کد خبر : 183403
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 ژانویه 2022 - 18:18
-

توسعه همکاری‌های‌ فرهنگی، هنری و دینی ایران و مزارشریف

توسعه همکاری‌های‌ فرهنگی، هنری و دینی ایران و مزارشریف

همکاری‌های‌ فرهنگی، هنری و دینی ایران و مزارشریف توسعه می‌یابد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غلامحسین شیرزادمقدم، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در سفر خود به شهر مزارشریف، با یحیوی، سرکنسول مزارشریف و برخی از مسئولین محلی دیدار و پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌ فرهنگی، هنری و

توسعه همکاری‌های‌ فرهنگی، هنری و دینی ایران و مزارشریف

همکاری‌های‌ فرهنگی، هنری و دینی ایران و مزارشریف توسعه می‌یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غلامحسین شیرزادمقدم، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در سفر خود به شهر مزارشریف، با یحیوی، سرکنسول مزارشریف و برخی از مسئولین محلی دیدار و پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌ فرهنگی، هنری و دینی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

وی ضمن بازدید از دانشگاه بلخ با احمد رشاد جمالیار، معاون علمی دانشگاه کابل دیدار و در جریان برنامه‌های آموزشی این دانشگاه قرار گرفت.

جمالیار با اشاره به اینکه تعدادی از اساتید دانشگاه هم‌اکنون در مقاطع مختلف در ایران مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانشگاه شامل اتاق ایران شناسی می‌شود. این مرکز به اجرای برنامه‌های ادبی و فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران می‌پردازد.

شیرزادمقدم در سخنانی، آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در کابل را برای تجهیز اتاق ایران شناسی اعلام کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه برنامه سفر خود به مزارشریف از حوزه علمیه ثقلین بازدید و در دیدار با حلیمی، رییس حوزه علمیه ثقلین بر لزوم گسترش همکاری‌های دینی تأکید کرد.

موحد بلخی، شاعر، نویسنده و استاد حوزه در خصوص فعالیت‌های حوزه علمیه ثقلین سخن گفت. وی اظهار کرد: این مرکز دینی در مناسبت‌های مذهبی به اجرای گفتمان‌های علمی، نشست‌های دینی و قرآنی می‌پردازد. به ویژه اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی نیز فعال هستیم.

شیرزادمقدم با خانم شهلا حدید، رییس اداره کل امور زنان استان بلخ دیدار و به جایگاه زن در اسلام و نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) نسبت به زن اشاره کرد.

خانم حدید خواستار همکاری‌های بیشتر در زمینه بورسیه، انتقال تجارب و تبادل هیأت‌هایی از زنان نخبه دو کشور، ایجاد کارگاه‌های حرفه آموزی و … شد.

بازدید از مکتب سیدالشهداء و دیدار با سید عارف احمدی، مسئول این مکتب از دیگر برنامه‌های سفر رایزن فرهنگی ایران در کابل به شهر مزارشریف بود.

همچنین، در دیدار شیرزادمقدم با مطیع الرحمن کریمی، رییس اداره اطلاعات و فرهنگ استان بلخ بر لزوم برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی در مزارشریف (دانشگاه بلخ)، نمایشگاه کتاب عمومی در مزارشریف، برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب در مزارشریف، برگزاری نمایشگاه‌های سیار کتاب برای ترویج کتابخوانی در شهرستان‌های استان بلخ و بازسازی آثار تاریخی از جمله خانه پدر مولانا تأکید شد.

رایزن فرهنگی ایران در کابل در نشست صمیمی با کارکنان کتابخانه فردوسی، نکاتی در باره همکاری‌های کتابخانه‌ای بین دو کشور بیان کرد. در این نشست، مقرر شد جشن اختتامیه گارگاه آموزشی فن بیان برگزار شود و بنرهای مربوط به 22 بهمن و دهه فجر در ورودی ساختمان نصب و سخنرانان هم در مورد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخنرانی کنند.

بازدید از کنسولگری قدیم ایران و محل شهادت دیپلمات‌های ایرانی، بازدید از روضه شریف و گفتگو با متولی روضه و مسئول کتابخانه آن دیگر برنامه‌های سفر شیرزادمقدم به مزارشریف بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح