کد خبر : 152450
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 15:28
-

جبران خسارات سیل در شهرستان‌های بردسکن و کلات در اولویت است

جبران خسارات سیل در شهرستان‌های بردسکن و کلات در اولویت است

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید در بردسکن و کلات و خسارت وارد آمده به این دو شهرستان، اولویت استان جبران خسارت در این مناطق است. به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، وحید قربانی در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان بردسکن عنوان کرد: بحران فعلی که با آن درگیر

جبران خسارات سیل در شهرستان‌های بردسکن و کلات در اولویت است
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید در بردسکن و کلات و خسارت وارد آمده به این دو شهرستان، اولویت استان جبران خسارت در این مناطق است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، وحید قربانی در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان بردسکن عنوان کرد: بحران فعلی که با آن درگیر هستیم از معدود بحران‌هایی بوده که در دوره طولانی مدت کل کشور و استان‌ها را درگیر خود کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به این که ایرانی‌ها بعد از هر پیروزی دچار غرور کاذب می‌شوند ولی در فینال شکست می‌خورند در بارش روزهای آینده نباید غفلتی داشته باشیم و بهتر از قبل مدیریت کنیم تا تلفات جانی نداشته باشیم و از نظر مالی خسارت‌ها بسیار کمتر باشد.

قربانی عنوان کرد: این سامانه‌ها در برخی مناطق تا اردیبهشت و حتی خردادماه در کشور خواهد بود به همین دلیل باید مدیریت درست داشته باشیم.

وی گفت: اگر اتحاد جمعی به وجود نیاید مردم همکاری نخواهند داشت و در امدادرسانی‌ها کار با تاخیر صورت می‌گیرد و موجب ضرر و زیان خواهد شد.

وی اظهار کرد: به دلیل بروز این سیلاب‎ها و بارندگی‌ها یک پویش همدلی در سراسر ایران شکل گرفت و همه به هم نوعان خود کمک می‌کنند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: نگاه اجتماعی حاکم بر کشور یکی از برکات این ایام بود که باید ادامه داشته باشد و فراموش نشود.

وی بیان کرد: امکانات و تجهیزات و منابع دولت بسیار محدود بوده و جوابگو نیست باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

قربانی گفت: یکی از نکات بسیار کلیدی در بحران‌ها مدیریت واحد بحران است که باید تمامی بخش‌ها در قالب یک مدیریت به کار گرفته شوند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: برای تمامی روستاها و شهرها باید استراتژی داشته باشیم و تخصصی به امور نگاه کنیم.

وی در ادامه از وجود فرونشست‌هایی در شهرستان بردسکن به دلیل برداشت‌های بی‌رویه آب طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: برداشت‌های بی‌رویه در دراز مدت همه را تهدید می‌کند.

وی در ادامه به بازدید خود از روستاهای بردسکن اشاره کرد و گفت: در روستاهای کلاته نو و سیف‌آباد بردسکن بیش از 135 واحد مسکونی خسارت وارد شده به طوری که 53 واحد مسکونی 100 درصد و مابقی 30 تا 70 درصد تخریب شده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های شدید در بردسکن و کلات و خسارت وارد آمده به این دو شهرستان، اولویت استان جبران خسارت در این مناطق است.

وی در ادامه از مسئولان شهرستان خواست؛ برنامه‌های نیمه شعبان امسال را برای کاهش آلام مردم بیشتر و باشکوه‌تر از گذشته برگزار کنند.

قربانی گفت: با توجه به نشست‌هایی که شاهد بودیم در بازسازی جدید باید برخی از محلات روستاها جابه‌جا شوند تا سرمایه‌گذاری جدید غیر کارشناسی شده نباشد.

شاه بیت مدیریت بحران هماهنگی است

در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی  گفت: مدیریت حوادث اخیر سه رکن اساسی اساسی داشت که مردم، مسئولان و رسانه‌ها از آن جمله بودند.

حجت علی شایان فر افزود: در مدیریت پیشگیرانه‌ای که در استان خراسان رضوی اعمال شد تقسیم کار لازم در شورای مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها به خوبی انجام شد.

وی اظهار کرد: هشدارهای لازم از سوی هواشناسی به موقع داده شد و ماشین آلات و امکانات و نیروها در نقاطی که مشکل داشتند، مستقر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: تخلیه برخی از روستاها توسط خود شهرستان و به موقع با تدبیر برای پیشگیری انجام شد و ورود و خروج مخازن آب در سدها مدیریت گردید.

شایان‎فر تاکید کرد: بدون شک مدیریت بحران کار یک نفر نیست و استانداری و فرمانداران به تنهایی موفق نخواهند بود بلکه خط مقدم جبهه دهیاران، بخشداران و به خصوص مردم بودند و ما تنها هماهنگ کننده هستیم.

وی گفت: شاه بیت مدیریت بحران هماهنگی است و به خوبی این هماهنگی و همدلی در شهرستان بردسکن و دیگر شهرستان‌ها وجود داشت.

ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات

در این جلسه همچنین نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم بعد از بحران‌ها شاهد به‌روزرسانی بسیاری از تجهیزات در شهرستان بردسکن باشیم.

بهروز بنیادی افزود: بدون شک اگر همه پای کار نبودند شکست می‌خوردیم باید بیش از گذشته کنار مردم قرار بگیریم و با شنیدن حرف‌های آن‌ها در راستای رفع مشکلات تلاش بیشتری کنیم.

وی از معاون استاندار خواست پرونده خسارت‌های وارد شده به شهرستان بردسکن بسته نشود تا دهیاران و بعضی از مدیران با فرصت بیشتری بتوانند میزان خسارات را اعلام کنند.

نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حال که نقاط ضعف شناسایی شده در یک بازه 5 ساله بخشی از آن‌ها را باید براساس اولویت بندی مرتفع کنیم.

وی گفت: با توجه به این که در سیلاب‌های اخیر آسیب بسیاری به آسفالت معابر شهری بردسکن وارد شده و کیفیت از بین رفته است باید قیر اختصاصی تعلق گیرد.

بنیادی بیان کرد: خسارات حوزه شهری در بردسکن بیش از 150میلیارد ریال اعلام شده است.

در ادامه فرماندار بردسکن گفت: به رغم این که در طی 24 ساعت 110 میلیمتر بارش باران را در شهرستان داشتیم اما با اقدامات به موقع که انجام شد هیچ گونه تلفات جانی نداشتیم.

ابراهیم قاسم‌پور بیان کرد: در مجموع تا این مرحله بر اثر سیلاب و بارندگی‌ها بالغ بر 140 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف شهرستان وارد شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح