کد خبر : 165256
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 17:48
-

تیغ دو لبه افزایش نرخ ارز؛ مصرف داخلی یا صادرات

تیغ دو لبه افزایش نرخ ارز؛ مصرف داخلی یا صادرات

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ ارز برای کشور مانند تیغ دو لبه است که تولیدکننده را درگیر تامین نیاز داخل و فرصت صادرات می‌کند.   به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی وقف‌چی عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: اختلاف طبقاتی، حاشیه‌نشینی، اشتغال جوانان و مسائلی از این

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ ارز برای کشور مانند تیغ دو لبه است که تولیدکننده را درگیر تامین نیاز داخل و فرصت صادرات می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی وقف‌چی عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: اختلاف طبقاتی، حاشیه‌نشینی، اشتغال جوانان و مسائلی از این دست، مهم‌ترین چالش‌های کشور هستند و عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه بیت‌المال باید مورد توجه مسئولان و نمایندگان مجلس قرار گیرد.

 

وی واگذاری مدیریت منابع کشور به مردم را یکی از راهکارهای برون‌رفت از چالش‌ها دانست و گفت: درآمدهای دولت به خزانه واریز و از آنجا به وزرتخانه‌ها برای ارائه خدمات به مردم تزریق می‌شود اما ما معتقدیم باید به جای دادن یارانه به وزارتخانه‌ها، مدیریت منابع را مستقیم به مردم واگذار کنیم تا مردم برای انرژی یا موارد دیگر آن را هزینه کنند و پیشنهاد داریم به جای پول نقد، کارت اعتباری برای مردم در نظر گرفته شود.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه سیل اخیر که تعدادی از استان‌های کشور را درگیر کرد، افزود: متاسفانه اقدامات در بحث‌های پیشگیرانه که هزینه کمتری دارد، مطلوب نبوده و باید از تملک، تصاحب و ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و مکان‌های پرخطر جلوگیری شود.

 

این مسئول ادامه داد: بخش قابل توجهی از سدهای کشور در استان خوزستان قرار دارد. در حادثه سیل اخیر مشاهده کردیم که مهار آب در بالادست به درستی انجام نشد. تالاب هورالعظیم بسته بود و آب به جای جاری شدن در تالاب، به سمت شهر رفت. همین‌طور عدم مدیریت انتقال آب، عامل تهدیدی برای مزارع شد.

 

وی به مشکل اسکان سیل‌زدگان نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل نبود زمین خشک در مناطق سیل‌زده، اسکان مردم با مشکلاتی مواجه بود. در مورد تامین منابع مالی و تسهیلات برای بازسازی خانه‌ها و مقاوم‌سازی منازل در معرض خطر، می‌توان از ضامن زنجیره‌ای استفاده کرد. وقتی هیچ منبع درآمدی برای برخی افراد تضمین نکردیم، مشکلاتی هم در ارائه تسهیلات به‌وجود می‌آید.

 

وقف‌چی در مورد مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت کالاها تصریح کرد: یکی از نواقص اصلی کشور، کاربردی نبودن آمار است؛ چنان‌که باید اطلاعات درستی از میزان مصرف، تولید داخل و صادرات داشته و بر اساس آن تولیدات و بازار را مدیریت کنیم‌. البته با کاهش ارزش پول ایران در دنیا، تصمیم‌گیری‌ها، تیغ دولبه است؛ چرا که فرصت صادراتی بهتری ایجاد شده اما از طرف دیگر تولید ما به حدی نیست که برای مصرف داخلی کافی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه درآمد مردم با افزایش قیمت‌ها تناسبی ندارد و این موضوع مردم را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است، اظهار کرد: باید از وضعیت موجود به درستی استفاده و شرایط را مدیریت و مازاد تولید را صادر کنیم. بنده با ارز چندنرخی چندان موافق نیستم؛‌ چراکه وقتی به واردکننده ارز 4000 تومانی اختصاص می‌دهیم، این کار تولیدکننده داخلی را متضرر می‌کند. ۱۴ هزار میلیارد برای کالاهای اساسی اختصاص یافته و اگر می‌خواهیم ارزی اختصاص دهیم باید به تولیدکننده تعلق گیرد.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت اشتغال موجود کشور در بخش صنایع‌دستی، تصریح کرد: تولید فرش بالای ۱.۵ میلیون نفر شغل دارد، در حالی که می‌بینیم در کشور به خودروسازی سرمایه هنگفتی اختصاص می‌دهند و نشانگر آن است که هنوز به این باور نرسیدیم که فرش و صنایع‌دستی می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند و از طرفی مسیرهایی که برای حمایت از صادرات فرش وجود دارد، محدود است.

 

وی در مورد توقف عملیات احداث سد مشمپا، یادآور شد: در شهریور سال ۹۶ تکمیل این سد و تامین ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده اما تکمیل آن با مخالفت محیط زیست روبه‌رو شده است‌.

 

وقف‌چی  در مورد حضور فرزندان مسئولان در خارج از کشور، بیان کرد: تحصیل در خارج از کشور ایرادی ندارد اما چیزی که مهم است تصاحب و سوء استفاده از بیت‌المال است‌. ما باید با خوی استکباری مبارزه کنیم‌‌. اولین اولویت کشور ما اصلاح روابط خارجی است‌.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه پارسال بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در استان زنجان مازاد بر درآمد داشتیم که رایزنی‌هایی برای بازگشت درآمد مازاد به استان انجام شده است.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح