کد خبر : 155874
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 11:55
-

باید زنگ خطر اعتیاد را در جامعه به صدا درآورد/لزوم بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود

باید زنگ خطر اعتیاد را در جامعه به صدا درآورد/لزوم بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: باید زنگ خطر اعتیاد را در جامعه به صدا درآورد و افراد را حساس‌ کرد. به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهروز اکرمی در اولین جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال 98 بیان کرد: در

باید زنگ خطر اعتیاد را در جامعه به صدا درآورد/لزوم بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: باید زنگ خطر اعتیاد را در جامعه به صدا درآورد و افراد را حساس‌ کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهروز اکرمی در اولین جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال 98 بیان کرد: در حوزه مواد مخدر، شورای مواد مخدر استان فعال است که مسائل کلان در این شورا مطرح و بحث و بررسی می‌شود و در کنار این شورا کمیته‌های تخصصی مانند کمیته مقابله فعال است که با عضویت دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی در این کمیته تنها کار مقابله با عرضه مواد مخدر انجام می‌شود.

وی با اشاره به کمیته پیشگیری تلاش دارد که آحاد جامعه به سمت مواد مخدر گرایش پیدا نکند، گفت: کمیته درمان فقط در حوزه درمان معتادان برنامه‌ریزی دارد، کمیته حقوقی با مسئولیت رییس کل دادگستری استان مباحث حقوقی مرتبط با مواد مخدر را رسیدگی می‌کند و کمیته مشارکت‌ها که مسئولیت آن با معاون سیاسی استاندار است نیز می‌خواهد عموم جامعه را نسبت به پدیده مواد مخدر حساس کند.

اکرمی تصریح کرد: این کمیته در پی آن است که 80 میلیون ایرانی در مقابل مواد مخدر احساس خطر کنند و باید سازوکار این حساس‌سازی را مشخص کرد و زنگ خطر مصرف مواد مخدر در جامعه را به صدا درآورد. اگر بتوانیم این امر را به انجام برسانیم، قطعا کار کمیته به درستی انجام شده است.

وی با تاکید بر استفاده از همه اقشار و امکانات موجود در جهت حساس‌سازی جامعه افزود: برای به صدا درآوردن زنگ خطر باید از هنر در زمینه مواد مخدر استفاده کرد، چرا از تئاتر خیابانی استفاده نمی‌شود؟ از موسیقی برای هشداردهی چه استفاده‌ای شده است؟ این امر را باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با طراحی برنامه‌های فرهنگی و هنری انجام دهد.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به عضویت جمعیت هلال‌احمر در این کمیته و لزوم طراحی و تهیه برنامه توسط معاونت جوانان این جمعیت و ارسال آن به دبیرخانه کمیته گفت: کمیته امداد و بهزیستی باید خانواده‌های تحت پوشش خود را که خانواده‌های آسیب‌پذیر هستند در مقابل مواد مخدر واکسینه کنند و باید برای به صدا درآوردن این زنگ خطر برنامه‌های خود را تدوین کنند.

وی اضافه کرد: با ظرفیت بزرگی به نام دهیاری‌ها مواجه هستیم و باید این زنگ خطر را نیز در روستاها به صدا در آورد. دهیاران در کنار توسعه امکانات در روستاها باید انجام کار فرهنگی را نیز مدنظر قرار دهد و در حوزه مواد مخدر نیز باید فعال باشد و در کمیته مشارکت‌ها نیز باید مدیرکل دفتر روستایی استانداری نیز عضو و برنامه‌های خود را برای اجرا در روستاها ارائه کند.

اکرمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سمن بیان کرد: سمن‌ها نهادهای مدنی هستند که با عشق و بدون توقع در حال کمک به جامعه هستند، از طرفی استان مرکزی دارای بیش از 700 بهورز است که اگر در طول سال هر یک از آنها هزار نفر را در حوزه مواد مخدر آگاه کند، اقدام بزرگی به انجام می‌رسد و باید از این ظرفیت عظیم نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جامعه کارگری، مروجین، مبلغین و روحانیون، کارمندان، اساتید دانشگاه، خیرین، اصناف، 60 هزار واحد صنفی و 55 اتحادیه و صداوسیما در استان مرکزی، تصریح کرد: انسان یک موجود چند وجهی است، نمی‌توان فقط به یک وجه و بُعد توجه کرد. سازمان‌ها و اصناف نیز باید با علم به این ابعاد کارکرد خود را به منصه ظهور برسانند، امروز نباید کارمند معتاد داشته‌ باشیم، اما به دلیل بی‌توجهی، تلنگر نزدن و نگران نکردن جامعه شاهد اعتیاد در بین کارمندان هستیم.

اکرمی با طرح این سوال که تا چه میزان از فضای مجازی برای عمومی سازی مبارزه با مواد مخدر و جلب مشارکت همگانی در مبارزه استفاده شده است؟ افزود: باید والدین و جوانان را نسبت عواقب مواد مخدر آشنا کرد و با توجه به جذابیت این شبکه‌های اجتماعی و مجازی برای جوانان باید نهایت بهره را از این ظرفیت برد، اگر از همه این ظرفیت‌های موجود در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده شود قطعا نهضت مبارزه رقم خواهد خورد و باید از این داشته‌ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه به عادت‌ها عادت کرده‌ایم، امروز ساختار اعتیاد و ظاهر افراد معتاد نسبت به گذشته تغییر کرده است و برای مبارزه و مقابله با اقدامات عادی و معمولی نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید. استان مرکزی دارای سه هزار و 500 دانشجوی مقطع دکتری است، تحصیل در مقطع دکتری مشروط بر مطالعه و پژوهش مستمر است و این تعداد دانشجو در واقع یک ظرفیت پژوهشی برای استان محسوب می‌شود که باید سه هزار و 500 معضل استان مرکزی را حل کنند، اما هنوز نسبت به این پتانسیل توجه نکرده‌ایم در حالی که باید حداقل 35 نفر آنها در حوزه مواد مخدر ورود و با طرح موضوع، پژوهش کاربردی انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بر استفاده از ظرفیت NA برای آگاهی‌بخشی به جامعه دانشجویان، کارگران، کارمندان و اقشار دیگر که هنوز به سمت اعتیاد گرایش نداشته‌اند، تاکید کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح