کد خبر : 188022
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 ژانویه 2022 - 17:36
-

بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مسئولان عالی کشور بستری فراهم کنند که همچون دوران انقلاب، همه قشرها و طبقات، همه آرزوها و آمال خود را در حمایت از اسلام‌گرایی نواندیشانه و آزادی‌خواهانه قابل تحقق بدانند. به گزارش ایسنا، بخشی از متن این

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مسئولان عالی کشور بستری فراهم کنند که همچون دوران انقلاب، همه قشرها و طبقات، همه آرزوها و آمال خود را در حمایت از اسلام‌گرایی نواندیشانه و آزادی‌خواهانه قابل تحقق بدانند.

به گزارش ایسنا، بخشی از متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

گرامیداشت ۲۲ بهمن، پاسداشت آرمان آزادی‌خواهی دین‌مدارانه ملت ایران است؛ آرمانی که تحجر را نیز به همان میزان استبداد وا پس‌ می‌زد و آزادی‌خواهی را با استقلال از الگوهای غربی آن به تفسیر جدیدی از اسلام پیوند می‌داد که منجر به مکتبی انقلابی شد؛ مکتبی که در شرایط انجماد و از نفس افتادن دیگر مکاتب و ایدئولوژی‌ها، شور و حرارتی کم‌نظیر و فراگیر و بسیج همگانی چون انقلاب اسلامی بر پا کرد … .

مکتب انقلاب اسلامی، مکتبی بود که در آن برابری و عدالت، آزادی در عقیده و بیان، مردمداری و مردم‌گرایی، استقلال و ظلم‌ستیزی همه با هم امکانپذیر است و برای تحقق همه اینها با هم بود که نظام جمهوری اسلامی با رأی قاطع ملت ایران مستقر شد.

واقعیت تاریخی حاکی از این است که امام با طرح چنین آرمان‌های آزادی‌خواهانه، برابری‌طلبانه و خردگرایانه و مالامال از ارزش‌های کرامت‌جویانه، همه اقشار را در بسیج فراگیر انقلاب گرد هم آورد و این انقلاب موفق به سرنگونی رژیم تا دندان مسلح و مستظهر به حمایت همه قدرت‌های آن عصر شد و جمهوری اسلامی، محصول به رفراندوم گذاشتن چنین قرائتی از اسلام و مکتب انقلابی است لذا  فقط همین قرائت اصیل از انقلاب اسلامی است که معیار انقلابی‌بودن است و هر آن چه ناسازگار با این قرائت مردم‌گرایانه و آزادی‌خواهانه است به نوعی انحراف از آن اصالت‌ها محسوب می‌شود.

بر این اساس است که می‌توان گفت اندیشه و مکتب انقلابی با اختناق و استبداد، مدام در ستیز است، با بی‌عدالتی و نابرابری، سر سازش و مماشات ندارد، برانداز هر نظام رانت‌خیز و فسادآور است و ساختارهای معیوب، غیر شفاف و قوانین نانوشته حاصل از تفسیر به رأی را منکوب و منفور می‌دارد… .

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در آستانه چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تبریک و گرامی‌داشت این روز ملی اعلام می‌دارد که عدول از آرمان‌های انقلاب اسلامی که جمهوری اسلامی بر آنها بنا شده، موجب نقض آشکار پیمان اولیه‌ای است که با این مردم بسته شده است. آن چه ملت ایران بر اساس باور و اعتقاد بدان، انقلاب کردند و به جمهوری اسلامی آری گفتند، میثاق ملی ماست و هرگونه قرائت انحرافی از این میثاق چنانچه بخواهد مدعی مشروعیت باشد، باید برای عموم ملت ایران به رفراندوم گذاشته شود و با چنین رویکرد اصیلی است که ملت ایران با همان اکثریت قاطع روزهای آغازین، انقلابی هستند.

امیدواریم مسئولان عالی کشور در آستانه ورود به انتخابات ۱۴۰۰ یک بار دیگر ملت و جامعه ایران را برای تجدید میثاق با این آرمان‌ها فرابخوانند و بستری فراهم سازند که همچون دوران انقلاب، همه قشرها و طبقات، همه آرزوها و آمال خود را در حمایت از اسلام‌گرایی نواندیشانه و آزادی‌خواهانه، قابل تحقق بدانند و شرایطی به وجود آورند تا گسترده‌ترین مشارکت اجتماعی در حمایت از نظام و حاکمیت به نمایش گذاشته شود و بدین‌ترتیب بی‌بدیل‌ترین سلاح را در حفاظت از آرمان‌ها و منافع ملی و در خدمت پاسداری از انقلاب به صحنه آورند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح