کد خبر : 12649
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 14:57
-

برگزاری آیین شب خـاطره در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

برگزاری آیین شب خـاطره در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

 به مناسبت هفته دفاع مقدس آیین “شب خـاطره “با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بـرگزار شد.  به نقل روابـط عـمومی دانـشگاه دریانوردی چابهار این مراسم به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس و همزمان

برگزاری آیین شب خـاطره در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

 به مناسبت هفته دفاع مقدس آیین “شب خـاطره “با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بـرگزار شد.

 به نقل روابـط عـمومی دانـشگاه دریانوردی چابهار این مراسم به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس و همزمان با اربعین حسینی با روایتگری سردار “سید نورله حسینی” فرمانده قرارگاه شهید فولادی جنوب شرق کشور و با رعایت پـروتکل های بـهداشتی در جوار شـهدای گمنام دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، با همکاری بسیج دانشجویی وکانون بسیج اساتید دانشگاه بـرگزار شد.
دکتر منصور کیانی مقدم، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ابتدای برگزاری این آیین معنوی اظهار داشت: شهیدان والا مقام “یوسف قنبری”، “انوشیروان وزیری” و شهید “اسدالله دلفان” از دانشجویان فعال و انقلابی این دانشگاه، در عملیات های کربلای ۵ و مرصاد به فیض شهادت نائل شدند که این مهم افتخاری بسیار بزرگ برای ما است و باید با همه توان تلاش کنیم که راه این ستاره های درخشان عرصه دفاع مقدس را در عرصه علم و دانش تا رسیدن به قله های رفیع علمی، ادامه دهیم.
فرمانده قرارگاه شهید فولادی جنوب شرق کشور نیز اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های انقلاب محسوب می‌شود، هنگامه‌ای که مردم ایران در اتحادی بی‌نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
سـردار سـرتیپ دوم پـاسدارسید نورله حسینی با اشاره به اینکه تجزیه و تحلیل درست موضوع دفاع مقدس به خصوص در دهه چهارم انقلاب اسلامی در بین دانشگاهیان و عموم مردم امری مهم است، افزود: چیزی که صدام و هم پیمانان او به آن توجه نکرده بودند ، ایمان مردم، عدم تجزیه و تحلیل صحیح مردم ایران اسلامی، نقش رهبری در زمان جنگ، الهام گیری از نهضت عاشورا و توسل به ائمه اطهار بوده است، چرا که جنگ تحمیلی متکی به تجهیزات نبود و دفاع ما بر پایه جهاد اسلامی، بوده است.
وی با اشاره به اینکه صدام حسین در سخنرانی رسمی خود اعلام کرده بود که این جنگ، جنگ تفریحی با ایران است و قاطعانه گفت که روز اول خرمشهر، روز سوم خوزستان و هفته بعد تهران را تصرف می کند، تصریح کرد: از آنجایی که تمامی کشورهای مرتجع منطقه و ابرقدرت ها از عراق پشتیبانی می کردند، صدام با قاطعیت این چنین سخنرانی می کرد، اما با مجاهدت های خالصانه مردم غیورمند ایران اسلامی، این آرزو را صدام از روز اول، به گور بردند.
فرمانده قرارگاه شهید فولادی جنوب شرق کشور با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این هفته فرصتی مغتنم و ارزشمند برای تبیین ارزش‌های دوران جنگ تحمیلی، بازنگری رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان و نوجوان انقلاب با ارزش‌ها و مضامین ارزشمند دفاع مقدس است.
حسینی، با تأکید بر لزوم احیای کامل ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: این ارزش‌های حیات‌بخش که با خون شهیدان، فداکاری جانبازان، مقاومت آزادگان و صبوری خانواده‌های معظم آنها گره خورده است باید به نسل‌های جدید منتقل شود.
وی به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره داشت و تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه معنویت در بین نسل جوان سبب پویایی، تحرک، نشاط و صلابت جامعه و استمرار فرهنگ متعالی ایرانی-اسلامی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای والامقام در هیچ شرایط و زمانی از تاریخ پرافتخار کشورمان حذف نمی‌شود و تکریم شهیدان و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنها، باید همواره  از بزرگ‌ترین افتخارات زندگی ما باشد.
فرمانده قرارگاه شهید فولادی جنوب شرق کشور یادآور شد: در طول این مدت دشمن تلاش کرده تا صدمات زیادی به کشور وارد کند و با ایجاد اتاق‌های فکر، جلسات تخصصی و برنامه‌ریزی حرفه‌ای سعی کرده تا به هر نحو ممکن در مسیر پیشرفت و حرکت ما سنگ‌اندازی داشته باشد.
حسینی در ادامه اظهار داشت: دشمنان با همه این فعالیت‌های خصمانه خود و حتی ترور 17 هزار نفر از مردم و مسئولان ایران برای ناکامی انقلاب از حرکت نایستادند و با رقم زدن جنگی سخت و نا برابر تلاش کردند تا ایران نوپا را از رمق بیاندازند اما به لطف خدا و تلاش جوانانمان توانستیم سربلند و با افتخار از این میدان بیرون بیاییم.
وی افزود: جنگ تحمیلی اگر چه برای ما روزهای سختی بود و عزیزان زیادی را در راه دفاع از میهن از دست دادیم اما به دنیا ثابت شد هیچ چیز قوی‌تر از قدرت و اراده ملت نیست و زمانی که مردم نخواهند تن به ذلت بدهند با هیچ ابزاری نمی‌توان به این مردم زور گفت.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم امروز به تاریخ دفاع مقدس و کشور نگاهی دوباره بیاندازیم به واقع ما برای معرفی این روزها کوتاهی کرده‌ایم و در شرایطی که هر میز مدیریتی در کشور ما با خون بیش از ۷۲ شهید کسب شده است نتوانسته‌ایم اجر واقعی این شهدا را بشناسیم و به مردم معرفی کنیم.
فرمانده قرارگاه شهید فولادی جنوب شرق کشور، جنگ اقتصادی امروز را ادامه جنگ هشت ساله کشور برشمرد و اظهارداشت: جنگ تحمیلی جنگی نابرابر بود که کشور ما را در برابر ۵۲ کشور دنیا و در شرایط بسیار بد اقتصادی و نظامی قرار داد، اما با همدلی و رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و رشادت‌های یکایک رزمندگان غیور اسلام دستاوردهای ارزشمندی را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورد و امروز نیز کشور ما در شرایط دشوار تحریم ایادی بیگانگان، جنگ نابرابر دیگری را تجربه می‌کند و این جنگ در عرصه‌های تولید و اقتصاد، ادامه دارد.
گفتنی است: قبل از برگزاری آیین شب خاطره به مناسب هفته دفاع مقدس، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار با حضور مسئولین  صورت گرفت.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح