کد خبر : 91452
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 22:35
-

ایتالیا میزبان نشستی درباره لیبی است/ حمایت ارتش خلیفه حفتر از برگزاری انتخابات

ایتالیا میزبان نشستی درباره لیبی است/ حمایت ارتش خلیفه حفتر از برگزاری انتخابات

فرستاده سازمان ملل به لیبی تأکید کرد که ایتالیا طی روزهای آتی میزبان نشست سرنوشت سازی درباره انتخابات لیبی است. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل به لیبی در نشست شورای امنیت گفت: ایتالیا طی روزهای آتی میزبان نشست سرنوشت سازی درباره لیبی است. این نشست درباره

ایتالیا میزبان نشستی درباره لیبی است/ حمایت ارتش خلیفه حفتر از برگزاری انتخابات

فرستاده سازمان ملل به لیبی تأکید کرد که ایتالیا طی روزهای آتی میزبان نشست سرنوشت سازی درباره انتخابات لیبی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل به لیبی در نشست شورای امنیت گفت: ایتالیا طی روزهای آتی میزبان نشست سرنوشت سازی درباره لیبی است. این نشست درباره کمیته پارلمانی است که هفته گذشته برای تدوین قانون انتخابات جهت برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر است. هیئت سازمان ملل به تلاش‌های خود برای ایجاد زمینه مشترکی از طریق کمیته توافق‌ها که در ژنو تأسیس شد ادامه می‌دهد.

وی اذعان کرد که اعضای هیئت مذاکره کننده لیبی طی نشست اخیر ژنو دچار دودستگی شد و به گروه‌هایی با رویکردها متفاوت و دارای منافع تبدیل شد. کوبیس از عدم توافق درباره پیشنهاد نهایی انتخابات ابراز تأسف کرد و گفت: اوضاع لیبی به دلیل این شکست دچار تنش و پیچیدگی بیشتر شد. تمام گروه‌ها از تاکتیک‌های مختلف و بهانه‌هایی استفاده می‌کنند که نتیجه آن کارشکنی در انتخابات است.

طی نشست شورای امنیت، اعضای این شورا از مقامات لیبی خواستند اقدامات فوری را برای توضیح پایه و اساس قانون انتخابات اتخاذ کنند. این اعضا بر لزوم برگزاری انتخابات براساس جدول زمانی مشخص تأکید کردند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در این جلسه از کشورهای عضو خواست به تحریم تسلیحاتی لیبی پایبند باشند و به مقامات این کشور برای اخراج مزدوران و نیروهای خارجی کمک کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در حاشیه سفرش به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت با دبیرکل اتحادیه عرب درباره لیبی گفتگو کرد. همچنین او و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در دیداری ضمن ابراز نگرانی از استمرار حضور نیروهای خارجی و مزدوران در خاک لیبی بر لزوم خروج فوری آنها از این کشور تاکید کردند.

یک منبع مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد که احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه در حاشیه سفرش به نیویورک برای شرکت در نشست روز پنج‌شنبه شورای امنیت با عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی دیدار و درباره وضعیت لیبی به طور کلی و روابط لیبی و اتحادیه عرب به شکل خاص گفتگو کرد و توافق شد که دبیرکل به زودی سفری به لیبی داشته باشد.

این منبع گفت: ابوالغیط در این دیدار در مورد وضعیت لیبی بر حمایت اتحادیه عرب از عملکرد شورای ریاستی و کابینه لیبی در هدایت مرحله انتقالی فعلی و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات ۲۴ دسامبر آتی تاکید کرد.

به گفته منبع یاد شده، در این دیدار ابوالغیط و الدبیبه روابط لیبی و اتحادیه عرب را بررسی کردند و الدبیبه بر نیاز مستمر لیبی به حمایت برادران عربش به ویژه در شرایط فعلی این کشور تاکید کرد.

وی از حضور دبیرکل اتحادیه عرب در نشست شورای امنیت درباره لیبی تقدیرکرده و آن را اقدامی ارزشمند دانست که میزان توجه اتحادیه عرب به وضعیت لیبی را نشان می‌دهد.

ابوالغیط نیز بر پایبندی کامل خود به همراهی و حمایت از لیبیایی‌ها در رساندن کشورشان به ساحل امن پس از یک مرحله طولانی از تنش و آشفتگی تاکید کرد.

اولیویا دالتون، سخنگوی هیات دائمی آمریکا در سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای از دیدار لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل با الدبیبه در نیویورک خبر داد.

طبق این بیانیه، گرینفیلد برای بررسی روند سیاسی لیبی و لزوم حفظ این حرکت (سیاسی) رو به جلو با الدبیبه دیدار کرد و دو طرف نسبت به ادامه حضور نیروهای خارجی و مزدوران در لیبی ابراز نگرانی کرده و بر لزوم خروج فوری آنها از خاک لیبی تاکید کردند.

بر اساس بیانیه یاد شده، گرینفیلد ضمن ابراز نگرانی نسبت به نبود قانونی برای برگزاری انتخابات در زمان مناسب، بر اهمیت برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ به همان شکلی که در همایش گفتگوی سیاسی لیبی عنوان شد، تاکید کرد.

الدبیبه نیز در این دیدار از ورود دوباره آمریکا در مساله لیبی و ازسرگیری روابط میان دو کشور استقبال کرد.

در این راستا خلیفه حفتر، فرمانده ارتش “ملی” لیبی در دیدار با عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی از جامعه جهانی و هیئت سازمان ملل خواست از تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در ۲۴ دسامبر حمایت کنند.

وی بر حمایت ارتش “ملی” لیبی از برگزاری انتخابات در موعد مقرر تأکید کرد و گفت: اهداف ارتش و پارلمان در تحقق وحدت داخلی و حفظ حاکمیت لیبی و آشتی ملی یکی است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح