کد خبر : 188550
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 ژانویه 2022 - 18:51
-

تفویض اختیار مدیریت بحران پایتخت به شهردار بهترین فرصت تجربه مدیریت واحد شهری

تفویض اختیار مدیریت بحران پایتخت به شهردار بهترین فرصت تجربه مدیریت واحد شهری

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واگذاری مسئولیت و تفویص اختیار مدیریت بحران در شهر تهران از وزیر کشور به شهردار تهران گفت: این فرصت استثنایی برای تجربه مدیریت واحد شهری فراهم شده است تا با تشکیل کارگروه های تخصصی بحران که در ۴ سال گذشته تعطیل شده

تفویض اختیار مدیریت بحران پایتخت به شهردار بهترین فرصت تجربه مدیریت واحد شهری

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واگذاری مسئولیت و تفویص اختیار مدیریت بحران در شهر تهران از وزیر کشور به شهردار تهران گفت: این فرصت استثنایی برای تجربه مدیریت واحد شهری فراهم شده است تا با تشکیل کارگروه های تخصصی بحران که در ۴ سال گذشته تعطیل شده بودند، فعالیت همه دستگاه های دخیل برای نقش آفرینی در بحران هماهنگی ها را فراهم کرده و با هم افزایی آمادگی در برابر بحران ها را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و نیز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه خود را وقف مردم کرد و ایشان به یک مسئول درد آشنا در میان مردم مبدل شده و تلاش گری و خستگی ناپذیری جزو مشخصه های اصلی این بزرگوار بود. حاج قاسم سلیمانی ذوب در ولایت و امامت بود و امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به مکتب حاج قاسم سلیمانی دارد.

وی افزود: تهران مسائل و مشکلات فراوان دارد و برای رفع این مشکلات بایستی تمسک کنیم به مکتب حاج قاسم، شورای ششم نیز  شهردار خود را از مکتب حاج قاسم انتخاب کرده و امیدواریم با این روحیه به جنگ مشکلات عدیده تهران برویم و عوایدی که به مردم تهران برای زندگی همراه با آرامش و سلامتی و تندرستی  است را  هدیه کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته در حوادث غیر مترقبه رسانه‌ها همه موارد را یکجا جمع می‌کردند و مقصر را آقای قالیباف می دانستند؛ اما چندین سال است که اتفاقات هر روزه را شاهد هستیم و هیچ انعکاسی صورت نمی گیرد. همچنانکه روز گذشته در نسیم شهر نشست زمین اتفاق افتاد و موجب شد خانه ها تخلیه شوند.

وی تاکید کرد: کلان شهر تهران به دلایل متعدد از جمله توسعه نامتوارن، عدم ثبات قوانین شهرسازی در دهه های گذشته، پر هزینه بودن ساخت و ساز برای شهروندان، عدم مدیریت آبهای سطحی، ساخت و ساز در روی گسل ها دچار مشکلات عدیده ای  در حوزه ایمنی و مقابله با بلایای طبیعی است. وجود صدها ساختمان بزرگ نا ایمن و ساخت و سازهای غیر اصولی همه می تواند زمینه ساز خطرات بزرگی برای پایتخت باشد.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به واگذاری مسئولیت و تفویص اختیار مدیریت بحران در شهر تهران از وزیر کشور به شهردار تهران این فرصت استثنایی برای تجربه  مدیریت واحد شهری فراهم شده است تا با تشکیل کارگروه های تخصصی بحران که  در ۴ سال گذشته تعطیل شده بودند، فعالیت همه دستگاه‌های دخیل برای نقش آفرینی در بحران، هماهنگی ها را فراهم کرده و با هم افزایی آمادگی در برابر بحران ها را افزایش داد.

صادقی با بیان اینکه حضور شهردار تهران در هیات دولت فرصت مغتنمی است جهت مطالبه سهم شهرداری از بودجه‌های مرتبط با بحران و ایمن سازی پایتخت جهت توسعه زیر ساخت‌های فنی، تجهیزاتی و نیروی انسانی متخصص ادامه داد: این تصمیم مطالبه جهت ابلاغ قوانین مورد نیاز از جمله آیین نامه اجرایی مرتبط با قانون جدید مدیریت بحران در سال ۹۸ که ابلاغ شده است؛ به مرحله اجرا نرسیده است.

وی تاکید کرد: تغییر نگاه به انتصاب مدیران ارشد شهری و توجه به آموزش و افزایش آگاهی ایشان نسبت به موضوع بحران از مواردی است که شهردار تهران نسبت به انجام آن می بایست اهتمام بورزند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در واکنش به تذکر احمد صادقی در خصوص سهم دولت در مدیریت بحران گفت: سهم دولت در حمل و نقل بیشتر است، اما متاسفانه در بودجه، در نظر گرفته نشده است. هم اکنون بحث بودجه در مجلس در دست بررسی است و از همین روی تلاش می‏‌کنیم که بودجه اصلاح شود، هرچند که اصلاح بودجه در این شرایط بسیار سخت است، اما باید به فکر مردم تهران و شهرهای دیگر هم بود.

وی افزود: هم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم از دولت درخواست داریم که در هماهنگی با شهرداری تهران، تلاش کنند، آنچه که در بودجه پیش بینی نشده بود، در صحن مجلس پیش بینی شود تا بتوانیم در سال آینده، برای حمل و نقل تهران حداقل کاری را انجام دهیم. چون اگر حمل و نقل دچار مشکل شود، هیچ پیشرفتی در شهر تهران صورت نخواهد گرفت. بهتر است که برای افزودن اندکی بودجه دولت، از سهم شهرداری‏ها کم نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح