کد خبر : 2416
تاریخ انتشار : شنبه 7 آگوست 2021 - 13:47
-

تهیه کننده «دست انداز»: قطع برق و بحران آب را پیش بینی کردیم

تهیه کننده «دست انداز»: قطع برق و بحران آب را پیش بینی کردیم

تهیه کننده «دست انداز» همزمان با پایان ساخت و پخش این طنز ۹۰ قسمتی، درباره کیفیت این مجموعه نسبت به کارهای مشابه قبلی خود توضیحاتی را ارائه و اعلام کرد که برای ادامه کار به این زودی برنامه ای ندارند و باید از مخاطب بازخورد بگیرند؛ در این صورت با طرح جدیدتری که هم نو

تهیه کننده «دست انداز»: قطع برق و بحران آب را پیش بینی کردیم

تهیه کننده «دست انداز» همزمان با پایان ساخت و پخش این طنز ۹۰ قسمتی، درباره کیفیت این مجموعه نسبت به کارهای مشابه قبلی خود توضیحاتی را ارائه و اعلام کرد که برای ادامه کار به این زودی برنامه ای ندارند و باید از مخاطب بازخورد بگیرند؛ در این صورت با طرح جدیدتری که هم نو باشد و هم به روز، به تلویزیون بازمی گردند.

مجید عباسی ـ یکی از تهیه کنندگان طنز «دست انداز» ـ در گفت و گویی با ایسنا درباره ی ساخت این مجموعه نمایشی در شرایط کرونا و خروجی آن اظهار کرد: شرایط کرونا و استرسی که در محیط بسته داشتیم، بر روند ضبط کار بی تاثیر نبود. با وجود اینکه همه پروتکل ها را رعایت می کردیم و هر ۲۰ روز تست انجام می شد و این گرفتاری ها بود، اما بر کیفیت کار تاثیری نداشت و محتوا سر جای خود بود. از کرونا هم استفاده نقادانه و هم استفاده طنازانه و امیدوارانه کردیم.
وی ادامه داد: کرونا تاثیرات دیگری نیز در موقعیت کاری ما داشت. ما تغییر موقعیت صحنه ای و دکوری بسیار زیادی در کار داشتیم. مرتب در حال تغییر بودیم و هر سه روز با یک لوکیشن جدید کار را شروع می کردیم اما در مجموع نتیجه اش برای ما لذت بخش بود و بازخورد خوبی هم از سمت مخاطبان داشتیم.

عباسی درباره ی تفاوت این طنز آیتمی با کارهای قبلی از جمله «خنده بازار»، توضیح داد: ما برای هر روز هفته یک ساختار متفاوت داشتیم؛ مثلا پنجشنبه خاطره بازی با دهه ۶۰ بود. این تنوع باعث شد متفاوت از «خنده بازار» باشیم. در «خنده بازار» چهار الی پنج آیتم درباره ی ۹۰ یا هفت و برنامه های تلویزیونی وجود داشت که همین را در ۹۰ قسمت تکرار می کردند. کاری که ما در «دست انداز» کردیم این بود که ساختار را شکستیم و تقریبا ۵۰ موقعیت جدید در این کار داشتیم که در آن فضاها عوض می شدند. نمی خواهم بگویم کار بهتر یا بدتر از «خنده بازار» است، اما به لحاظ کیفی متفاوت تر بود. در ارتباط با قالب برنامه باید بگویم که یک نوع ساختار تلویزیونی در تمام دنیا وجود دارد و به روز شدنی نیست. ولی در محتوا به شدت به روز بودیم یعنی تیمی داشتیم که به روز بودند. حتی آیتم مربوط به دهه ۶۰ نیز موضوعاتش به نوعی بود که انگار به روز بود؛ یعنی خیلی از مسائل از آن موقع تا الان تغییر نکرده است. در برخی موارد هم جلوتر بودیم. به عنوان مثال مسئله مربوط به بحران آب را در چند آیتم جلوتر داشتیم. حتی قطعی برق. این آیتم ها را در اسفند و فروردین ضبط کردیم، اما در برخی مسائل نه تنها جلوتر بودیم بلکه پیش بینی هم می کردیم که تابستان امسال مشکل برق و بی آبی خواهیم داشت. دست ما در تلویزیون باز بود و مدیران تلویزیون هم به نقد منصفانه تاکید داشتند، بدون اینکه بخواهیم کسی را تخریب کنیم.
او در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت کار در پروژه های تلویزیونی با مجموعه های شبکه نمایش خانگی، با بیان اینکه شرایط تولید و فضایی که در تلویزیون وجود دارد با نمایش خانگی متفاوت است، گفت: به هر حال تلویزیون یک رسانه دولتی است و شرایط خودش را دارد. با وجود اینکه شبکه نسیم نسبت به سایر شبکه ها،  شبکه ای نوپاست اما برنامه ما در این شبکه بسیار دیده شد و بازخورد آن در فضای مجازی برای ما جالب بود. شاید دلیل آن همین کوتاه بودن آیتم ها باشد؛ چرا که مخاطب امروزی دیگر حوصله و وقت برای کارهای طولانی ندارد. در فضای مجازی هم آیتم های کوتاه بسیار منتشر می شود. به هر حال در «دست انداز» هم از شش یا هفت آیتمی که پخش می شود، دلیل ندارد مخاطب همه ی آیتم ها را دوست داشته باشد. این هفت آیتم سعی کرده همه سلایق را در نظر بگیرد. در شبکه نمایش خانگی کارهایی با بیشترین مخاطب را هم در نظر بگیریم، به اندازه یک شبکه کوچک تلویزیونی مخاطب ندارد؛  منتها یکسری مسائل کمی و کیفی وجود دارد و در شبکه نمایش خانگی به دلیل خصوصی بودن، مطمئنا کیفیت بهتری را می توان در محصولاتش پیدا کرد.

این تهیه کننده در پاسخ به اینکه آیا ساخت «دست انداز» ادامه خواهد داشت؟ اظهار کرد: پخش این مجموعه تا قبل از ایام محرم ادامه خواهد اشت و ۹۰ سمت تولید شد. برای ادامه کار به این زودی برنامه ای نداریم. فعلا باید از مخاطب بازخورد بگیریم.
عباسی در ادامه از طراحی مجموعه طنز جدیدتری برای تلویزیون خبر داد و در این زمینه توضیح داد: قرار است با طرح جدیدتری برگردیم اما در حال حاضر این طنز در حد ایده و طرح است و نه بیشتر. باید به یک ایده جذابی برسیم که هم نو باشد و هم به روز باشد و به تصویب شبکه برسد. هر کاری در زمان خودش به لحاظ محتوایی ساخته می شود. در حال حاضر از پخش کار «دست انداز» بازخورد می گیریم و اگر قرار باشد کار جدیدی شروع کنیم بر اساس آن بازخورد، انجام می دهیم. فعلا دو سه نویسنده بر روی طرح های جدیدتری کار می کنند و خروجی مهم است که چه باشد و بر اساس آن عوامل انتخاب خواهند شد.
او درباره حضور بازیگران طنز در مجموعه «دست انداز» نیز توضیحاتی را مطرح کرد و گفت: سری های قبل این کار را آقای شهاب عباسی تحت عنوان «خنده بازار» «دست به نقد» کار کرده بودند. ساختار ایشان ساختار خاصی است و این کار هم برای خود من تجربه متفاوتی بود. طنز آیتمی بازیگران خاص خود را دارد. خیلی از بازیگران طنز شاید در کار طنز آیتمی چندان موفق نباشند و خیلی از این بازیگران نیز دوست ندارند در این مدیوم از طنز حضور داشته باشند. طنز آیتمی مثل جوک و لطیفه می ماند یعنی خیلی کوتاه است ولی تاثیرگذار، جذاب و کمدی است. به همین دلیل در بخش نگارش و نویسندگی و بازیگران، افرادی را می خواهد که در این حوزه تخصص و تجربه داشته باشند؛ بنابراین دست ما هم خیلی باز نبود که از هر طیفی بازیگر طنز استفاده کنیم. ولی حدود دو ـ سه چهره جدید در کنار چهره های قدیمی تر معرفی شدند.

تهیه کننده «دست انداز» درباره ی طنزهای کوتاه که در فضای مجازی به شدت پررنگ است و مقایسه آن با طنزهایی آیتمی تلویزیون، اظهار کرد: جای طنزهای آیتمی که این روزها در فضای مجازی منتشر و مورد استقبال قرار می گیرد، در تلویزیون خالی بود. آخرین بار چند سال قبل این آیتم های طنز تولید و پخش شده بود و مدیران شبکه نسیم نظرشان این بود که کاری در این زمینه ساخته شود. بر این اساس دوره طولانی را برای تحقیق و نگارش صرف کردیم و به نتیجه مشترکی رسیدیم و کار را شروع کردیم. به لحاظ محتوایی و طرح موضوعات مربوط به حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی «دست انداز» بسیار به روز است. تلاش کردیم دغدغه های مردم را در این مجموعه مطرح کنیم که خوشبختانه این اتفاق در برنامه افتاد.
تهیه کننده «دست انداز» در پایان هدف از ساخت این برنامه را آشتی مخاطب با این گونه طنزها عنوان کرد و گفت: این اتفاق افتاد و حتی بخش هایی از آیتم های ما در فضای مجازی بازخورد خوبی داشته است. اما بیش از هر چیزی جامعه ما نیاز به این دارد که اول خودش را نقد کند و این کار تبدیل به فرهنگ شود. چیزی که حالا کمی تبدیل به مسائل مغرضانه شده است. هدف ما این بود که در جامعه و همین طور در دایره بزرگتر، مسوولان را نقد کنیم. وقتی فضای نقد باز شد تحمل نقد هم بالا می رود. این فاکتور در برنامه برای ما از همه چیز مهم تر بود.
 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح