‌های نوروزی، ۱۳ به در در پیش است که از همه افراد صاحب نظر و اندیشمندان می‌خواهم که در این زمینه کار کنند. باید پویش “کمک‌های مومنانه” نیز راه بیافتد و با توجه اعمال محدودیت‌ها و وارد شدن فشار به مردم باید کمک مومنانه با حجم بیشتری اجرا شود.

وی با تشکر از کمک‌های وزارت بهداشت، ادامه داد: باید نیازها و مشکلات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برآورد شود تا کمبودها رفع شوند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد بین استانی، عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم سفر را از برنامه خود حذف کنند اما در صورت سفر بین مناطق زرد باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. تردد بین استانی با خوزستان ممنوع شده است و تنها با بررسی دقیق، امکان تردد وجود دارد که باید این طرح تا چهارشنبه ادامه یابد.

وی تصریح کرد: در روزهای عید نوروز تردد بین مناطق زرد مشکلی ندارد اما محدودیت تردد در مناطق نارنجی و قرمز مانند گذشته اعمال می‌شود. امیدوارم هفته آینده خبر بهتری در خصوص تغییر وضعیت داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت مرزهای خوزستان نیز گفت: بخش مسافری مرزهای خوزستان همچنان بسته است و تنها بخش تجاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال است. تا هفته آینده باید بخش مسافری مرزها بسته باشد و اگر وضعیت از نارنجی خارج شد، می‌توانیم در این خصوص تجدید نظر کنیم.

وی افزود: گفته‌ایم که دستگاه‌های غیرضروری باید با ۱۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند اما برخی دوستان به علوم پزشکی  که باید با تمام ظرفیت کار کند، اخطار داده‌اند بنابراین در این زمینه باید دقت شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: مصوبات با همین روند اجرا خواهند شد اما مشوق‌هایی به مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تعلق خواهد گرفت. مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، استمهال حق بیمه کارفرما و اختصاص تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برخی از این مشوق‌ها هستند. به سایر مشاغل نیز تسهیلات با مبلغ ۱۲ میلیون تومان با بهره کم تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح