کد خبر : 1982
تاریخ انتشار : جمعه 6 آگوست 2021 - 13:41
-

جهاد دانشگاهی نهادی تاثیر گذار در پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی انقلاب است

جهاد دانشگاهی نهادی تاثیر گذار در پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی انقلاب است

  معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از ضرورت‌های کشور بود که پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از جمله نهادهای تاثیر گذار در پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی انقلاب بود که دستاوردهای بسیار مهمی را پس از انقلاب از آن خود کرده است. اکبر عروتی موفق

جهاد دانشگاهی نهادی تاثیر گذار در پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی انقلاب است

  معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از ضرورت‌های کشور بود که پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از جمله نهادهای تاثیر گذار در پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی انقلاب بود که دستاوردهای بسیار مهمی را پس از انقلاب از آن خود کرده است.

اکبر عروتی موفق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بعد فرهنگی جهاد دانشگاهی از ابعاد دیگر آن مهم‌تر به نظر می‌رسد، افزود: این نهاد با اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف همچون برگزاری مسابقات،  برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و همچنین با فعال بودن دو خبرگزاری مهم و تاثیر گذار ایکنا و ایسنا در استان رسالت فرهنگی خود را به خوبی در دانشگاه‌ها و استان ایفا کرده است.
عروتی تاکید کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد، لازم است ارتباط و پیوند خود را با بخش‌های فرهنگی دانشگاه از جمله نهاد رهبری و معاونت فرهنگی تقویت کند تا از موازی کاری‌های احتمالی جلوگیری شود.
جهاد دانشگاهی باید مسئله محورانه حرکت کند
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با تاکید بر اینکه فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی از ابتدای شکل‌گیری این نهاد مسئله محورانه بوده و توانسته بسیاری از نیازهای علمی کشور را حل کند، افزود: انتظار می‌رود در زمینه فعالیت‌های فرهنگی نیز مسئله محورانه حرکت کرده و در این زمینه نیز مسائل و مشکلات را شناسایی و بر اساس مسائل جامعه فعالیت‌های فرهنگی را پایه ریزی کنیم.
وی یادآور شد: آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد حفظ روحیه جهادی در بین اعضای جهاد دانشگاهی و تقویت این روحیه است، قطعا انجام حرکت‌های فرهنگی و آموزشی و پیشرفت در این زمینه موانعی خواهد داشت که برای ادامه راه حفظ و تقویت این روحیه جهادی لازم است.
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: تقویت این روحیه جهادی در جهاد دانشگاهی مهم تلقی می‌شود چراکه ممکن است با قرار گرفتن در بروکراسی‌های اداری و این پیچ و خم فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی انگیزه آنها برای ادامه کار کاهش یابد، در صورت تقویت این روحیه چشم انداز خوبی برای جامعه تعریف خواهد شد.
وی به ارتباط بیشتر جهاد دانشگاهی با صنعت برای حل مشکلات فعلی کشور تاکید کرد و گفت: تاکنون جهاد دانشگاهی به خوبی رسالت‌های خود را عملی کرده است اکنون نیز برای حل مسائل و مشکلات جامعه می‌تواند ارتباط بیشتری با صنعت برقرار کرده و در ابتدای امر مسائل و مشکلات را شناسایی و مباحث پژوهشی را بر روی آن انجام داده و سپس با پتانسیل و ظرفیت خوبی که دارد پژوهش‌های هدفمند را در اختیار صنعت قرار داده و مسئله محورانه در این راستا عمل کند.
وی به اقدام عاجل برای حل مسائل و مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: شاید بسیاری از نهادها بتوانند مسائل و مشکلات کشور را به خوبی احصا کنند اما از آن جهت که در پیچ و خم ادارات قرار می‌گیرند نمی‌توانند اقدام عاجلی برای حل مسائل داشته باشند.
عروتی ادامه داد: آنچه که مهم است اقدام عاجل و ضربتی و البته جهادگرانه برای حل مسائل و مشکلات کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به هماهنگی و همکاری بیشتر جهاد دانشگاهی با نهادهای فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: به ویژه در زمینه‌های اصلاح سبک زندگی و فعالیت‌های جمعی و گروهی باید همکاری پ‌هایی صورت بگیرد تا پایه ریزی‌های تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم شود.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح