کد خبر : 7089
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آگوست 2021 - 1:00
-

بازگشایی مدارس به شکل ترکیبی است

بازگشایی مدارس به شکل ترکیبی است

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مقرر شد برای بازگشایی ترکیبی سال جدید تحصیلی اقدامات لازم از سوی اداره بهداشت و آموزش و پرورش انجام شود و اصل بر واکسیناسیون است. حجت الله غلامی در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: عصر امروز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا

بازگشایی مدارس به شکل ترکیبی است

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مقرر شد برای بازگشایی ترکیبی سال جدید تحصیلی اقدامات لازم از سوی اداره بهداشت و آموزش و پرورش انجام شود و اصل بر واکسیناسیون است.

حجت الله غلامی در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: عصر امروز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که بر این اساس مقرر شد از فردا (یکشنبه- ۳۱ مرداد) ادارات دولتی و خصوصی فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل‌های قبلی از سر بگیرند. ادارات باید با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند و مشاغل ضروری نیز باید با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت بپردازند.
وی درباره وضعیت مشاغل و اصناف، گفت: مانند گذشته مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند. رستوران‌ها و فست فودی‌ها تنها می‌توانند به شکل بیرون بر فعالیت کنند، اما استخرها، سالن‌های ورزشی، شهر بازی ها، تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها مجاز به فعالیت نیستند و به شکل ویژه بر بسته بودن آنان نظارت می‌شود.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، افزود: همچنین در جلسه امشب روی بازارهای سر پوشیده که مشاغل مختلفی در آن فعالیت می‌کنند مصوب شد که دستورالعملی را ستاد ملی مقابله با کرونا برای کل کشور تهیه و ابلاغ کند که بازارهای سر پوشیده بر اساس چه دستورالعملی می‌توانند فعالیت کنند که به احتمال قوی فردا یا پس فردا این دستورالعمل ابلاغ می‌شود.
غلامی تصریح کرد: درباره مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر تاکید بر برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. گزارش‌هایی درباره چگونگی برگزاری عزاداری‌ها در ۱۰ روز قبل به استان رسید که این گزارش ها مورد بررسی قرار گرفت و تنها ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم‌ها رعایت شده بود و ۳۰ درصد این عزاداری ها در فضای سرپوشیده برگزار شد که مقرر شد سازمان تبلیغات اسلامی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: منع ترددها تا ۵ شهرریورماه ادامه دارد و ۱۲ محور در استان اصفهان فعال شد که نیروی انتظامی نظارت شدیدی بر این ۱۲ محور دارد. در این مدت با کنترل‌های خوبی که انجام شد حجم سفرها ۳۸ درصد به استان کاهش پیدا کرد و حجم سفرهایی که از تهران به اصفهان انجام می‌شد به این دلیل که در مبدا سخت گیری انجام شد سفرها کاهش شدیدی پیدا کرد و اگر خودرویی هم قصد ورود داشت آن را به سمت کنارگذرها هدایت می‌کردیم.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، افزود: مصوبه ممنوعیت سفر به شهرهای دارای جاذبه با همکاری خوب شهرداری‌ها و فرمانداری ها به خوبی اجرا شد و مقرر شد با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌ها از ورود به تفرجگاه ها و پارک‌‎ها تا حد امکان جلوگیری شود.
غلامی درباره احتمال بازگشایی مدارس در اول مهرماه، گفت: مقرر شد برای بازگشایی ترکیبی سال جدید تحصیلی اقدامات لازم از سوی اداره بهداشت و آموزش و پرورش انجام شود. بدون شک محور اصلی بازگشایی مدارس واکسیناسیون است که حتما باید کادر اداری و آموزش به اضافه سرویس مدارس و والدین دانش آموزان تا اول مهرماه واکسینه شوند و با برنامه ریزی آموزش و پرورش کلاس‌ها باید کمتر از ۱۵ دانش آموز داشته باشد. بنابراین آموزش در مدارس ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود و آموزش و پرورش دستورالعمل لازم را ابلاغ خواهد کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون ۸ مرکزِ واکسیناسیون در شهر اصفهان فعال هستند و نظم در مراکز نسبت به قبل بهتر شده و تعداد واکسن‌ها نیز به تعداد بیشتر تامین خواهد شد و روزانه ۵۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسینه می‌شوند.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان درباره احتمال فعالیت ادارات و بانک‌ها در روزهای پنجشنبه از شهریورماه، گفت: مقرر شد بر اساس دستورالعملی که فردا ابلاغ می‌شود در این باره تصمیم گیری شود.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح