کد خبر : 20102
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 15:35
-

تدابیر لازم برای فصول سرد سال اندیشیده شود

تدابیر لازم برای فصول سرد سال اندیشیده شود

 استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم در فصل زمستان نسبت به عملکرد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمان بارش گلایه دارند، گفت: باید از هم‌اکنون تدابیر لازم برای فصول سرد سال اندیشیده شود و اکیپ‌های راهداری در مناطق مختلف برای ارائه خدمات مستقر شوند، همچنین توزیع ماشین‌آلات راهداری

تدابیر لازم برای فصول سرد سال اندیشیده شود

 استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم در فصل زمستان نسبت به عملکرد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمان بارش گلایه دارند، گفت: باید از هم‌اکنون تدابیر لازم برای فصول سرد سال اندیشیده شود و اکیپ‌های راهداری در مناطق مختلف برای ارائه خدمات مستقر شوند، همچنین توزیع ماشین‌آلات راهداری در شهرستان‌ها عادلانه باشد.

اقبال عباسی ۱۱ مهرماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان در حوضه آبریز دو رودخانه زاینده‌رود و کارون قرار دارد، اظهار کرد: این دو رودخانه در طول سال بحران‌هایی را برای استان رقم می‌زند و شاهد حوادثی مانند غرق‌شدگی، سیل و … هستیم، اما متاسفانه تاکنون نتواسته‌ایم از ظرفیت این رودخانه‌ها در حل مشکل آبی این استان بهره‌مند شویم و درگیر تنش آبی شدید در شهرها و روستاها هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در گذشته برنامه‌ریزی دقیقی برای ساماندهی حاشیه رودخانه زاینده‌رود توسط نهادهای متولی صورت نگرفته است، ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در این منطقه وجود دارد و می‌تواند مقصد گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان باشد.

وی با اشاره به آمار بالای غرق‌شدگی در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: وزارت نیرو متولی رودخانه‌ها و سدهای استان است، بنابراین باید اقدامات لازم در محصور کردن و جلوگیری از حوادث غرق‌شدگی را انجام دهد، همچنین باید قبل از بروز حادثه پیش‌‍بینی‌های لازم برای بحث نجات غریق صورت بگیرد، جمعیت هلال‌احمر نیز متولی بحث امداد و نجات است.

عباسی درادامه با بیان اینکه هر دستگاهی در حوادث وظیفه معینی دارد، خاطرنشان کرد: نیروهای اورژانس در حوادث وظیفه نجات مصدومان و انتقال به مراکز درمانی را دارند، رهاسازی مصدومان و انتقال اجساد بر عهده نیروهای اورژانس نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آمبولانس‌های اورژانس به‌علت تردد در جاده‌های کوهستانی و صعب‌العبور بودن مناطق مستهلک شده‌اند، همچنین تعداد نیروهای اورژانس و خودروهای در اختیار آن‌ها به‌علت پراکندگی جمعیت و کوهستانی بودن مناطق محدود است، بنابراین باید نامه‌نگاری لازم برای تخصیص خودروهای آمبولانس کمک‌دار به استان انجام شود.

وی با تاکید بر آمادگی خودروهای امدادی در شش ماهه دوم سال، گفت: در گذشته تجهیزات و خودروهای در اختیار ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها بین تعدادی از فرمانداری‌‍‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است، این دستگاه‌ها باید تنها در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار بگیرد، اما متاسفانه این خودروها بر اثر بکارگیری در پروژه‌های عمرانی مستهلک شده‌اند، بنابراین باید در اسرع وقت این خودروها تعمیر و آمار آن‌ها در اختیار ستاد مدیریت بحران برای بکارگیری در مواقع بحرانی قرار بگیرد.

عباسی افزود: اعتباراتی که به ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است را می‌توان برای خرید آمبولانس کمک‌دار، جرثقیل، ماشین‌آلات موردنیاز مدیریت بحران و نردبان بلند آتش‌نشانی اختصاص داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم در فصل زمستان نسبت به عملکرد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمان بارش گلایه دارند، عنوان کرد: باید از هم‌اکنون تدابیر لازم برای فصول سرد سال اندیشیده شود و اکیپ‌های راهداری در مناطق مختلف برای ارائه خدمات مستقر شوند، همچنین توزیع ماشین‌آلات راهداری در شهرستان‌ها عادلانه باشد.

وی اظهار کرد: چهارمحال  و بختیاری دارای محورهای مواصلاتی کوهستانی، راه‌های روستایی صعب‌العبور، برفگیر و سخت‌گذر است، بنابراین مشکل کمبود نیروی راهداری و ماشین‌آلات مورد نیاز برف‌روبی طی نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود.

عباسی بیان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی و حمل نقل جاده‌ای به‌سرعت وضعیت کارخانه آسفالت کوهرنگ را تعیین تکلیف کنند و اعتبار حاصل از فروش این کارخانه صرف خرید ماشین‌آلات راهداری شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح