کد خبر : 128022
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 19:23
-

برنامه‌های جدی معاونت علمی در توسعه صادرات محصولات دانش بنیان

برنامه‌های جدی معاونت علمی در توسعه صادرات محصولات دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری توسعه فناوری در کشور را یک تحول فرهنگی دانست که این تحول نیاز به سرباز و اجبار ندارد، گفت: نمونه آن واگن سازی است که اکنون به همت محققان کشور تولید شده است، ولی در گذشته کشور به جای سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی، در کشورهای دیگر سرمایه

برنامه‌های جدی معاونت علمی در توسعه صادرات محصولات دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری توسعه فناوری در کشور را یک تحول فرهنگی دانست که این تحول نیاز به سرباز و اجبار ندارد، گفت: نمونه آن واگن سازی است که اکنون به همت محققان کشور تولید شده است، ولی در گذشته کشور به جای سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی، در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرده بود.

به گزارش ایسنا دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای برتر حوزه نفت پارک فناوری پردیس و رونمایی نمادین از تعدادی قرارداد تبادل فناوری شبکه فن بازار ملی ایران که امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت آنلاین برگزار شد، هدف از حضورش در این مراسم را اعلام حمایت این معاونت از ایده‌ها و بروکرها دانست و افزود: حمایت از دستاوردهای فناورانه در حال توسعه است هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و ما همچنان ارائه حمایت‌های خود را ادامه می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در یک جبهه مبارزه می‌کنیم که بتوانیم در حوزه‌های فناورانه کشور را به مرتبه‌ای از پیشرفت برسانیم، اظهار کرد: توسعه فناوری یک فرهنگ جدید در کشور ما به شمار می رود و این فرهنگ سازی را از ابتدا در دستور کار قرار دادیم.

ستاری خاطر نشان کرد: اکنون بخش دولتی به این نتیجه رسیده که می تواند سرمایه گذار خوبی روی طرح‌های فناورانه باشد که نمونه آن را روز گذشته با ساخت یک رام قطار دیدیم. سرمایه گذاری روی مترو و واگن های قطار یک سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی است که این اتفاق افتاده و به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان یک رام قطار بومی‌سازی شده است.

معاون علمی رییس جمهور با بیان اینکه شرکت‌های خارجی واگن ساز نبودند و با پول ایران واگن ساز و متروساز شدند، ادامه داد: کشور در این مسیر به جای آنکه بر روی نیروهای انسانی خود سرمایه گذاری کند، در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرد، ولی این روند شکسته شد و الان واگن‌های قطار چند میلیون دلاری با ۲۰ میلیون یورو و بومی سازی ۸۵ درصدی در کشور ساخته می شود.

ستاری گفت: علاوه بر حمایت‌ها و بومی سازی، در موضوعات دیپلماسی فناوری و صادراتی برنامه‌های جدی را آغاز کردیم. تاسیس خانه‌های فناوری و نوآوری در خارج از کشور نمونه‌ای از این اقدامات است که با کمک بخش خصوصی اجرایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم سال آینده سال خوبی در حوزه فناوری باشد، گفت: فن بازار ملی ایران تاکنون جهش خوبی داشته و انعقاد قراردادهای امروز هم خوب بوده، اما کافی نیست و فروش ۳۰۴ میلیارد تومان عدد قابل قبولی نیست. ما باید کشوری باشیم که به تولیدات خود و صادرات آنها افتخار کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که تغییر فرهنگ در حوزه فناوری با اجبار و حضور ژنرال‌ها نیست، گفت: تحول فناوری نیاز به سرباز ندارد، بلکه باید این تحول در میان مدیران و سایر اجزای این اکوسیستم رخ دهد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح