کد خبر : 152448
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 15:28
-

بیشترین خسارات سیل در استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات و سرخس است

بیشترین خسارات سیل در استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات و سرخس است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در سیلاب‌های اخیر بیشترین خسارت‌هایی که به شهرستان‌های استان وارد شد مربوط به بردسکن، کلات و سرخس است. وحید قربانی در حاشیه سفر به شهرستان بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: بیشترین خسارت‌های سیل در سطح استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات،

بیشترین خسارات سیل در استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات و سرخس است
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در سیلاب‌های اخیر بیشترین خسارت‌هایی که به شهرستان‌های استان وارد شد مربوط به بردسکن، کلات و سرخس است.

وحید قربانی در حاشیه سفر به شهرستان بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: بیشترین خسارت‌های سیل در سطح استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات، سرخس بوده اما در اغلب شهرستان‌ها به صورت پراکنده خسارت‌هایی به زیرساخت‌های عمرانی وارد شده است.

وی بیان کرد: در برخی روستاها نیز خسارت‌ها اغلب به مزارع، باغات و دام بوده است همچنین کارشناسان در حال برآورد خسارت‌های وارد شده بر اثر سیل و بارندگی‌های اخیر در سطح شهرستان‌های مختلف استان هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: به رغم این که در تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات موجود و تامین خسارت‌های ناشی از سیل با مشکلاتی مواجه هستیم ولی رویکرد دولت و مجلس شورای اسلامی این است که با در نظر گرفتن اصلاحات در قانون بودجه و یا نحوه اجرای قانون بودجه تلاش شود بیشترین منابع ممکن به بخش رفع خسارات و رفع آسیب‎های ناشی از سیل اختصاص یابد.

وی همچنین عنوان کرد: هنوز تعدادی از واحدهای مسکونی در سطح روستاهای استان به دلیل سیل درگیر تخلیه هستند.

قربانی ادامه داد: متاسفانه  تحهیزات لازم برای مواقع بحرانی را در سطح استان نداریم؛ موظف هستیم تجهیزات اندک را به نحو مطلوبی مدیریت کنیم و این که بتوانیم بخش خصوصی که تقویت کرده‌ایم در مواقع بحران به خدمت بگیریم و این هنر ما است.

وی اظهار کرد: در خصوص بحران‌های اخیر از سوی دولت گزارشی تقدیم رهبر معظم انقلاب شده و براساس آن درخواست کمک از صندوق توسعه ملی کرده‌اند تا مبلغ یک میلیارد یورو به موضوع مدیریت بحران اختصاص یابد که در پاسخ ایشان دولت را مکلف کرده‌اند تا ظرفیت‌های بودجه را مجدد را در موضوع بحران بازتعریف کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد مناطق روستایی در سطح استان خراسان رضوی فرسوده و غیر مقاوم هستند و تاکنون حدود 30 تا 32 درصد بیشتر مقاوم سازی نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم فرهنگ بازسازی منازل را به معنای مقاوم سازی در روستاها پیش ببریم و گاه شاید بضاعت اقتصادی مردم پائین‌تر بوده و یا شرایط زیست مردم به گونه‌ای بوده که با بازسازی‌ها خیلی ارتباط برقرار نکرده‌اند.

وی گفت: همه سازمان‌های مربوطه و بانک‌ها تلاش کرده‌اند تا مردم را در قالب تسهیلات ارزان قیمت بیشتر مجاب به بازسازی کنند ولی باید اراده اجتماعی هم شکل بگیرد.

باقری در پایان با تقدیر از رسانه‌های استان به دلیل پوشش بسیار خوب اخبار و اطلاع رسانی به موقع افزود: نقش رسانه‌ها در بحران‌ها بسیار ارزشمند است. شرایط مدیریت بحران در استان خراسان رضوی بسیار مقتدر و مسلط است و هماهنگی بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف وجود دارد و مردم نیز همدلی بسیار خوبی در مواقع بروز بحران داشته و دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح