کد خبر : 185080
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 ژانویه 2022 - 17:08
-

همایش «فرصتی در دل بحران‌ها» در یزد برگزار شد

همایش «فرصتی در دل بحران‌ها» در یزد برگزار شد

ایسنا/یزد همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی همایشی با عنوان «فرصتی در دل بحران‌ها» در یزد برگزار شد. «مهدی بندگار» مدیر عامل مجمع خیران استان یزد عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «فرصتی در دل بحران‌ها»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و علامه مصباح یزدی،

همایش «فرصتی در دل بحران‌ها» در یزد برگزار شد

ایسنا/یزد همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی همایشی با عنوان «فرصتی در دل بحران‌ها» در یزد برگزار شد.

«مهدی بندگار» مدیر عامل مجمع خیران استان یزد عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «فرصتی در دل بحران‌ها»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و علامه مصباح یزدی، ایجاد نهالستان زیتون در یزد به یاد شهید سلیمانی را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار کرد: امیدواریم عواید این نهالستان در راستای رسیدگی به نیازمندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین خواستار مشارکت مردم، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد استان یزد در مسیر آبادانی و توسعه این نهالستان شد.

سردار «محمدمهدی فرهنگ دوست» از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در این همایش با ذکر خاطره‌ای از سردار شهید سلیمانی، بیان کرد: در سال ۶۴ در خط شلمچه، در جناح راستمان لشکر ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی قرار داشت، زمانی که به دلیل باران شدید خوزستان، ماشین‌ها در جاده‌های خاکی گیر افتادند، نماینده‌ای به لشکر ثارالله فرستادیم تا با تجهیزات زرهی خود به درآوردن این خودروها از گل کمک کنند.

وی افزود: سردار در امضای نامه‌ای که به مسئول بخش زرهی نوشته بود، آورده بود؛ «برادر کوچک شما، قاسم» و این فروتنی و منش و مرام این شهید والامقام را از همان زمان نشان می‌دهد.

«محمدرضا آخوندی» مدیر کل منابع طبیعی استان یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی، ادامه داد: ایجاد نهالستان به یاد سردار شهید سلیمانی، اقدام ارزنده ای است و منابع طبیعی استان یزد از آن حمایت می کند.

وی بیان کرد: در پارک ۱۲۰۰ هکتاری تفت، چهار هزار اصله نهال به نیت ۴۰۰۰ شهید استان یزد ظرف یک سال غرس می‌شود اما برنامه ما به ازای هر شهید، هزار نهال است که امیدواریم بتوانیم این برنامه را در سطح استان اجرا کنیم.

آخوندی با بیان این که امیدواریم این برنامه بتواند سرانه فضای سبز را در استان افزایش دهد، بیان کرد: منابع طبیعی در پویش کاشت نهال زیتون همراهی کامل و جامعی خواهد داشت و آمادگی داریم این برنامه را به صورت مدون و فراگیر در سطح استان اجرا کنیم.

«عباس جم زر» مدیر فناوری‌های نوین مالی و فرصت های سرمایه‌گذاری کشور نیز در این مراسم با اشاره به این که سردار سلیمانی محور وحدت، یکدلی و یکرنگی و هم افزایی همه افراد نظام بود، اظهار کرد: تلاش ما این است که به سهم خود در نبود ایشان با یاد و خاطره این شهید والامقام، اقداماتی انجام شود که عامل وحدت و همدلی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نعمات خدادادی بسیاری که در یزد وجود دارد، از جمله آنها به تابش آفتاب و ظرفیت تولید برق از این نعمت اشاره کرد و گفت: یزد نعمت خدادادی بزرگی دارد که در خاورمیانه کم نظیر است اما از این نعمت کمترین بهره را برده‌ایم.

جم زر بیان کرد: یزد می تواند با استفاده از ظرفیتی که دارد برق خاورمیانه را تامین کند، خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی خورشیدی را دارد در حالی که اکنون کمتر از ۷۰ مگاوات برق از این طریق در استان تولید می‌شود.

وی در مورد تولید زیتون نیز اظهار کرد: شورای بین المللی زیتون، یزد را در بین استان‌های کشور به رغم کم آبی در زمینه تولید زیتون استان هشتم معرفی کرده و درخت زیتون را به عنوان یک گیاه کم آبخواه برای بیابان‌زدایی تجویز کرده است اما بی توجهی‌ها سبب شده تا باغات فعلی زیتون نیز اثربخشی خود را از دست بدهند.

مدیر فناوری های نوین مالی و فرصت های سرمایه گذاری کشور با بیان این که تولید برق از انرژی خورشیدی از تاکیدات رئیس جمهور در سفر به استان یزد بود، افزود: در همین راستا کارگروه فناوری‌های نوین مالی و فرصت‌های سرمایه گذاری تشکیل شده و ۴۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه یزد اختصاص داده و در حال حاضر بحث تولید برق از انرژی خورشیدی و توسعه نهالستانهای زیتون در یزد را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: اجرای این دو طرح با یاد شهید سلیمانی آغاز شده و توافقی صورت گرفته تا مجموعه باغ‌های زیتون استان که دولت توان نگهداری آن را ندارد، احیا کنیم.

جم رز ادامه داد: برای تولید ۳۰ مگاوات برق از انرژی خورشیدی نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که تا پایان سال آینده بهره برداری خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از این که همدلی در میان برخی مدیران استان یزد وجود ندارد، عنوان کرد: مدیران استان باید دست به دست یکدیگر بدهند و از ظرفیت‌های خدادادی این استان استفاده کرده و یزد را متحول کنند.

جم رز تصریح کرد: برخی مدیران استان یزد در حوزه فناوری های نوین هیچ اطلاعاتی ندارند و اصلا جرأت نزدیک شدن به این حوزه را نیز ندارند و همین امر سبب شده توسعه استان روند افزایشی نداشته باشد.

در این مراسم با شعرخوانی، پخش کلیپ و نماهنگ و بیان خاطرات شهید سلیمانی، یاد و خاطره این شهید والامقام و قهرمان ملی گرامی داشته شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح