کد خبر : 181189
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 18:05
-

برگزاری نخستین رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان

برگزاری نخستین رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان از اجرای رزمایش پدافند شیمیایی در روز یکشنبه پنجم دی‌ماه در یکی از شهرک‌های صنعتی این شهر خبر داد. حسن بخشنده امینه، عصر امروز (شنبه، ۴ دی‌ماه)در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: این رزمایش با حضور ۶۰۰ نفر در قالب ۷۵ فعالیت با  هماهنگی ۱۱ کارگروه از ساعت 9 صبح به مدت دو ساعت

برگزاری نخستین رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان از اجرای رزمایش پدافند شیمیایی در روز یکشنبه پنجم دی‌ماه در یکی از شهرک‌های صنعتی این شهر خبر داد.

حسن بخشنده امینه، عصر امروز (شنبه، ۴ دی‌ماه)در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: این رزمایش با حضور ۶۰۰ نفر در قالب ۷۵ فعالیت با  هماهنگی ۱۱ کارگروه از ساعت 9 صبح به مدت دو ساعت اجرا می‌شود.

وی افزود: تقویت و افزایش توان تصمیم‌گیری مدیران در شرایط بحرانی و وقوع حوادث، هماهنگی واکنش به موقع در حوادث، شناسایی نقاط تهدید و فرصت شهر برای مقابله با حوادث شیمیایی، ایجاد چارچوب مدیریت یکپارچه به منظور هدایت عملیات اطفای حریق از اهداف این رزمایش است.

وی تصریح کرد: سرعت عمل برای به کارگیری تجهیزات تخصصی، شناخت توانمندی دستگاه‌های اجرایی و سرعت عمل کارکنان تخصصی، مقابله با تشویش اذهان عمومی و جلوگیری از ایجاد ناامنی در شهرستان، شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

به گزارش ایسنا، شهردار کاشان گفت: قرارگاه تاکتیکی پدافند شیمیایی کاشان به فرماندهی شهردار و در قالب کارگروه از جمله رصد و پایش مواد شیمیایی، رفع آلودگی مواد شیمیایی، امنیت عبور و مرور، جستجو و نجات، بهداشت و درمان، انتقال مصدومان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأمین و توزیع ماشین‌آلات، آواربرداری، انتقال مواد خطرناک، تأسیسات و تیم پشتیبانی و تدارکات رزمایش را مدیریت می‌کند.

بخشنده امینه با اشاره به پیشرفت‌های علمی، فنی و نظامی کشور بدون وابستگی به استکبار جهانی، اظهار کرد: سازمان پدافند غیرعامل از سال ۸۲ با برنامه‌ریزی‌های سراسری، متناسب با موقعیت جغرافیایی و توانمندی نقاط مختلف کشور به ویژه در کاشان تأسیس شد.

وی گفت: قرار گرفتن کاشان در کریدور شمال به جنوب کشور، وجود آزادراه امیرکبیر در کنار شهر و فعالیت صنایع و کارخانه‌های شیمیایی از جمله موضوع‌های مهم در موقعیت جغرافیایی کاشان و اجرای پدافند است.

شهردار کاشان، افزود: فعالیت ۵۰ کارخانه و انبار مواد شیمیایی و رنگرزی برای صنایع فرش و خطرات ناشی از حوادث آن از دیگر موارد تهدید آمیز است که در بحث پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی و پایدارسازی آن به‌عنوان مناطق حساس ضروری است.

همچنین فرمانده قرارگاه تاکتیکی رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در خرداد سال ۹۶ پس از ابلاغ اسناد راهبردی خطرات، پیامدها و وظایف دستگاه‌های همکار با قرارگاه پدافند شیمیایی در سال ۹۷ تاییدیه رزمایش شهری شهردای کاشان را ابلاغ کرد.

سخنگوی رزمایش رزمایش پدافند شیمیایی کاشان نیز گفت: شهروندان کاشانی فردا یکشنیه با مشاهده تردد خودرویی دستگاه‌های خدماتی از جمله اورژانس و آتش نشانی و انتقال تجهیزات به محل اجرای رزمایش دچار هیچگونه نگرانی نشوند.

محمد علی فرجی افزود: شهرداری کاشان به‌عنوان نهاد پیشگام در مدیریت بحران شهرستان تلاش می‌کند با برگزاری رزمایش‌های تعریف شده ملی علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی، شهروندان را برای مقابله با بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه و احتمالی آماده کند.

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آماده‌سازی مردم، مهم‌ترین عامل در مدیریت افکار عمومی است و رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی نیز در تهیه اخبار درست نقش مؤثری را ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح