کد خبر : 176905
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 18:31
-

تعطیلی اصناف در روزهای پایانی سال شایعه است

تعطیلی اصناف در روزهای پایانی سال شایعه است

ایسنا/گیلان رئیس اتاق اصناف گیلان گفت: در خصوص تعطیل شدن اصناف در روزهای پایانی سال همانند سال گذشته خاطرنشان کرد: این خبر در حد شایعه است و در این خصوص تاکنون هیچ دستورالعملی به ما ابلاغ نشده است. جلال‌الدین محمد شکریه در گفت و گو با ایسنا از تشدید و بازرسی واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای پرمصرف

تعطیلی اصناف در روزهای پایانی سال شایعه است

ایسنا/گیلان رئیس اتاق اصناف گیلان گفت: در خصوص تعطیل شدن اصناف در روزهای پایانی سال همانند سال گذشته خاطرنشان کرد: این خبر در حد شایعه است و در این خصوص تاکنون هیچ دستورالعملی به ما ابلاغ نشده است.

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت و گو با ایسنا از تشدید و بازرسی واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای پرمصرف و ضروری استان به منظور جلوگیری از نابسامانی‌های احتمالی بازار عرضه و تقاضا در ایام پایانی سال و عید نوروز خبر داد و گفت: این تشدید نظارت‌ها هم اکنون در حال انجام است و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نظارت‌ها طی ۲۱ طرح نظارتی برای ۵۰ نوع خدمات مانند مبل، خودرو، شیرینی، میوه، آجیل، پوشاک، کیف و کفش، مرغ و گوشت در حال انجام است.

شکریه ادامه داد: البته کالاهای مانند مرغ و گوشت و برنج در تمام ایام سال مورد نظارت قرار می‌گیرند و در پایان سال دیگر اقلام مورد نیاز شب عید مردم هم به این موارد افزوده می‌شوند.

استقرار نیروهای نظارتی در مراکز پرتراکم بازار

شکریه با بیان اینکه با افزایش تقاضای هر کالایی میزان تخلفات نیز در آن ممکن است افزایش یابد، گفت: در مراکز پرتراکم مانند میادین میوه و تره بار، بازار بزرگ و بازارچه‌ها و همچنین نظارت بر توزیع کالاهای دولتی نیرو مستقر شده است تا از بروز تخلفات احتمالی پیشگیری شود.

رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی و فشاری که بر مردم وارد شده است، متخلفین نباید احساس امنیت کنند، تصریح کرد: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، نظارت بر دستگاه های توزین و قیمت گیری روزانه و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات حتی در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل نیز طی این طرح انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واقعا تعجب‌آور است که هنوز درصدی از مردم در شهر بدون ماسک تردد می‌کنند، تصریح کرد: ضروری است همانطور که صاحبان واحدهای صنفی خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌کنند، مردم نیز استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مد نظر داشته باشند.

در خصوص تعطیلی اصناف گیلان هیچ دستورالعملی ابلاغ نشده است

شکریه در خصوص تعطیل شدن اصناف در روزهای پایانی سال همانند سال گذشته خاطرنشان کرد: این خبر در حد شایعه است و در این خصوص تاکنون هیچ دستورالعملی به ما ابلاغ نشده است.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چند درصد از واحدهای صنفی گیلان از ابتدی شروع کرونا تاکنون به دلیل نداشتن درآمد کافی مجبور به تعطیلی شده‌اند، گفت: تعطیل شدن واحد صنفی ربط چندانی به کرونا ندارد و همواره اصنافی بودند که به دلیل نبود توجیه اقتصادی، تصمیم گرفته بودند، واحدشان را تعطیل کنند و یا تغییر شغل بدهند.

وی افزود: باز شدن هر واحد صنفی به معنای آن نیست که حتما صاحبان آن سود مورد نظرشان را از فروش کالاهایشان خواهند داشت و خود اصناف کاملا به این امر واقف هستند.

اصناف با دریافت کمترین سود با مردم همکاری کنند

رئیس اتاق اصناف گیلان در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه بهاره با توجه به شیوع بیماری کرونا و آسیب‌های وارده به اصناف در پی تعطیلی‌های مکرر ممنوع شده است، گفت:  هر واحدصنفی باید یک نمایشگاه باشد و با توجه به شرایط امروز تلاش کردیم این ایده، جامه عمل بپوشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم صاحبان کسب و کار با دریافت کمترین سود ممکن در این طرح همکاری گسترده‌تری داشته باشند.

شکریه درخصوص نحوه نظارت بر واحدهای صنفی شرکت کننده گفت: با بررسی دقیق فاکتورهای خرید، قیمت های فروش ویژه در این واحدها مورد نظارت قرار گرفته تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.

رئیس اتاق اصناف گیلان گفت: در این طرح که با نام «نمایشگاهی به وسعت ایران» برگزار خواهد شد، واحدهای صنفی استان نیز با همان قیمت های نمایشگاهی اجناس خود را خواهند فروخت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح