کد خبر : 195388
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آوریل 2022 - 18:38
-

توسعه فرهنگ اقدامات دانش بنیان یک ضرورت است

توسعه فرهنگ اقدامات دانش بنیان یک ضرورت است

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توسعه فرهنگ اقدامات دانش بنیان در بخش های مختلف کشور یک ضرورت است و توجه به فعالیت های دانش بنیان در شعار سال باید موجب ایجاد یک تحول عظیم در اقتصاد شود. آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه در اولین نشست شورای اداری

توسعه فرهنگ اقدامات دانش بنیان یک ضرورت است

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توسعه فرهنگ اقدامات دانش بنیان در بخش های مختلف کشور یک ضرورت است و توجه به فعالیت های دانش بنیان در شعار سال باید موجب ایجاد یک تحول عظیم در اقتصاد شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه در اولین نشست شورای اداری استان مرکزی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: استان مرکزی علاوه بر برخورداری از ظرفیت صنعتی، ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف داراست و بر این اساس در این استان باید در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید اقدام شود.

وی افزود: توسعه شرکت های دانش بنیان و داشتن خروجی های مناسب در همه بخش ها بسیار با اهمیت است. خروجی شرکت های دانش بنیان باید بهره وری بیشتر، ارزش افزوده و نهایتا جهش واقعی تولید کیفی در کشور باشد، لذا ایجاد تحول با محوریت اقدامات دانش بنیان در اقتصاد کشور یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: سال گذشته مبلغ سه میلیارد دلار هزینه واردات تلفن همراه و نزدیک به دو میلیارد دلار هزینه خرید لوازم آرایش و بهداشتی شده است.  کشورما قادر است توانایی خود را جهت تولید تلفن همراه بکار بگیرد و با تولید صدها میلیون تلفن همراه علاوه بر حضور گسترده در بازارها، نیازهای خود را برطرف سازد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری سالانه به بعدهای مختلف اقتصاد در شعار سال اشاره می‌کند و لازم است تمامی این شعارها را در کنار یکدیگر قرارداده و آنها را بکار بگیریم. در شعار سال جاری مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر مفهوم فعالیت های دانش بنیاد داشته است و تمامی دستگاه ها باید با حمایت وسیع خود از این شرکت‌ها خلاءهای موجود در این عرصه را پرکنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر استفاده از صنایع هایتک ادامه داد: استان مرکزی استانی صنعتی است که از ظرفیت بالایی در این عرصه برخوردار است، لذا در صورت تلاش کافی می‌تواند از نظر فناوری و تکنولوژی و تولید انواع آلیاژها، نیازهای کشور را برطرف ساخته و قدرت رقابت خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

دری نجف ابادی اظهار کرد: استان مرکزی می‌تواند در زمینه تولید تجهیزات مورد نیاز استان پیشگام باشد و شرکت‌های بزرگ صنعتی استان مرکزی با برداشتن یک گام در این مسیر می‌توانند تحولات بزرگی را ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دولت در سال گذشته عملکرد خوبی داشته و وضعیت ارزی ما امروز در شرایط نسبتا خوبی است و امید است در قرن جدید بتوانیم با انجام اقدامات موثر، کشور و منطقه را متحول کنیم.

دری نجف ابادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور در مسائل بین المللی نیز در وضعیت خوبی است و غربی‌ها و امریکایی‌ها عقب نشسته و فشار را بر کشور کمتر کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جبران محدودیت های آبی در سال جدید با ایجاد تحول در بخش های مختلف کشاورزی بسیار ضروری است و اصلاح روش های سنتی در کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اشاره کرد: شروع آموزش حضوری مدارس امری بسیار مبارک است، لذا لازم است با عزم و اراده قوی و تلاش مضاعف حرکتی تحول آفرین در نظام آموزشی و تربیتی رقم بخورد و عقب ماندگی‌های دوساله ناشی از بیماری کرونا که آسیب زیادی به تربیت و آموزش وارد کرده، جبران شود. همچنین انجام برنامه ریزی هدفمند برای گرایش نوجوانان به سمت ارزش های اسلامی ، دینی و انقلابی و تربیت نسلی در تراز انقلاب برای پرورش مدیران آینده نظام اسلامی باید اولویت آموزش و پرورش باشد.

دری نجف آبادی تاکید کرد: در سال جدید هنرآفرینی و ابتکار در اداره کشور باید مورد توجه مدیران باشد. باید ایران اسلامی در همه ابعاد پیشگام و پیشتاز باشد و هرکس که در این مسیر گام برمی دارد در مسیر خدمت به مردم و ساختن ایرانی قوی است و قدم های او موثر است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح