کد خبر : 489
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آگوست 2021 - 13:32
-

تاسیس غیرکارشناسی اقامتگاه‌ها آسیب شدیدی به این حوزه وارد کرده است

تاسیس غیرکارشناسی اقامتگاه‌ها آسیب شدیدی به این حوزه وارد کرده است

  مدیر یک اقامتگاه‌ بوم‌گردی در مشهد گفت: صدور مجوزهایی برای تاسیس اقامتگاه‌ها بدون منطق و کارشناسی نشده، عملی بسیار اشتباه و آسیب‌زننده از سوی مدیران گردشگری کشور است. آزاده زارعی در گفت‌وگو با ایسنا به تعطیلی اقامتگاه‌ها و مشکلات به وجود آمده در این حوزه گردشگری پرداخت و اظهار کرد: در دوران کرونا با تعطیلی

تاسیس غیرکارشناسی اقامتگاه‌ها آسیب شدیدی به این حوزه وارد کرده است

  مدیر یک اقامتگاه‌ بوم‌گردی در مشهد گفت: صدور مجوزهایی برای تاسیس اقامتگاه‌ها بدون منطق و کارشناسی نشده، عملی بسیار اشتباه و آسیب‌زننده از سوی مدیران گردشگری کشور است.

آزاده زارعی در گفت‌وگو با ایسنا به تعطیلی اقامتگاه‌ها و مشکلات به وجود آمده در این حوزه گردشگری پرداخت و اظهار کرد: در دوران کرونا با تعطیلی تقریبا ۱۰۰درصدی اقامتگاه‌ها و تعدیل نیرو مواجه بودیم و در این مدت تمام هزینه‌ها را به اصطلاح از جیب پرداخت کردیم.
وی اضافه کرد: اما با توجه به اینکه گفته شده بود مردم پس از گذشت مدتی از شیوع کرونا سفرهای طولانی را از برنامه خود خارج خواهند کرد و به سفرهای کوتاه مدت روی می‌آورند ما جان تازه گرفته و خوشحال شدیم.
این مدیر اقامتگاه بوم‌گردی ادامه داد: در روند خدمت‌رسانی اقامتگاه‌ها به ناچار تغییراتی صورت گرفت و باید به مسائل بهداشتی توجه بیشتری می‌شد. با توجه به اینکه گردشگران همچنان در این روزها ماسک می‌زنند، مواد ضدعفونی‌کننده با خود همراه دارند و تاکید بیشتری بر بهداشت دارند ما نیز باید با دقت بیشتری به این موضوع بپردازیم تا بتوانیم به بهترین شکل پاسخگوی نیازها باشیم.
وعده‌ها همگی حرف بودند و هیچ‌کدام جنبه عمل نداشتند
زارعی خاطرنشان کرد: از آنجا که تقریبا ۸۰ درصد همکاران و اقامتگاه‌داران استان برای احداث و بازسازی وام گرفته بودند با شیوع کرونا و تعطیلی، مشکلاتی برای آن‌ها رقم خورد. مدیران برای رفع مشکلات بانکی به وجود آمده وعده‌هایی از جمله انواع وام‌ها دادند .
وی بیان کرد: متاسفانه در این مدت تنها یک‌ بار امحال به مدت ۲ ماه و به حالتی که شاید شامل خیلی از همکاران نشد، صورت گرفت. باید گفت که بانک‌ها با وجود اینکه از شعبه مرکزی نامه داشتند، اما با مشکلات ما کنار نمی‌آمدند و ادامه این مشکلات باعث شد که بسیاری از همکاران من اقدام به فروش اقامتگاه خود کنند که این موضوع آسیب اقتصادی جدی به بدنه کاری آن‌ها وارد کرد؛ متاسفانه وعده‌ها فقط حرف بود و هیچ کدام جنبه عمل نداشتند.
این مدیر اقامتگاه بوم‌گردی اضافه کرد: به تازگی نیز دوباره در همین راستا وعده‌هایی داده شد که متاسفانه بازهم اقدام موثری در این حوزه صورت نگرفت. من چندین مرتبه با ارسال نامه به بانک‌های مختلف و استانداری پیگیر موضوع شدم اما در جواب تنها با حرف رو به رو شدم و عمل خاصی ندیدم. در این روزها افرادی که  اقامتگاه‌داری شغل اصلی آن‌ها بود بسیار آسیب دیدند.
اقدامی که مردم را به بازدید از اقامتگاه‌ها ترغیب کند بهترین چاره برای رفع مشکلات است
زارعی در خصوص راهکارهای حل مشکلات در این حوزه خاطرنشان کرد: مشکلات ما با وام حل نمی‌شود. وام تنها قرض روی قرض است. از نظر من اقداماتی مانند کارت سفر که در مجلس طرح آن مطرح شد می‌تواند بهترین چاره برای حل مشکلات گردشگری کشور باشد. به عقیده من عرضه بن سفر به کارمندان که مردم را به سمت اقامتگاه‌ها ترغیب و تشویق کند بهترین راه چاره هستند. باید گفت موضوعاتی که موجب شوند مردم اقبال بیشتری به اقامتگاه‌ها نشان دهند، می‌تواند بهترین اقدام و عمل برای رفع مشکلات باشند و موجب رونق تاسیسات گردشگری به ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی شوند.
وی تشریح کرد: این روزها مردم به سمت اقامتگاه‌ها می‌آیند اما با احتیاط و تعداد کم که این موضوع تنها به دست دولت حل می‌شود. ما قادر به این نیستیم که مردم را به زور به سمت اقامتگاه بکشانیم. اگر دولت بتواند تبلیغات خوبی برای اقامتگاه‌ها انجام دهد این مشکل نیز قابل حل خواهد بود.
این مدیر اقامتگاه بوم‌گردی ادامه داد: باید برنامه‌های تلویزیونی و مستندهایی برای معرفی اقامتگاه‌ها تهیه شوند تا مردم بیشتر  با زیبایی‌های این اماکن آشنا شوند و بدانند که به لحاظ رعایت پروتکل‌ها مشکلی در اقامتگاه‌ها وجود نخواهد داشت. همچنین باید گفت که اگر در این حوزه مشکل اقامتگاه‌ها با وام رفع می‌شود باید بر ای آن‌ها وام‌هایی با درصد پایین در نظر گرفته شود تا چاره‌ساز باشد.
زارعی صدور مجوزهای پی‌درپی و بی‌منطق را عملی بسیار اشتباه و آسیب زننده به حوزه اقامتگاه‌ها دانست و ابراز کرد:  صدور مجوز برای تاسیس اقامتگاه شامل آیتم‌ها و دستورالعمل‌هایی است که باید شخص متقاضی آن‌ها را در نظر گرفته و رعایت کند. صدور مجوز بدون در نظرگرفتن نیاز آن منطقه و عدم توجیه فرد خاطی کاری بسیار اشتباه است. مدیران در این روزها متاسفانه هیچ کدام از این مسائل را در نظر نمی‌گیرند و به افرادی که هیچ آشنایی با این برنامه ندارند مجوز می‌دهند.
وی تصریح کرد: می‌‎توان گفت که برخی تنها برای گرفتن وام و بدون هیچ تخصصی قدم در این حوزه می‌گذارند و تنها به دنبال پول هستند. آن‌ها دغدغه‌ای برای ترویج جاذبه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی ندارند و در توسعه و رشد گردشگری کمکی نخواهند کرد.
این مدیر اقامتگاه بوم‌گردی  ادامه داد: بزرگترین مشکلی که ما در حال حاضر با آن روبرو هستیم تاسیس اقامتگاه‌ها در هر منطقه‌ بدون تحقیق و بررسی است که باعث آسیب شدید به آن‌ها و مردم محلی منطقه شده است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح