کد خبر : 19620
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 1:17
-

تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال برای رونق کسب و کارهای نوپا در یزد

تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال برای رونق کسب و کارهای نوپا در یزد

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای توسعه اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات و رونق کسب و کارهای فناوری اطلاعات استان در قالب ۱۲ طرح با پیش‌بینی ایجاد بیش از ۳۰۰ شغل پایدار در این حوزه خبر داد. «محمدرضا پاکدل» با اشاره به جایگاه استان

تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال برای رونق کسب و کارهای نوپا در یزد

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای توسعه اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات و رونق کسب و کارهای فناوری اطلاعات استان در قالب ۱۲ طرح با پیش‌بینی ایجاد بیش از ۳۰۰ شغل پایدار در این حوزه خبر داد.

«محمدرضا پاکدل» با اشاره به جایگاه استان یزد در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: استان یزد بعد از استان های تهران و سمنان و با دارا بودن امتیاز ۷.۴۸ رتبه سوم شاخص IDI را به خود اختصاص داده و با توجه به این که میانگین کشور در این شاخص ۶.۹۱ است، امتیاز استان یزد ۰.۵۷ از میانگین کشور بالاتر است.

وی افزود: استان یزد در سه زیرشاخص IDI نیز همچون دوره‌های قبل در رتبه های بالای کشور قرار داشته و براساس گزارش سه ماهه دوم در زیر شاخص دسترسی با ۸۹ درصد تحقق رتبه دو، زیرشاخص مهارت با ۶۸ درصد تحقق رتبه دو و زیرشاخص استفاده با یک پله صعود رتبه پنجم کشور را دارد.

پاکدل با توجه به اهمیت توسعه هماهنگ زیرساخت‌های ارتباطی، تولید محتوا و خدمات فضای مجازی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است که پس از شیوع ویروس کرونا و ۳.۵ برابر شدن مصرف داده در استان که ناشی از رشد استفاده از محتوای فضای مجازی و سرویس‌های دورکاری، آموزش، خرید و فروش و سرگرمی بوده است، رکورد ۱۰۸ گیگابیت بر ثانیه به ثبت رسید، با این وجود ظرفیت پهنای باند استان تا حدود ۲.۵ برابر مصرف فعلی نیز پاسخگو است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان این که تعداد مشترکین اینترنت پهن باند به تفکیک ثابت و سیار به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر و یک میلیون و ۱۲۵ هزار نفر است، اظهار کرد: استان یزد با ضریب نفوذ ۱۵ درصدی مشترکین اینترنت پرسرعت ثابت رتبه چهارم، در ضریب نفوذ تلفن ثابت با میزان ۴۶ درصد رتبه سوم و همچنین رتبه اول در استفاده از رایانه را در این دوره کسب کرده است و ضریب نفوذ مشترکین تلفن همراه ۱۴۹درصد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت همراه ۹۴ درصد است که نسبت به ارزیابی سه ماهه اول سال ۵.۵ درصد رشد داشته است.

پاکدل با اشاره به این که تمام شهرهای استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار هستند، گفت: با وجود این که در استان یزد ۹۵ روستا بالای ۱۰۰ خانوار، ۳۳۷ روستا بالای ۲۰ خانوار و بقیه روستا ها زیر ۲۰ خانوار هستند، ۹۸ درصد از جمعیت روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی دارند که ۱۵ درصد بیشتر از هدف برنامه ششم توسعه پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی اتصال مدارس شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات، افزود: با اتمام طرح هوشمندسازی مدارس در استان، ۱۰۸۰ مدرسه شهری و ۵۰۵ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت رایگان برخوردار شدند.

پاکدل اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارسال شده، اغلب مدارس شهری در آموزش مجازی با کمبود حجم مواجه شده که با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تامین هزینه افزایش ترافیک مدارس، حجم اینترنت مدارس استان از ۳۰ گیگابایت به ۷۰ گیگابایت ارتقا یافت.

وی افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل برای هموار کردن مسیر توسعه و رشد اکوسیستم نوآفرینی و حمایت از کسب و کارهای نوپای استان، تلاش برای اجرای طرح نوآفرین و حمایت از رشد اشتغالزایی کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای توسعه اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات و رونق کسب و کارهای فناوری اطلاعات استان در قالب ۱۲ طرح با پیش‌بینی ایجاد بیش از ۳۰۰ شغل پایدار در این حوزه خبر داد.

پاکدل با اشاره به نقش حیاتی زیرساخت‌های ارتباطی و ابزارهای فناوری اطلاعات در همه زوایای زندگی مخصوصا حوزه های سلامت، کسب و کار، آموزش و فرهنگ در بحران کرونا، هدف از اعطای بسته تسهیلاتی ۱۰۰ میلیارد ریالی را حمایت از کسب و کارهای کوچک و بزرگ فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان و نیروهای متخصص این حوزه دانست و گفت: تسهیلات وام وجوه اداره شده به کسب و کارهای نوپا دارای اپلیکیشن و بازی‌های موبایلی، کسب و کارهای غیر نوپا، واحدهای صنفی، حمایت از توسعه پلتفرم‌های ارائه خدمات و عرضه‌کنندگان محصول بر بستر پلتفرم‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات، برگزیدگان رویدادهای نوآوری، ایجاد و توسعه شتابدهنده های تخصصی و ایجاد و توسعه صندوق های جسورانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پذیرش و عضویت پارک علم و فناوری یزد در شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد)، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توسعه اقتصاد دیجیتال و استفاده از ظرفیت شبکه سازی در توسعه کارآفرینی در حوزه‌های دانش بنیان، از طریق پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات پروژه های توسعه محصول شرکت های فناور تحت حمایت مراکز عضو شبکه تاد در قالب «اعتبار تحقیقاتی توسعه محصول (گرنت رشد)» حمایت می کند.

این مسئول افزود: بر اساس این فراخوان ۴۰ طرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شرکت های نوپا در سامانه های مرتبط ارائه شد که پس از بررسی و تکمیل مدارک، ۱۶ طرح در گام اول تایید و ۱۲.۵ میلیارد ریال حمایت شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، پاکدل افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل برای هموار کردن مسیر توسعه و رشد اکوسیستم نوآفرینی و حمایت از کسب و کارهای نوپای استان، معرفی طرح های نوآفرین، بومواره و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اشتغالزایی کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات استان جهت استفاده شرکت های نوپا و دانش بنیان از این تسهیلات است که ۱۲۰ شرکت، تیم نوپا، سرمایه گذار و شخص حقیقی جویای کار حوزه فناوری اطلاعات در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح