کد خبر : 10038
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 سپتامبر 2021 - 23:13
-

برخورد جدی با اجاره‌دهندگان کاتالیست برای دریافت معاینه فنی

برخورد جدی با اجاره‌دهندگان کاتالیست برای دریافت معاینه فنی

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌ زیست از برخورد جدی با اجاره‌دهندگان کاتالیست برای دریافت معاینه فنی خبر داد و گفت: اگر نظارت درستی نسبت به کارکرد خودروهای در حال تردد نداشته باشیم، خودروها از استاندارد خارج می‌شود و اصل قضیه به نظارت در مراکز فنی باز می‌گردد.  داریوش گلعلی زاده

برخورد جدی با اجاره‌دهندگان کاتالیست برای دریافت معاینه فنی

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌ زیست از برخورد جدی با اجاره‌دهندگان کاتالیست برای دریافت معاینه فنی خبر داد و گفت: اگر نظارت درستی نسبت به کارکرد خودروهای در حال تردد نداشته باشیم، خودروها از استاندارد خارج می‌شود و اصل قضیه به نظارت در مراکز فنی باز می‌گردد.

 داریوش گلعلی زاده درباره اجاره کاتالیست از سوی خودروها برای دریافت معاینه فنی اظهار کرد: این موضوع مستقیما به استفاده‌کنندگان و مالکان خودرو باز می‌گردد و در این میان بحث نظارت مطرح است.
وی افزود: اگر نظارت درستی نسبت به کارکرد خودروهای در حال تردد نداشته باشیم، خودروها از استاندارد خارج می‌شود و اصل قضیه به نظارت در مراکز فنی باز می‌گردد.
معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه همچنین باید نسبت به افرادی نظارت داشت که به صورت علنی کاتالیست را اجاره می‌دهند و باید برخوردهای جدی تری نسبت به این مسئله صورت گیرد، گفت:‌ در این صورت می‌توان میزان تخلف را به حداقل رساند. از طرفی طی چهار سالی که خودروها معافیت دارند، باید در پی انطباقِ میزان زمان معافیت و گارانتی خودرو باشیم.
به گزارش ایسنا، وحید نوروزی، مشاور فراکسیون محیط زیست مجلس نیز با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست هیچ تضمینی نمی‌دهد که وقتی یک خودرو تولید شد، حتما استانداردهای لازم را حفظ کرده باشد عنوان کرد: سازمان محیط زیست هیچ ضوابطی برای این موضوع پیش بینی نکرده است و می‌گوید وقتی خیالمان از استانداردهای خودروی نمونه در کارخانه راحت است، مجوز شماره گذاری را صادر می‌کنیم.
وی افزود: مردم تهران در تابستان گذشته حتی یک روز هم از هوای پاک برخوردار نبودند و آلودگی تهران و بسیاری از کلان شهرها ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون است. یکی از اصلی‌ترین منابع این ذرات، کارخانه‌های صنعتی و نیروگاه‌ها هستند که سال گذشته نیز این کارخانه‌ها پشت سر خودروسازی‌ها پنهان شده و همه انتقادات به سمت خودروسازی روانه شد.
مشاور فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: اجاره کاتالیست اولا به مسئولیت اجتماعی خودروساز باز می‌گردد، ولی ما باید از خودرویی در داخل استفاده کنیم که کیفیت آن باعث حفظ آبرو و جان شهروندان شود .
نوروزی در رادیو گفت‌وگو افزود: وقتی کاتالیست خودرو از بین برود، در بسیاری موارد قابل یافت در بازار نیست و اتفاقا این باعث خنده خودروساز است که یک شهروند دنبال کاتالیست بگردد. در این میان یکسری باند و گروه خلاف به وجود آمده است و از آنجا که معاینه فنی یک آزمایشگاه ساده است، نمی‌تواند اجاره‌ای بودن کاتالیست را تشخیص دهد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح