کد خبر : 6448
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 آگوست 2021 - 15:01
-

تزریق ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه خرد در صنعت ساختمان زنجان

تزریق ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه خرد در صنعت ساختمان زنجان

 مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با اجرای طرح اقدام ملی تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان به صنعت ساختمان تزریق شده و از ایجاد فعالیت‌های کاذب جلوگیری کرده است. مسعود بیات‌منش ظهر امروز (۱۹ مردادماه) در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های صنایع، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی دارد

تزریق ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه خرد در صنعت ساختمان زنجان

 مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با اجرای طرح اقدام ملی تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان به صنعت ساختمان تزریق شده و از ایجاد فعالیت‌های کاذب جلوگیری کرده است.

مسعود بیات‌منش ظهر امروز (۱۹ مردادماه) در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های صنایع، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی دارد و باید دانست که اگر بتوانیم مرکز سکونت‌گاه‌ها و شهرها را توسعه دهیم مرکز جذب سرمایه خواهد شد؛ در حالی‌ که نبود شهر توسعه‌یافته در استان باعث شده بخش قابل توجهی از سرمایه‌های ما از استان خارج و توسط استان‌ها و حتی کشورهای هم‌جوار جذب شدند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران بزرگی در بخش صنایع روی داریم که از انرژی، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان استفاده کردند و دستاوردهای آن حاصل مناطق دیگر می‌شود، عنوان کرد: شهر زنجان به شکل کاریکاتوری رشد کرده و توسعه متوازن نداشته است اما در حال حاضر در طرح جامع به این موضوع پرداخته که کاستی‌ها را برطرف کند و منجر به توسعه متوازن و جذب سرمایه‌های استان شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به پیشتاز بودن زنجان در اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان واریزی برای اجرای این پروژه‌ها ثبت شده است که در واقع پول‌های خردی هستند که پیش از این در اقداماتی مثل خرید فیش و سرمایه‌های کاذب جذب می‌شد اما با این طرح وارد چرخه اقتصادی شده است.
این مسئول در مورد سکونت‌گاه‌های ناکارآمد شهری یادآور شد: در چهار شهر زنجان ۱۱۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده که حدود ۱۵ درصد مساحت استان را شامل می‌شود. این مناطق به لحاظ کالبدی، زیردانگی و کمبود زیرساخت‌ها مشکل دارند که می‌توانند محل تولید آسیب‌های اجتماعی باشند. در زنجان هشت محله به‌عنوان سکونتگاه غیررسمی شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه اسلام‌آباد و نجف‌آباد بزرگ‌ترین سکونت‌گاه‌های ناکارآمد زنجان هستند و ۹۰ درصد کل بافت‌های ناکارآمد را شامل می‌شود، تصریح کرد: اسلام‌آباد مشکل سند دارد و باید با رفع این مشکل ریزدانه‌ها تجمیع شود. مساحت نجف‌آباد نیز ۸۰ هکتار است که بیش از ۲۵ هزار نفر در آن ساکن هستند، بنیاد مسکن مطالعات نوسازی و بهسازی این مناطق را انجام داده است تا بتوانیم ساماندهی این منطقه را انجام دهیم.
بیات‌منش به موضوع ساماندهی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: شیت بازار زنجان یکی از کالبدهای مهم در پروژه نوسازی بافت فرسوده است که تاکنون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضوابط ساماندهی آن را تعیین نکرده و تا سه ماه به آن‌ها مهلت داده شده تا ضوابط را ارائه دهند، در غیر این صورت شهرداری و راه و شهرسازی برای آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.
وی تعریف و اجرای پروژه‌های محرک توسعه را گامی در راستای ایجاد ارزش‌افروده در محلات ناکارآمد خواند و خاطرنشان کرد: این کار یک نکته کلیدی است که باید با تسهیل‌گری دستگاه‌های مختلف انجام شود تا مردم نیز به نوسازی و بازسازی تشویق شوند. به عنوان مثال راه و شهرسازی برای ساماندهی محله اصغریه قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار داده و بیش از ۷۰ درصد تولید آسفالت معابر این محله را تأمین کرده است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح