کد خبر : 2562
تاریخ انتشار : شنبه 7 آگوست 2021 - 14:24
-

اولین عمل جراحی لخته‌های مزمن منطقه در تبریز انجام شده است

اولین عمل جراحی لخته‌های مزمن منطقه در تبریز انجام شده است

  مسئول برنامه‌ی بیماری عروق ریوی انجمن تخصصی ریه ایران گفت: از شش سال قبل فعالیت درمانگاه تخصصی بیماری های عروق ریوی را در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز آغاز کردیم و اولین مرکز درکشور هستیم که عمل جراحی لخته های مزمن را انجام داده ایم. دکتر فرید رشیدی در نشست خبری چهارمین کنگره‌ی بین

اولین عمل جراحی لخته‌های مزمن منطقه در تبریز انجام شده است

  مسئول برنامه‌ی بیماری عروق ریوی انجمن تخصصی ریه ایران گفت: از شش سال قبل فعالیت درمانگاه تخصصی بیماری های عروق ریوی را در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز آغاز کردیم و اولین مرکز درکشور هستیم که عمل جراحی لخته های مزمن را انجام داده ایم.

دکتر فرید رشیدی در نشست خبری چهارمین کنگره‌ی بین المللی فشار خون ریوی و بیماری‌های عروق ریه اظهار کرد: اولین کنگره در سال ۹۴ از طرف مرکز تحقیقات سل و با همکاری انجمن بیماری های ریوی برگزار شد و سخنرانانی از آمریکا و ترکیه دعوت شدند که انعکاس خوبی داشت.
وی با بیان اینکه سخنرانان از کشورهای مختلف علاقه‌مند حضور در این کنگره بودند، گفت: در سال ۹۸ ، ۱۰ سخنران را از هفت کشور دعوت کردیم اما شرایط کرونایی فرصتی را فراهم کرد تا کنگره را از طریق فضای مجازی برگزار کنیم و سخنرانان برجسته ای که قبلا برای حضور در کنگره محدودیت داشتند، از طریق فضای مجازی در این کنگره حضور یافتند.
وی خاطرنشان کرد: در کنگره‌ی امسال که به صورت مجازی برگزار شد، ۲۱ سخنران از کشورهای ژاپن، آمریکا، فرانسه، جمهوری چک، ترکیه، اتریش، هلند، انگلیس و آلمان حضور داشتند که استقبال بسیار خوبی را شاهد بودیم  و بیش از  ۳ هزار نفر در طی ۳ روز از ۲ تا ۴ تیر در کنگره چهارم شرکت کردند.
رشیدی ادامه داد: در کنگره چهارم محورهای کنگره را افزایش داده شد و برنامه در ۳ روز و ۸ پانل برگزار شد که رئیس انجمن ریه اروپا، رییس انستیتوی جهانی تحقیقات بیماری عروق ریوی، مسئول برنامه فشار خون ریوی مرکز کلیولند آمریکا، مسئول برنامه بیماری های عروق ریه  ترکیه از جمله سخنرانان برجسته در این دوره بودند.
وی در تشریح دستاوردهای این کنگره گفت: مهمترین دستاورد انعکاس مثبت در کشورهای منطقه بود و با توجه به اینکه در منطقه غرب آسیا، ایران بعد از ترکیه بیشترین فعالیت را در این حوزه دارد برنامه اصلی ما آموزش و درمان برای کشورهای همسایه است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اکنون اکثر بیماران کشور آذربایجان راهی ترکیه می‌شوند، سعی می‌کنیم آنها را جذب کرده و مشورت های لازم را ارائه دهیم.
این فوق تخصص ریه تاکید کرد: بحث لختگی عروق ریه حوزه‌ی خاصی از پزشکی است و گاها افراد در سنین پایین درگیر این بیماری می‌شوند و ما از سال ۹۴ درمانگاه تخصصی بیماری های عروق ریوی را در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز فعال کردیم که در طول ‌۶ سال اخیر فقط دو روز تعطیل بوده است و اکنون بعنوان یکی از مهمترین مراکز ارجاعی کشور شناخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: مراجعه‌ی بیماران از زاهدان، کرمان، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر و استان‌های هم‌جوار، نشان دهنده‌ی زیرساختی بودن خدمات در این مرکز است و به دلیل زیاد بودن تعداد بیماران ارجاعی، به نوعی می‌توان گفت که در این حوزه تبدیل به یک قطب درمانی شده ایم.
وی، عمل جراحی لخته‌های مزمن ریوی را مهم‌ترین اقدام انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد و افزود: این عمل جراحی در اروپا تنها در چند کشور اسپانیا، انگلیس، آلمان و اتریش، ایتالیا وفرانسه انجام می‌شود و بیماران سایر کشورها به این چند مرکز مراجعه می‌کنند.
مسئول برنامه‌ی بیماری عروق ریوی انجمن متخصصی ریه ایران متذکر شد: از ۶ سال قبل با کمک جناب آقای دکتر پرویزی که یکی از جراحان قلب برجسته کشور بویژه در زمینه درمان لخته های مزمن میباشند، این کار را شروع کردیم  و اولین مرکز در کشور هستیم که عمل جراحی لخته های مزمن را با موفقیت بالایی و مرگ و میر در سطح استاندارد های جهانی انجام می دهیم.
وی اضافه کرد: هدف ما سرمایه گذاری در این حوزه است و در همین راستا پلتفرمی را برای کشورهای منطقه از جمله عراق، گرجستان، آذربایجان و تاجیکستان آماده کردیم تا اقدامات خود را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کنیم.
وی در خصوص ویزیت مجازی بیماران نیز گفت: اکنون در حال تهیه‌ی پتلفرم ویزیت مجازی بیماران هستیم و قصد داریم تا جایی که می‌توانیم بیماران ارجاع حضوری نداشته و به صورت مجازی ویزیت شوند.
دکتر رشیدی یادآور شد: تاکنون میزان مرگ و میر انجام جراحی لخته های مزمن انجام شده کمتر از ۵ بوده است که دانشگاه علوم پزشکی تبریز را رده مراکز با استانداردهای بالا جهت ارجاع این بیماران قرار داده است.
وی در خاتمه همچنین اشاره کرد: زیر شاخه بیماری های عروق ریوی انجمن متخصصین ریه ایران در طی سالهای گذشته تلاشهای زیادی در جهت گسترش توان علمی پزشکان در این زمینه با برگزاری برنامه های متخلف آموزشی و کارگاهها در سطوح تخصصی و فوق تخصصی نموده و در صدد گسترش درمانگاههای ارجاعی بیماری های عروق ریوی و فشار خون ریوی در سطح کشور می باشد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح