کد خبر : 28044
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 اکتبر 2021 - 19:36
-

به گفت وگو باور داریم / برای کمک به بازسازی بندر بیروت آمادگی داریم

به گفت وگو باور داریم / برای کمک به بازسازی بندر بیروت آمادگی داریم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت :ما به گفت وگو باور داریم و آن را مناسبت ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی می دانیم .  حسین امیرعبداللهیان،ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با« عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در بیروت گفت : ایران گفت وگو را بهترین و مناسبت ترین راه برای

به گفت وگو باور داریم / برای کمک به بازسازی بندر بیروت آمادگی داریم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت :ما به گفت وگو باور داریم و آن را مناسبت ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی می دانیم .

 حسین امیرعبداللهیان،ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با« عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در بیروت گفت : ایران گفت وگو را بهترین و مناسبت ترین راه برای همکاری های منطقه ای وخروج بیگانگان از منطقه می داند .

وی افزود : :ما به گفت وگو باور داریم و آن را مناسبت ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی می دانیم .

وزیر امور خارجه ادامه داد : ما آمادگی داریم در صورت درخواست مقامات  لبنان نسبت به بازسازی بندر بیروت از طریق  صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنیم .

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این‌که «ایران، لبنان را دوست، شریک و متحد خود در منطقه می‌داند» ، گفت : پرونده  تجارت و گردشگری بین دو کشور همواره مفتوح  بوده و دو ملت علاقه مند به توسعه گردشگری و تجارت و توسعه رفت و آمدها با یکدیگر هستند، رفت و آمد هایی که به خاطر کرونا با توقف همراه شده است‌.

امیر عبداللهیان ادامه داد: ما آماده هستیم که  به لبنان برای این‌که بتواند از بحران اقتصادی کنونی با موفقیت عبور کند، کمک کنیم .

وزیر امور خارجه در این ارتباط خاطرنشان کرد:  شرکت‌های بزرگ ایرانی آمادگی دارند دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در بیروت و جنوب لبنان را در کمتر از ۱۸ ماه ایجاد کنند.

وی افزود : ما این کار را با سرمایه گذاری مشترک  ایران و لبنان  و با صدور خدمات فنی – مهندسی ایرانی به سرعت انجام خواهیم داد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت:  دولت، مردم لبنان و ارتش و مقاومت لبنان ،نقش بزرگی در ایستادگی در برابر جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه دارند.

وی  با گرامی داشت یاد و  نام شهدای مقاومت لبنان و ایستادگی آن‌ها در برابر صهیونیسم و تروریسم در منطقه افزود:   از همه شهدای مقاومت از جمله شهید عماد مغنیه و از حمایت‌های شهید بزرگ مبارزه با تروریسم سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین ابومهدی المهندس قدردانی می کنیم و یاد و خاطره این بزرگمردان حوزه مقاومت را گرامی می‌داریم.

وزیر خارجه کشورمان همچنین از نقش لبنان در ایستادگی در برابر رژیم جعلی  رژیم صهیونسیتی نیز  تقدیر کرد و افزود : از بیروت با صدای بلند اعلام می‌کنیم ما یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و پایتخت آن قدس شریف است.

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود اظهار کرد :در گفت‌وگو با مقامات عالی لبنان ،موضوع گفت‌وگوهای منطقه ای ایران مورد توجه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین نیز اظهار کرد : ما مذاکره را به عنوان یک اصل قبول داریم و گفت‌وگوهای خوب و مفصلی را با وزیر خارجه لبنان در این خصوص داشتیم.

وی با  تاکید براین که در این  مذاکرات باید حقوق و منافع ملت ایران  تامین شود، اظهار کرد : در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل و بازگشت همه آنها به تعهدات، ایران هم به تعهدات خود بازخواهد گشت.

این دیپلمات ارشد ایرانی تصریح کرد :  در این موضوع پیام‌های شفاهی و وعده های بدون عمل ملاک ما نیست، ما براساس رفتار عملی طرف‌های مقابل، لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان، عمل خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهارکرد : در توافق هسته‌ای، ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهداتش پایبند ماند و این روش را در صورت بازگشت  طرف‌های مقابل به تعهدات شان  احیا خواهیم کرد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح