کد خبر : 180796
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 17:19
-

جایگاه حساس انجام حمایت‌های حقوقی از مددجویان کمیته امداد

جایگاه حساس انجام حمایت‌های حقوقی از مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام (ره) گفت: در مقوله توانمندسازی یکی از توانمندی‌ها بحث توانمندی‌های حقوقی و آگاهی‌های حقوقی است. به گزارش ایسنا، مرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهمنامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اظهارکرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین نهادی که تاسیس شد کمیته

جایگاه حساس انجام حمایت‌های حقوقی از مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام (ره) گفت: در مقوله توانمندسازی یکی از توانمندی‌ها بحث توانمندی‌های حقوقی و آگاهی‌های حقوقی است.

به گزارش ایسنا، مرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهمنامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اظهارکرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین نهادی که تاسیس شد کمیته انقلاب بود و دومین نهادی که تاسیس شد، کمیته امداد بود.

رئیس کمیته امداد امام (ره) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حمایت‌هایی که باید انجام گیرد حمایت حقوقی جایگاه بسیار حساسی دارد.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه مرکز وکلا و کارشناسان گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، حقوقدان خانواده یا عزیزی که بتواند خانواده را از نظر حقوقی پشتیبانی کند، ۵۰، ۶۰ درصد پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد حمایت حقوقی را به چند دلیل تکلیف خود می‌داند. افرادی هستند که تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند چون حقشان خورده شده است. استیفای حق و احقاق حق برای جامعه بسیار شیرین است.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حمایت حقوقی برای ما موضوعیت دارد، گفت: امید است که با این تفاهمنامه‌ای که مبادله شد، در این ماموریت هم که نسبت به این افراد تکلیف داریم هم به لحاظ حمایت حقوقی و هم حمایت فرهنگی و هم حمایت مادی در خدمتشان باشیم.

وی تاکیدکرد: در مقوله توانمندسازی، یکی از توانمندی‌ها بحث توانمندی‌های حقوقی و آگاهی‌های حقوقی است که در این تفاهمنامه هم در بحث حمایت‌های حقوقی و قضایی و هم در بحث مسائل کارشناسی و هم در زمینه آموزشهای حقوقی پیش‌بینی‌هایی انجام شده است.

علی بهادری جهری – رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده – نیز در این مراسم با بیان اینکه وکلای نیکوکار سال گذشته بیش از ۲ میلیون مشاوره رایگان حقوقی و قضایی انجام داده‌اند، گفت: براساس تفاهمنامه با کمیته امداد، مددجویان این نهاد از پرداخت حق‌الوکاله یا حق‌المشاوره وکیل یا پرداخت هزینه یا وسیله اجرای قرار کارشناسی معاف می‌شوند.

وی از توسعه مشاوره حقوقی تلفنی براساس تاکیدات رئیس قوه قضاییه خبر داد و اظهارکرد: در شش ماه گذشته به طور میانگین ماهانه ۲۰۰ هزار مشاوره تلفنی توسط وکلای نیکوکار انجام شده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده به ظرفیت بالای این مرکز در ارائه خدمات داوطلبانه اشاره و اظهارکرد: هیچ محدودیتی در ارائه خدمات مشاوره به نیازمندان وجود ندارد و در این زمینه باید فرهنگ سازی لازم به جامعه هدف انجام شود.

بهادری جهری موضوع برگزاری آزمون وکلا و سردفتری را از دیگر زمینه‌های همکاری میان دو نهاد دانست و خاطرنشان کرد: از ۱۶ هزار نفر پذیرفته شده آزمون کتبی در سال جاری ۵۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد هستند که اطمینان داریم همین افراد در آینده بهترین حامیان برای خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت می‌شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح