کد خبر : 7410
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 آگوست 2021 - 22:50
-

بهره برداری از ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در هفته دولت

بهره برداری از ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در هفته دولت

 استاندار گیلان، از افتتاح ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی استان در هفته دولت امسال خبر داد و تصریح کرد: برای تحقق این پروژه ها بالغ بر ۲۳۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است. ارسلان زارع در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و در راس آنان شهیدان رجایی و باهنر، به

بهره برداری از ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در هفته دولت

 استاندار گیلان، از افتتاح ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی استان در هفته دولت امسال خبر داد و تصریح کرد: برای تحقق این پروژه ها بالغ بر ۲۳۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

ارسلان زارع در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و در راس آنان شهیدان رجایی و باهنر، به فرارسیدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: هفته دولت فرصتی است تا به بیان دستاوردها، خدمات، کوشش ها و تلاش های خدمتگزاران مردم بپردازیم.
وی کلیه اقدامات صورت گرفته توسط دولتمردان را در سایه مشارکت و همکاری شایسته مردم و وحدت و انسجام و همدلی ملی دانست و افزود: همه دستاوردها و توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته همواره در گرو وحدت و انسجام و همدلی مردم و دولت اسلامی بوده است.
استاندار گیلان، از افتتاح ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی استان در هفته دولت امسال خبر داد و تصریح کرد: برای تحقق این پروژه ها بالغ بر ۲۳۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.
زارع، سهم بخش خصوصی و فعالات اقتصادی در پروژه های هفته دولت امسال را حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در قالب ۶۹ پروژه دانست و عنوان کرد: این پروژه ها برای ۹۰۰ نفر اشتغال دائم و موقت ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسا تاکنون ۱۵۷ پروژه مهم در استان به بهره برداری رسیده است، گفت: برای این پروژه ها نیز ۱۷۲۴ میلیارد تومان هزینه شده که در مجموع پروژه های هفته دولت به ۱۰۸۰ پروژه و ۴۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد رسید.
استاندار گیلان، با اشاره به شرایط بهداشتی حاکم بر کشور و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اضافه کرد: حسب رهنمودهای رهبر انقلاب و براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، پروژه های هفته دولت به صورت نمادین و با حضور حداقلی مردم و مسئولان افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و شعار «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» از سال ۹۸ تاکنون بالغ بر ۵۰۰ واحد راکد و نیمه راکد را به چرخه تولید بازگرداندیم، گفت: در این راستا شاهد مشارکت دستگاه های اجرایی و قوه قضائیه و بانک ها بودیم و قطعا تا پایان سال بیش از ۱۰ واحد را فعال خواهیم کرد.
زارع، در ادامه به اهمیت راهبردی راه آهن گیلان در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی قطعه شش راه آهن گیلان در منطقه رشت – کاسپین و پیشرفت ۶۷ درصدی قطعه هفت هستیم و امیدواریم تا زمستان ۱۴۰۰ این راه آهن به انزلی برسد.
استاندار گیلان، همچنین به بهره برداری از هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت اشاره و عنوان کرد: طی چند ماه آینده این مسیر نیز به بهره برداری خواهد رسید و بخش قابل توجهی از بار ترافیک به ویژه در منطقه رودبار در ایام تعطیلات کاسته می شود.
وی استان گیلان را یکی از قطب های کشاورزی کشور به ویژه در حوزه تولید برنج و چای و مرکبات و ابریشم و فندق دانست و یادآور شد: نگاه دولت توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی است، زیرا بازار مصرف خوبی برای محصولات تولیدی گیلان در کشورهای همسایه وجود دارد و می توانیم نقش مهمی در صادرات غیر نفتی داشته باشیم.
زارع، از هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی استان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته شاهد صادرات غیر نفتی ۶۶۶ میلیون دلاری بودیم که در پنج ماهه نخست امسال این هدف محقق شده است.
استاندار گیلان به نقش مهم دو بندر آستارا و انزلی در توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: استان گیلان نیازمند تقویت زیرساخت ها و تامین منابع سرمایه گذاری است.
وی احداث سدهای مخزنی و لاستیکی جهت جمع آوری نزولات آسمانی را راهکار تامین منابع آب استان دانست و اظهار کرد: برای سدهای مخزنی استان همچون شفارود، نیروگاه برق پیش بینی شده است که می تواند تولید انرژی در استان را تضمین کندو
زارع، همچنین از افزایش پست های فوق توزیع برق استات خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی چهار طرح در حوزه برق اجرایی می شود که مشکلات انرژی و برق استان را تا حدودی برطرف می کند.
استاندار گیلان در پایان به آخرین وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی بر همه مردم و مسئولان واجب است و لذا طی روزهای گذشته با اعمال محدودیت های مصوب از سوی ستاد ملی کرونا شاهد روند نزولی آمارهای کرونایی در استان هستیم؛ افزایش سهمیه واکسن استان برای ارتقای ایمنی مردم نیز در دستور کار قرار دارد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح