کد خبر : 95395
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 15:05
-

بسیاری از مسائل مطرح شده در مورد آب انتقالی صحت ندارد

بسیاری از مسائل مطرح شده در مورد آب انتقالی صحت ندارد

ایسنا/یزد رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: بسیاری از مسائلی که در مورد آب انتقالی یزد مطرح شده از جمله استفاده از آب در گلخانه ها، صحت ندارد. «محمدصالح جوکار» در جلسه دبیرخانه شهید مدرس که با حضور مجمع نمایندگان استان یزد و هیئت رئیسه مجمع بسیجیان استان و هیئت اندیشه ورز بسیج یزد در دفتر

بسیاری از مسائل مطرح شده در مورد آب انتقالی صحت ندارد

ایسنا/یزد رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: بسیاری از مسائلی که در مورد آب انتقالی یزد مطرح شده از جمله استفاده از آب در گلخانه ها، صحت ندارد.

«محمدصالح جوکار» در جلسه دبیرخانه شهید مدرس که با حضور مجمع نمایندگان استان یزد و هیئت رئیسه مجمع بسیجیان استان و هیئت اندیشه ورز بسیج یزد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار کرد: غیرفعال شدن مراکز رشد در دانشگاه ها به بهانه کمبود فضا و مکان هیچ توجیهی ندارد.

وی در مورد حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در شوراهای تصمیم ساز نیز بیان کرد: این موضوع در سطح استان اتفاق افتاده که البته باید جدی‌تر شود و در سطح شهرستانها نیز باید اتفاق بیفتد.

جوکار ادامه داد: البته معتقدم این ارتباط باید دو طرفه باشد و اگر پیوند دانشگاه و دستگاه های اجرایی قوی باشد، اتفاق خوبی است و لازم است هر دو طرف در این راستا مسئولیت های خود را اجرا کنند ضمن اینکه در حوزه فرهنگی و مذهبی نیز باید از اساتید حوزوی در شوراها و کارگروه های تصمیم گیری استان استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بحث آب و تنش‌های ایجاد شده در استان همجوار نیز بیان کرد: بحث آب در یزد نیز باید به یک مطالبه مردمی تبدیل شود.

جوکار تاکید کرد: مطالبی که در مورد آب یزد مطرح شده از جمله صرف آب برای صنعت کاشی و سرامیک، یا کشت گلخانه ای کذب است و واقعیت ندارد.

وی تصریح کرد: باید اطلاعات و داده های درست از سوی مسئولان استان به رسانه ها و مردم داده شود و واقعیت ها بیان شود تا مردم به طور کامل در جریان امور باشند.

جوکار در پایان عنوان کرد: یزد به واقع مشکل و بحران آب دارد و باید این موضوع را برای مسئولان و تصمیم گیران امر تبیین کنیم و واقعیت این است که برخی مسائلی که مطرح می شود، فضاسازی و جوسازی است.

بسیاری از مسائل مطرح شده در مورد آب انتقالی صحت ندارد

دانشگاه‌ها به مسائل مهم استان یزد ورود کنند

آیت الله« محمدرضا ناصری» امام جمعه یزد نیز در این نشست بر لزوم تخصصی کردن امور در دانشگاه ها و کارگروه های مختلف تاکید و اظهار کرد: کارها باید طبقه بندی شود و در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به دست افراد و اساتید خبره سپرده شود تا برای آن راهکار ارائه دهند.

وی به اهمیت فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ یکی از مسائل مغفول مانده در جامعه ماست به ویژه فرهنگ عمومی که این روزها دستخوش سنت‌های غلط شده است.

ناصری ادامه داد: غربی‌ها با استفاده از فرصت فضای مجازی و رسانه ها، سنت‌های غلطی را که در جوامع خودشان منجر به پوچ گرایی شده، در جامعه ما ترویج می دهند، از جمله از بین بردن قداست خانواده، جایگزین کردن حیوانات خانگی به جای فرزند و خانواده، ایجاد بی رغبتی برای فرزندآوری و … که نیاز هست برای همه اینها توسط اساتید دانشگاه و نخبگان راهکار ارائه شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: افراد متخصص و جامعه شناس که در مسائل فرهنگی و دینی اطلاعات قوی دارند باید در زمینه تقویت فرهنگ عمومی جامعه ورود کنند و با تفکر و خلاقیت، راهکار ارائه دهند تا بتوانیم این معضلات را حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله آب استان امروز به یک معضل تبدیل شده و چشم همه به دنبال آبی است که به یزد انتقال داده می شود، افزود: نیاز است کارگروهی تشکیل شود و با برنامه ریزی و دیدار و گفتگوهای طرفینی، مردم استان های همسایه را نسبت به مسائل موجود مطلع کنند.

ناصری با اشاره به برخی جوسازی‌هایی که در فضای مجازی می شود، عنوان کرد: باید پاسخی مناسب برای محتواهای نادرست فضای مجازی که با ایجاد شک و شبهه و شایعه به دنبال انحراف افکار عمومی هستند داشته باشیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تشکیل کارگروه های جذب در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: این کارگروه ها باید نخبگان را شناسایی کنند و با ایجاد فرصت و زمینه سازی برای تحصیل و پیشرفت آنها، مانع جذب این افراد به خارج از کشور شوند.

وی همچنین تاکید کرد: باید دانش آموزان و دانشجویان را به نحوی تربیت کنیم که نسبت به کشور و انقلاب متعهد باشند و دانشگاه ها و مدارس باید این موضوع را به عنوان یک مسئله مهم فرهنگی دنبال کنند.

بسیاری از مسائل مطرح شده در مورد آب انتقالی صحت ندارد

ارتباط دانشگاه و سیستم اجرایی باید متقابل باشد

«مهران فاطمی» استاندار یزد هم با اشاره به اینکه یکی از اشکالات، خروجی نامناسب طرح ها و برنامه ها است، اظهار کرد: در یزد هیچ مرکزی که ایده ها را جمع آوری و آنها را جمع بندی و عیب یابی کند و در مسیر درست هدایت کند، وجود ندارد.

وی عنوان کرد: باید ساز و کار و پشتوانه اجرایی مصوبات کارگروه ها فراهم شود تا شاهد اجرای درست مصوبات باشیم.

فاطمی در مورد پارکهای علم و فناوری بیان کرد: مسیر و ریل استان باید به سمت دانش بنیان و فناور پایه شدن استان در حوزه توسعه و پیشرفت برود که در تحقق این راهبرد، تقویت یکسری از مجموعه ها ضروری است.

استاندار یزد ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه ها، صنایع و معادن باید در قالب یک اکوسیستم حرکت کنند تا اتفاق مورد نظر محقق شود و عزم جدی ما این است که راه اندازی مراکز رشد و اکوسیستم نوآوری در همه شهرستانها فعال شود و فرمانداران موظف به همکاری در این زمینه هستند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که در مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن چند سهم را مشخص کنیم و در کنار مسائل عمرانی، سهم فرهنگ و سهم علم و فناوری نیز تعیین شود.
فاطمی همچنین بیان کرد: برخی از آیین نامه ها نیاز به اصلاحات دارند و باید اصلاح و تغییر کنند تا کار پیش برود.

وی در مورد دیگر دستور جلسه این نشست که حضور اعضای هیئت علمی در کارگروه ها و شوراهای تصمیم ساز است، نیز بیان کرد: ساز و کار ارتباط دانشگاه با نظام برنامه ریزی و اجرایی باید تقویت شود و مدیران باید غیر از قالب کارگروه ها در دانشگاه حضور داشته باشند.

فاطمی تصریح کرد: هیچ منعی نداریم که گروه های آموزشی، مدیران استان را بخواهند و حتی در تصویب پایان نامه ها و موضوع پایان نامه ها، اظهارنظر کنند و رای بدهند زیرا معتقدیم اگر این اتفاق بیفتد، تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه ها متناسب با نظام مسائل استان انجام می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، در این جلسه سه موضوع شامل راه اندازی مجدد مراکز رشد شهرستان‌های استان یزد، حضور و عضویت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در مراکز تصمیم سازی استانها به منظور تاثیرگذاری اساتید بر جامعه و تصمیم گیری‌ها و طرح شاگرد پروری به منظور تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی توسط اعضا طرح و بررسی شد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح