کد خبر : 5979
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 15:11
-

«بیست سال با طنز» در بازار کتاب

«بیست سال با طنز» در بازار کتاب

کتاب «بیست سال با طنز؛ با تجدید نظر و اضافات» نوشته رویا صدر منتشر شد.  چاپ دوم این کتاب با قطع رقعی و جلد شومیز در ۴۸۴ صفحه و با قیمت ۱۱۰ هزار تومان توسط نشر هرمس منتشر شده است. در بخشی از دیباچه کتاب  «بیست سال با طنز؛ با تجدید نظر و اضافات» آمده است:

«بیست سال با طنز» در بازار کتاب

کتاب «بیست سال با طنز؛ با تجدید نظر و اضافات» نوشته رویا صدر منتشر شد.

 چاپ دوم این کتاب با قطع رقعی و جلد شومیز در ۴۸۴ صفحه و با قیمت ۱۱۰ هزار تومان توسط نشر هرمس منتشر شده است.
در بخشی از دیباچه کتاب  «بیست سال با طنز؛ با تجدید نظر و اضافات» آمده است: حدود بیست سال از تدوین چاپ نخست کتاب «بیست سال با طنز» می‌گذرد. طنز در این سالیان فراز و نشیب‌های زیادی را تحمل کرده است. امروزه با گسترش صنعت ارتباطات، ایجاد فضای رسانه‌ای نوین، پدیداری مرکزیت‌زدایی و حضور دموکراسی دیجیتالی در نوشتار و سخن، عرصه‌های جدیدی برای آفرینش و ارائه‌ آثار طنز فراهم آمده است. چنین فضایی از نظر زبانی و مضمونی بر ویژگی‌های طنز مطبوعاتی، که عرصه‌ گفتمان‌های رسمی است اثر گذاشته است. در سال‌های اخیر نسل جدیدی از طنزنویسان جایگزین نسل دو دهه ابتدای انقلاب شده است که از نظر زبانی و مضمونی نگاه دیگری به طنز دارد که تا حدودی برگرفته از زبان و فضای روز جامعه است. برای دستیابی به تحلیلی از موقعیت طنز امروز و شناخت مسیر حرکت آن، بررسی راه پرفراز و نشیب طی‌شده ضروری است.
تمرکز اصلی چاپ اول این کتاب، بر طنز مطبوعاتی بود ولی در کنار آن، در بخش‌هایی نیز به صورت گذرا به تعریف گونه‌های شوخ‌طبعی، بررسی تاریخچه‌ طنز و شوخ‌طبعی در ایران، کتاب‌های طنز و رویدادهای مربوط به طنز پرداخته شد. در منابع مربوط به حوزه پژوهش‌های طنز، معرفی گونه‌های شوخ‌طبعی و تاریخچه‌ آن در ادبیات ایران بارها و بارها در قالب کتاب و مقاله از سوی دیگر پژوهشگران مورد بحث قرار گرفته و نیازی به تکرار آن در کتاب حاضر آن‌هم به صورت گذرا نبود؛ این است که در چاپ دوم فارغ از بحث‌های آکادمیک و پراکنده، تمرکز روی «طنز مطبوعاتی» گذاشته شد.
همچنین در چاپ جدید بخشی از مباحث کتاب پیشین در سرفصل‌های مستقلی مورد بحث قرار گرفت، تا امکان دستیابی به تصویری روشن‌تر از طنز در بخش‌های مهمی از نشریات معاصر فراهم آید. این بخش‌ها عبارت بودند از: طنز در نشریات دانشجویی و طنز در نشریات محلی. در خلال بررسی  ضمن معرفی طنزنویسان، نمونه‌هایی از آثار آن‌ها در نشریات نیز ارائه شد.
رویکرد کتاب حاضر به طنز مکتوب است و طنز تصویری را شامل نمی‌شود، مگر در مواردی که ایجاب می‌کرد برای تشریح موضوع، به این حیطه وارد شویم.
بخشی از متن کتاب: از نظر قالب و محتوا، مطالب و کاریکاتورهای گل‌آقا از همان شماره‌های اول، نشانگر رویکرد دست‌اندرکاران آن به طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف اجتماعی، سنی و تحصیلی بود و به نظر می‌رسید درصدد پر کردن خلاء وجود یک هفته‌نامه طنز در سطح وسیع مخاطبان جامعه است. از این‌رو از سطوح مختلف آثار طنز و قالب‌های گوناگون – متناسب با سلیقه‌های مختلف – بهره می‌گرفت و این امر، به مدد همکاری با طنزپردازان نام‌آور و چهره‌های شناخته‌شده طنز از سویی و استعدادهای جوان از سوی دیگر میسر می‌شد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح