کد خبر : 20109
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 15:36
-

برگزاری پویش ملی «ما با قرآن یک امتیم» در ایام پایانی ماه صفر

برگزاری پویش ملی «ما با قرآن یک امتیم» در ایام پایانی ماه صفر

 مدیرمرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ایام دهه آخر ماه صفر با اجرای پویش ملی «ما با قرآن یک امتیم» در راستای شعار «همه خادم‌الرضاییم» به اجرای برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور پرداخت. حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود میریان در خصوص برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر که امسال در قالب ﭘﻮﯾﺶ

برگزاری پویش ملی «ما با قرآن یک امتیم» در ایام پایانی ماه صفر

 مدیرمرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ایام دهه آخر ماه صفر با اجرای پویش ملی «ما با قرآن یک امتیم» در راستای شعار «همه خادم‌الرضاییم» به اجرای برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود میریان در خصوص برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر که امسال در قالب ﭘﻮﯾﺶ ﻣﻠﯽ «ﻣﺎ ﺑﺎ ﻗﺮآن ﯾﮏ اﻣﺘﯿﻢ» برگزار می‌شود، اظهار کزد: برنامه‌های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در این ایام پربرکت در سطح ملی شامل برگزاری کرسی تلاوت ملی استان اصفهان از مزار مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی همراه با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استانی اصفهان همراه با آئین پرچم‌گردانی حرم مطهررضوی، تلاوت قاریان ممتاز وبین‌المللی، مسابقه بزرگ طرح «من قرآن را دوست دارم» با پخش از رسانه ملی به همراه جوایز روزانه ۸ کمک هزینه سفر به مشهد به مدت ۸ روز و همچنین ضبط اثر همخوانی نجوای صحرا در سطح حرم با همکاری مرکز رسانه و پخش از شبکه‌های مختلف سیما در ایام دهه آخر ماه صفر است.

وی از اجرای برنامه‌ها در سطح استان‌های کشور خبر داد و افزود: در استان‌ها نیز برنامه‌های جمع‌خوانی سراج الله با محوریت سوره مبارکه انسان، در شب شهادت ولی نعمتمان در مساجد و اعتاب مقدسه سطح کشور با فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری کرسی تلاوت رضوی استانی به همراه اعزام قاری به استان‌ها و همچنین فراخوان واطلاع‌رسانی ویژه طرح «من قرآن را دوست دارم» در سطح اعتاب مقدسه با توجه به حضور زائران را در نظر داریم.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این ایام برای کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها نیز برنامه‌های قرآنی مناسبی تدارک دیده شده است که با عنوان «ﻏﻨﭽﻪ‌ﻫﺎی ﻗﺮآﻧﯽ» ویژه فراگیران مهدالرضا(ع) و نونهالان سراسر کشور است. از جمله این برنامه‌ها ﻓﻀﺎآراﯾﯽ ﺧﺎﻧﻪ و ﻣﺤﻠﻪ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ دﻫﻪ آﺧﺮﻣﺎه ﺻﻔﺮ ﺑﺎروﯾﮑﺮد ﻗﺮآﻧﯽ، ﻧﻘﺎﺷﯽ وﯾﮋه دﻫﻪ آﺧﺮ ﺻﻔﺮ با موضوع رواﯾﺎت و اﺣﺎدﯾﺚ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ زﻧﺪﮔﺎﻧﯽ  ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ اﺳﻼم(ص)، اﻣﺎم ﺣﺴﻦ ﻣﺠﺘﺒﯽ(ع) و اﻣﺎم رﺿﺎ(ع)  ﻗﺮاﺋﺖ ﺻﻠﻮات ﺧﺎﺻﻪ اﻣﺎم  رﺿﺎ(ع) و زﯾﺎرت ﻧﯿﺎﺑﺘﯽ ﻣﻬﺪاﻟﺮﺿﺎﯾﯽ ﻣﺸﻬﺪی از ﻃﺮف نونهالان سراسر ﮐﺸﻮر است.

وی ادامه داد: طرح ﻧﻮﺟﻮاﻧﻪ‌ﻫﺎی ﻗﺮآﻧﯽ ویژه مخاطبان طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) و نوجوانان سراسر کشور نیز با ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ پیامکی سیره اخلاقی وتربیتی امام‌رضا(ع) از منظر قرآن کریم و ختم بزرگ قرآن کریم باعنوان عاﺷﻘﺎﻧﻪ‌ﻫﺎی ﻗﺮآﻧﯽ وﯾﮋه ﺧﺎﻧﻮادها و اهداء ثواب آن به ساحت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) نیز از دیگر برنامه‌های مرکز قرآن آستان قدس رضوی در این ایام به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام میریان با تأکید بر اهمیت توجه به مفاهیم قرآنی در این ایام تأکید کرد: امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) شهادت امام حسن(ع) و شهادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با شرایط خاص کرونا و محدودیت‌های موجود، خداوند توفیق خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) در اقصی نقاط کشور را نصیب خادمان قرآنی این آستان کند.

بر اساس گزارش روابط ‌عمومی مرکز قرآن آستان قدس رضوی، وی اظهار کرد: برپایی کرسی‌های تلاوت در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، یکی از برنامه‌های قرآنی این ایام است که تا ۱۴ مهرماه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷.۱۰ و ساعت ۲۱ تا ۲۲ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد. در این محافل، قاریان برجسته‌ای همچون جواد پناهی، حمید شاکرنژاد، جواد کاشفی و امیر لعل اول، آیات کلام الله مجید را تلاوت خواهند کرد. همچنین محفل قرآنی «ابناء‌الرضا» تا ۱۶ مهر ماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در صحن قدس برپا می‌شود و همخوانی کلام‌الله مجید و اجرای گروه‌های تواشیح در صحن‌های مختلف حرم مطهر نیز، دیگر برنامه‌های قرآنی این دهه است.

وی گفت: در دهه آخر صفر، با اجرای طرح «نذر تلاوت» نیز قاریانی را به هیات مذهبی اعزام خواهیم کرد. برنامه انس با صحیفه سجادیه با حضور حجت‌الاسلام اعوانی در ایوان مقصوره مسجدگوهرشاد از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۱۵ وهمچنین برنامه «بازهم خدمت» با بیان معارف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توسط نوجوانان خوش بیان و دانش‌آموزان رتبه‌دار در این حوزه در صحن‌ها و ساعت‌های مختلف در حرم مطهر رضوی درحال برگزاری است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح