کد خبر : 53695
تاریخ انتشار : شنبه 16 اکتبر 2021 - 22:54
-

جهش قیمت فلزات در پی بحران انرژی

جهش قیمت فلزات در پی بحران انرژی

روند صعودی فلزات صنعتی جهان تحت تاثیر کمبود انرژی و کاهش تولید، کماکان ادامه دارد.  تولیدکنندگان فلزات از روی گرفته تا آلومینیوم و فولاد، به دلیل افزایش هزینه های انرژی که از افزایش قیمت فلزات فراتر رفته یا به دلیل محدودیتهای مصرف برق، تولید را محدود کرده اند. جدیدترین قربانی شرکت گلنکور، یکی از بزرگترین

جهش قیمت فلزات در پی بحران انرژی

روند صعودی فلزات صنعتی جهان تحت تاثیر کمبود انرژی و کاهش تولید، کماکان ادامه دارد.

 تولیدکنندگان فلزات از روی گرفته تا آلومینیوم و فولاد، به دلیل افزایش هزینه های انرژی که از افزایش قیمت فلزات فراتر رفته یا به دلیل محدودیتهای مصرف برق، تولید را محدود کرده اند. جدیدترین قربانی شرکت گلنکور، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روی بوده که تولید سه کارخانه اش در اروپا را به دلیل افزایش قیمت برق کاهش داده شده است.
قیمت روی در بازار فلزات لندن در واکنش به این خبر ۱۲ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش در شش سال گذشته بود. آلومینیوم که تولید آن انرژی بر است هم افزایش قیمت داشت و رشد قیمت این فلز از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون به ۶۲ درصد رسیده است. مس هم روند صعودی خود را ادامه داد و به بیش از ۱۰ هزار دلار در هر تن رسید. رشد قیمتها در روز جمعه به دنبال صعود شاخص شش فلز پایه در بازار فلزات لندن به بالاترین حد تاکنون در روز پنج شنبه روی داد.
اختلالات عرضه در مقطع حساسی برای اقتصاد جهانی پیش آمده اند و ریسک اختلالات بیشتر زنجیره تامین را تشدید کرده و نگرانیها را نسبت به طولانی تر شدن ریسکهای تورمی نسبت به پیش بینی های قبلی، برانگیخته اند.
محدودیتهای تولید در چین آغاز شد و این کشور مصرف برق برای صنایع انرژی بر را محدود کرد. این وضعیت اکنون به اروپا گسترش پیدا کرده و این منطقه به دلیل صعود کم سابقه قیمتهای گاز، با مشکلات نیرو روبرو شده است. این وضعیت نگرانیهای جدیدی را نسبت به تامین تقاضا برانگیخته است زیرا افزایش هزینه مواد خام تهدیدی برای صنایع تولیدی در سراسر جهان به شمار می رود.
شرکتهای تولیدی و صنعتی در سراسر جهان پیش بینی درآمدهایشان را در هفته های اخیر کاهش داده اند در حالی که اقتصادهای بزرگ از آلمان گرفته تا انگلیس، رشد بسیار آهسته تر از حد انتظاری پیدا کرده اند.
پیش از اعلام خبر کاهش تولید روی در گلنکور، شرکت Nyrstar که یک تولیدکننده بزرگ دیگر است، اعلام کرده بود به دلیل افزایش قیمتهای برق و هزینه های مربوط به آلایندگی کربن، تولید در سه کارخانه ذوب اروپایی خود را به میزان حداکثر ۵۰ درصد کاهش می دهد. در این بین متالکو که بزرگترین تولیدکننده ورق آلومینیوم در آمریکاست، در بحبوحه کمبود منیزیم، به مشتریانش هشدار داد ممکن است تولید را محدود کرده و تحویل را تا سال آینده سهمیه بندی کند. شرکتهای فولادسازی شامل آرسلورمیتال هم تولیدشان را کاهش داده اند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مس که مهمترین فلز صنعتی جهان است هم افزایش داشته است. این فلز بزرگترین رشد هفتگی از سال ۲۰۱۶ را شاهد بوده است. گروه ریوتینتو روز جمعه اعلام کرد آغاز فعالیت پروژه اویو تولگوی در مغولستان در پی محدودیتهای مربوط به کرونا که مانع پیشرفت کار شده، حداقل سه ماه به تعویق افتاده است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح