کد خبر : 4319
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 20:23
-

با مطالب ضعیف سوژه به دست دشمن ندهیم

با مطالب ضعیف سوژه به دست دشمن ندهیم

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: حرف های جاهلانه و سست نزنیم تا در فضای مجازی ما را به سخره نگیرند و در یک کلام با مطالب و استدلال های ضعیف سوژه به دست دشمن ندهیم. حجت الاسلام ناصر رفیعی، عصر امروز (یکشنبه-۱۷ مرداد) در همایش طلایه داران تبلیغ که در خیمه گلستان شهدای اصفهان

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: حرف های جاهلانه و سست نزنیم تا در فضای مجازی ما را به سخره نگیرند و در یک کلام با مطالب و استدلال های ضعیف سوژه به دست دشمن ندهیم.

حجت الاسلام ناصر رفیعی، عصر امروز (یکشنبه-۱۷ مرداد) در همایش طلایه داران تبلیغ که در خیمه گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهید سلیمانی گفتند “ما ملت امام حسین(ع) هستیم” که جا دارد در ماه محرم امسال این موضوع را تبیین کنیم که ملت امام حسین(ع) چه ویژگی هایی دارند. سبک قرآن است که کلید واژه ای را ریز می کند. باید ببینیم که یاران آن حضرت در روز عاشورا چه ویژگی هایی داشتند؟

وی افزود: اولین ویژگی یاران امام حسین(ع) خدا محوری است. ایشان در قتلگاه در ابتدا از خداوند گفت و هر سخن آن حضرت حول خدا می چرخد. اگر انسان خدا محور شد ماندگار می شود. رنگ خدا به هر کاری زده شود می ماند. ویژگی دوم ملت امام حسین(ع) اخلاص است. اخلاصی که نجات دهنده باشد، اخلاص یعنی اینکه انسان توقع تشویق ندارد و به دنبال شهرت نیست و اخلاص غایت عبادت مقربین است.

به گزارش ایسنا، این استاد حوزه و دانشگاه، گفت: سومین ویژگی شجاعت است. حبیب بن مظاهر خطاب به سپاهیان یزید می گوید شما از ما بیشترید، اما شجاعت ما از شما بیشتر است. انسان شجاع بر هوای نفس خود نیز غلبه می کند و در میدان جنگ رحم و مروت دارد. اما ویژگی چهارم ملت امام حسین(ع) ولایتمداری است مانند حضرت عباس(ع) که کاملا به برادر خود وفادار بود.

رفیعی ادامه داد: ویژگی پنجم وفای به عهد است. وفای به عهد از نشانه های مومن است و مومن دارای سه ویژگی صداقت، امانتداری و وفای به عهد است. ویژگی دیگر دشمن شناسی است، حتی معاهده دشمن رنگ خیانت دارد. ویژگی دیگر یقین است، به طوری که یاران امام حسین(ع) بهشت را می دیدند.

وی تصریح کرد: بصیرت از دیگر ویژگی های ملت امام حسین(ع) است. باورهایمان باید بر اساس فهم باشد و بصیرت سیاسی داشته باشیم. اگر کسی چشم نداشته باشد بهتر از این است که درک نداشته باشد. آزادی خواهی، عبودیت و ده ها ویژگی دیگر را می توان درباره ملت امام حسین(ع) بیان کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، گفت: آسیب شناسی عزاداری امام حسین(ع) بسیار اهمیت دارد. شرایط کرونا حساس است. آسیب های محتوایی و شکلی را شناسایی کنیم. اولین آسیبی که در نهضت کربلا وجود دارد گم شدن هدف آن حضرت است. حرف های جاهلانه و سست نزنیم تا در فضای مجازی ما را به سخره نگیرند و در یک کلام با مطالب و استدلال های ضعیف سوژه به دست دشمن ندهیم.

رفیعی افزود: کرونا مانند مواد منفجره است که ورود آن به حرم اهل بیت(ع) ممنوع است. چرا برخی نزدن ماسک را تبلیغ می کنند و مثال های غیر علمی و غیر عقلانی می زنند. از خطر باید اجتناب کنیم و برخی حرف هایی زدند که جامعه را دچار آسیب کرد. در حرم های ائمه(ع) نیز ممکن است افراد بیمار و ناقل کرونا وجود داشته باشند.

وی گفت: سکولار فرض کردن هیئات مذهبی یکی دیگر از این آسیب ها است. از اصل نظام و ولایت فقیه باید در هر مکانی حمایت کنیم. امروز آل سعود و اسرائیل حاکمان جائر نیستند؟ آسیب بعدی نقل قول از منابع غیر معتبر است. چرا مطالبی را بیان می کنیم که حتی در یک منبع هم نیامده است؟

این استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: آسیب بعدی پرداختن به حواشی در عزاداری ها است. همچنین از غلو و افراط پرهیز کنیم. برخی جریان ها به اباحه گری می پردازند که بسیار غلط است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح