کد خبر : 10577
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 2:04
-

توانگر: “امضاهای طلایی”و”فسادهای بورکراتیک” از جمله موانع تولید در کشور هستند

توانگر: “امضاهای طلایی”و”فسادهای بورکراتیک” از جمله موانع تولید در کشور هستند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،تاکیدکرد:انواع انحصارها در صدور مجوزها، بروکراسی طولانی در آغاز کسب و کار و در نهایت امضاهای طلایی و فسادهایی که در فرایند بروکراتیک روابط دولت و دستگاه های مسئول با فعالان اقتصادی شکل گرفته است، موجب شده است تا موانع فراوانی پیش پای کارآفرینان و تولیدکنندگان ایجاد شود. مجتبی

توانگر: "امضاهای طلایی"و"فسادهای بورکراتیک" از جمله موانع تولید در کشور هستند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،تاکیدکرد:انواع انحصارها در صدور مجوزها، بروکراسی طولانی در آغاز کسب و کار و در نهایت امضاهای طلایی و فسادهایی که در فرایند بروکراتیک روابط دولت و دستگاه های مسئول با فعالان اقتصادی شکل گرفته است، موجب شده است تا موانع فراوانی پیش پای کارآفرینان و تولیدکنندگان ایجاد شود.

مجتبی توانگر، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی» مهمترین موانع تولید در کشور، چه مسائلی هستند و این موانع به چه میزان داخلی و چه میزان ناشی از تحریم و فشار خارجی است؟ اظهار کرد :طی یک دهه اخیر بیشترین نامگذاری ها حول حمایت از تولید بوده است. نامگذاری سال ۱۴۰۰ به پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، نقطه عطفی است که نشان می دهد حمایت از تولید دو بعد مشخص دارد. نخست، اقداماتی که برای تقویت و حمایت از تولید باید انجام گیرد. دوم، موانعی که پیش روی فعالان اقتصادی است.
این عضو ناظر شورای اقتصاد با بیان این که  مهمترین موانع، تغییرات ناگهانی و شدید در متغیرهای اقتصادی اثرگذار بر تولید است، تصریح کرد :جهش های ناگهانی نرخ ارز و پس از آن چشم انداز غیرقابل پیش بینی از آینده نرخ ارز باعث می شود که فعالان اقتصادی نتوانند برای فعالیت خود برنامه ریزی انجام دهند. علاوه بر این نوسانات شدید نرخ ارز طی سالهای اخیر مجموعه وسیعی از تغییرات بخشنامه ها را به دنبال داشته است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود :علاوه بر این، انواع انحصارها در صدور مجوزها، بروکراسی طولانی در آغاز کسب و کار و در نهایت امضاهای طلایی و فسادهایی که در فرایند بروکراتیک روابط دولت و دستگاه های مسئول با فعالان اقتصادی شکل گرفته است، موجب شده است تا موانع فراوانی پیش پای کارآفرینان و تولیدکنندگان ایجاد شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی  مجلس در واکنش به این پرسش که  قوای مجریه و مقننه  هر کدام چه نقشی در حمایت از تولید و رفع موانع آن دارند و چه اقدام های عملی می توانند در این زمینه انجام دهند؟ گفت :مهمترین اقدام در این زمینه باید معطوف به تغییر قوانین و مقرراتی باشد که مانع کسب و کار است. حجم قابل توجهی از مجوزها توسط دستگاه ها صادر می شود که شفاف نیست و بستر انحصار و فساد شده است. شفاف سازی این مجوزها و حذف مقررات زاید، یکی از مهمترین اصلاحات است.
این عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تاکید کرد :اصلاح سایر قوانین از جمله در زمینه بانک، تامین اجتماعی، نظام مالیاتی، قانون کار و شهرداری ها، دیگر اقدامات ضروری برای حمایت از تولید و رفع موانع آن است. بخشی از این اصلاحات در دولت و مجلس در دست بررسی است ولی باید امسال این اصلاحات به صورت اساسی تر و فوری تر در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح