کد خبر : 185078
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 ژانویه 2022 - 17:06
-

بازی “موش و گربه” در مرز اراضی اشغالی و لبنان و وحشت تل‌آویو از یگان “رضوان”

بازی “موش و گربه” در مرز اراضی اشغالی و لبنان و وحشت تل‌آویو از یگان “رضوان”

یک روزنامه عبری‌زبان اعلام کرد که با توجه به افزایش تهدیدهای حزب‌الله و یگان ویژه وابسته به آن که چندین سال در سوریه فعالیت می‌کند، باید «بازی موش و گربه در مرزهای شمالی اسرائیل پایان یابد». به گزارش ایسنا، روزنامه «اورشلیم پست» در گزارشی تحت عنوان “بازی موش و گربه” در مرز اسرائیل و لبنان خواستار

بازی "موش و گربه" در مرز اراضی اشغالی و لبنان و وحشت تل‌آویو از یگان "رضوان"

یک روزنامه عبری‌زبان اعلام کرد که با توجه به افزایش تهدیدهای حزب‌الله و یگان ویژه وابسته به آن که چندین سال در سوریه فعالیت می‌کند، باید «بازی موش و گربه در مرزهای شمالی اسرائیل پایان یابد».

به گزارش ایسنا، روزنامه «اورشلیم پست» در گزارشی تحت عنوان “بازی موش و گربه” در مرز اسرائیل و لبنان خواستار پایان این وضعیت در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شد.

در این گزارش آمده است: عدم تکمیل ساخت دیوار (تنها ۱۴ کیلومتر ساخته شده) در امتداد مرزهای شمالی اسرائیل به دلیل “محدودیت‌های مالی و هرج و مرج سیاسی” باعث تداوم نفوذ در مرزهای اسرائیل شده که آخرین مورد آن نفوذ دو کارگر در آغاز سال جدید میلادی بود.

این آخرین مورد از یک سلسله رویدادهای مشابه در امتداد مرزهای شمالی اسرائیل بود و ارتش قبلا اذعان کرده که این منطقه در برابر «نفوذ دشمن و قاچاق مواد مخدر و سلاح» آسیب پذیر است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در سال گذشته میلادی، ۹ تلاش برای نفوذ از خاک لبنان و سوریه را خنثی کرده و ۱۲۰ کیلوگرم مواد مخدر و ۷۵ سلاح را کشف و ضبط کرده است.

آوی ملامد، کارشناس امنیتی و راهبردی اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه الحره گفت:”هیچ مرزی ۱۰۰ درصد امن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، اما آنچه اوضاع این منطقه را دشوارتر می‌کند، وجود دره‌ها و جاده‌های متعدد منتهی به این منطقه است”.

گزارش روزنامه اسرائیلی می‌گوید که “تهدید واقعی” برای مرزهای شمالی، یگان نخبه حزب‌الله است که یگان «رضوان»(برگزفته از نام شهید عماد مغنیه معروف به حاج رضوان، فرمانده نظامی سابق حزب‌الله ) نامیده می‌شود.

گزارش قبلی مؤسسه واشنگتن حاکی از آن است که یگان رضوان بیش از سایرین در سوریه مورد توجه قرار گرفت به این دلیل که اعضای آن مهارت‌های ویژه‌ای در انجام حملات دارند و انتظار می‌رفت در صورت وقوع درگیری بین دو طرف، این یگان مامور شود تا به اراضی اشغالی نفوذ کند.

در گزارش اورشلیم پست آمده است که نیروهای «رضوان» در خط مقدم هر حمله حزب‌الله علیه اسرائیل خواهند بود و به شهرهای اسرائیلی در امتداد مرزهای اراضی اشغالی با شلیک انواع و اقسام راکت، خمپاره و موشک‌های ضد تانک نفوذ خواهند کرد.

در این گزارش همچنین آمده است که نیروهای این یگان چندین سال در سوریه جنگیدند و اکنون تجربه عملی گسترده‌ای دارند و بیشتر آنها به جنوب لبنان بازگشته‌اند.

اسرائیل سال‌هاست که برای شبیه‌سازی آغاز یک جنگ همه‌جانبه با حزب‌الله به فرماندهی نیروهای «رضوان» تلاش می‌کند و روزنامه هاآرتص در گزارش‌های خود در این زمینه، به آموزش ساکنان شهرهای شمالی برای چگونگی تعامل با این سنارها پرداخته است.

ملامد به الحره گفت که اسرائیل از نیات حزب‌الله برای اشغال مناطق مرزی آگاه است.

روزنامه اورشلیم پست می‌گوید با توجه به این تهدیدات، ارتش در تلاش است تا یک حصار هوشمند بتنی و فولادی در امتداد مرزهای اراضی اشغالی به ارتفاع شش متر و طول چندین کیلومتر بسازد. این حصار مجهز به حس‌گرها، مراکز جمع آوری اطلاعات و سیستم های هشدار دهنده خواهد بود و انتظار می‌رود ظرف دو سال تکمیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح