کد خبر : 102652
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 22:27
-

تبدیل ظرفیت‌های بالقوه کشور به مرحله فعلیت در راستای جهش تولید

تبدیل ظرفیت‌های بالقوه کشور به مرحله فعلیت در راستای جهش تولید

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: برای دست‌یابی به جهش تولید باید ظرفیت‌های بالقوه به مرحله فعلیت برسد. آیت‌الله علی خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و آرزوی موفقیت برای امت بزرگ ایران اسلامی، اظهار کرد: از خداوند برای درگذشتگان ناشی از ویروس ناخوانده و خطرناک کرونا، طلب مغفرت

تبدیل ظرفیت‌های بالقوه کشور به مرحله فعلیت در راستای جهش تولید

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: برای دست‌یابی به جهش تولید باید ظرفیت‌های بالقوه به مرحله فعلیت برسد.

آیت‌الله علی خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و آرزوی موفقیت برای امت بزرگ ایران اسلامی، اظهار کرد: از خداوند برای درگذشتگان ناشی از ویروس ناخوانده و خطرناک کرونا، طلب مغفرت داریم و به خدمت‌گزاران و مدافعان عرصه سلامت خداقوت می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌های طولانی است که به فراخور زمان، اهمیت و شرایط خاص کشور، شعاری را در آغاز سال مطرح می‌کنند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر محور شعارها به طور عمده به مباحث کلان اقتصادی مربوط می‌شود؛ سال گذشته شعار سال «رونق تولید ملی» و امسال تکمیل‌کننده این مبحث یعنی «جهش تولید» انتخاب شده است.

نمایند ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: انتخاب شعار سال با عنوان جهش تولید، نشان می‌دهد در راستای رونق تولید و توسعه زیرساخت‌ها، قدم‌هایی برداشته شده اما این گام‌ها کافی نیست و نیاز به کار، تلاش، برنامه‌ریزی و جهاد خستگی‌ناپذیر دارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه را ترسیم فرمودند، تصریح کرد: باید صاحب‌نظران، دانشمندان، اهل فن و تجربه و اقتصاددانان برای تحقق این نقشه راه، مسیر را ریل‌گذاری کنند. همچنان‌که می‌دانیم اقتصاد یک علم است و مولفه‌های آن مانند چرخ‌دنده‌های یک ساعت عمل می‌کند و باید این چرخه‌های سالم در یک مدار کامل قرار گیرد تا حرکت ایجاد شود، لذا با نگاه‌های جزیره‌ای به جواب مطلوب دست نخواهیم یافت.

خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۱۰ نقطه قوت و ۱۰ نقطه ضعف را در کشور مشخص کرده‌اند، عنوان کرد: امنیت، پیشروی در عرصه‌های علم و فناوری، ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و عمرانی، حضور مردم در صحنه و ارتقای بینش سیاسی مردم از نقاط قوت به‌شمار می‌رود و ایشان اذعان دارند که در بخش اقتصاد کشور ضعیف عمل کردیم.

وی، اقتصاد تک‌محصولی و وابسته به نفت، دولتی بودن بخش اقتصادی، نگاه به خارج، توجه کمتر به درون‌زایی و ظرفیت داخلی و استفاده اندک از توانمندی نیروی انسانی را از ضعف‌های اقتصاد کشور بر اساس بیانات مقام معظم رهبری خواند و گفت: ایشان در پیام امسال فرمودند که تهدیدات برای ما مشکلاتی را به وجود آورد، اما فرصتی هم فراهم کرد تا به تولید رونق ببخشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه باید با یک عزم جدی و همگانی جلوی قاچاق گرفته شود، افزود: در گام بعدی باید از واردات کالاهایی که مشابه آن‌ها در کشور تولید می‌شود نیز اجتناب کرد؛ چراکه در صورت ورود محصولات از خارج، برای کارگران خارجی شغل ایجاد می‌کنیم و کارگران داخلی بیکار می‌شوند و این موضوع خلاف عقل، شرع و وجدان است.

وی ادامه داد: جهش تولید با برنامه‌ریزی دقیق، علمی و واقع‌بینانه کارشناسان اقتصادی و دانشمندان با تجربه محقق می‌شود. مقام معظم رهبری در پیام عید امسال به استفاده از توانمندی جوانان و مجموعه‌های دانش‌بنیان تاکید بالایی دارند؛ چراکه ۳۶ میلیون جمعیت جوان که ۱۴ میلیون نفر آن دارای تحصیلات عالیه هستند، سرمایه به‌شمار می‌روند. از اینرو ظرفیت‌های طبیعی و بالقوه کشور می‌توانند بالفعل شوند تا همه دست در دست هم به ایرانی آباد، آزاد، مستقل و قدرتمند برسیم.

خاتمی با اشاره به اینکه تسهیل سرمایه‌گذاری، اصلاحات بانکی و کنترل تورم از مولفه‌هایی است که باید در موضوع رونق تولید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: برای بهینه‌سازی تولید باید هزینه‌ها را پایین آورد، کیفیت را ارتقا داد، رضایت مصرف‌کننده را جلب کرد و با شناخت ظرفیت‌های مغفول، آن‌ها را به مرحله ظهور رساند.

وی خاطرنشان کرد: مردان و زنان سرزمین ما در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع‌مقدس و دوران سازندگی، ایمان به «ما می‌توانیم» را به اثبات رساندند و اکنون نیز باید روح اعتماد به‌ نفس را در جوانان مبتکر بالا برد و از طرفی مدیران جهادی و باانگیزه نیز باید به تولید ثروت در کشور اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح