کد خبر : 88021
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 12:11
-

بررسی عملکرد دولت قبل در حوزه سلامت و واکسیناسیون، مطالبه مردم نیز هست

بررسی عملکرد دولت قبل در حوزه سلامت و واکسیناسیون، مطالبه مردم نیز هست

ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس در خصوص اینکه مسئله بررسی عملکرد دولت قبلی در مجلس یازدهم، تا چه حد مطالبه مردم است، گفت: به نظر حداقل بررسی عملکرد دولت دوازدهم در زمینه سلامت و واکسیناسیون، مطالبه مردم نیز هست. مردم بسیاری حداقل یک عضو از خانواده خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست

بررسی عملکرد دولت قبل در حوزه سلامت و واکسیناسیون، مطالبه مردم نیز هست

ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس در خصوص اینکه مسئله بررسی عملکرد دولت قبلی در مجلس یازدهم، تا چه حد مطالبه مردم است، گفت: به نظر حداقل بررسی عملکرد دولت دوازدهم در زمینه سلامت و واکسیناسیون، مطالبه مردم نیز هست. مردم بسیاری حداقل یک عضو از خانواده خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و اگر محرز شود که تمام این‌ها واقعا به خاطر کوتاهی‌های دولت دوازدهم بوده است، هرگز مردم نمی‌توانند از آن بگذرند.

سعید باستانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بحث بررسی عملکرد دولت قبلی در زمینه کرونا و واکسیناسیون عمومی در مجلس یازدهم، اظهار کرد: انجام این کار جزو اختیارات مجلس یازدهم است و هیچ اشکالی ندارد، اما به نظر من مجلس یازدهم باید در زمان دولت دوازدهم این  کار را انجام می‌داد و عملکرد دولت را مورد بررسی قرار می‌داد. یعنی نمایندگان باید در همان زمانی که دولت دوازدهم روی کار بود، وزیر بهداشت یا رئیس جمهور را به مجلس دعوت می‌کردند و اگر تعلل یا ترک فعلی صورت گرفته بود، از آنان مطالبه پاسخ می‌کردند.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است که پاسخگویی در برابر افکار عمومی از طرف دولت قبلی امکان‌پذیر نیست. حتما مشکلاتی در عملکرد دولت دوازدهم وجود داشته است و این مشکلات یا واقعا در نتیجه کم‌کاری‌ها بوده و دولت دوازدهم باید پاسخگو باشد، یا اینکه دولت قبلی برای آن مشکلات پاسخی مستدل دارد. مردم به عنوان قاضی حاکمیت باید پاسخ‌های دولت دوازدهم را بشنوند و باید فرصتی برای دولت قبلی هم فراهم شود تا بتواند در برابر افکار عمومی، به اتهامات واردشده پاسخ دهد.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اقتصاد و معیشت وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر مشکل واکسیناسیون تقریبا حل شده است و بهتر است مجلس اگر می‌خواهد عملکرد دولت قبلی را مورد بررسی قرار دهد، این کار را در مورد مشکلاتی که هنوز حل نشده است انجام دهد. مثلا دولت قبلی را به دلیل نحوه توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد بازخواست قرار دهد.

باستانی عنوان کرد: در هر صورت اگر دولت قبلی در زمینه‌ خرید و تامین واکسن ترک فعل کرده باشد، باید پرونده‌اش به قوه قضائیه ارجاع داده شود و اگر در آن جا نیز این ترک فعل محرز شد و معلوم شد این حجم از فوتی‌های کرونایی به دلیل عملکرد ضعیف دولت دوازدهم بوده است، حتما متولیان این مسئله در دولت پیشین باید محاکمه شوند.

وی در خصوص اینکه مسئله بررسی عملکرد دولت قبلی در مجلس یازدهم، تا چه حد مطالبه مردم است، گفت: به نظر حداقل بررسی عملکرد دولت دوازدهم در زمینه سلامت و واکسیناسیون، مطالبه مردم نیز هست. مردم بسیاری حداقل یک عضو از خانواده خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و اگر محرز شود که تمام این‌ها واقعا به دلیل کوتاهی‌های دولت دوازدهم بوده است، هرگز مردم نمی‌توانند از آن بگذرند.

این نماینده مجلس دهم اظهار کرد: به نظر من لازم است مجموع اقداماتی که در این دو سال اخیر در رابطه با مبارزه با کرونا صورت گرفته است، مورد ارزیابی قرار گیرد و برای آیندگان نیز مکتوب شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح