کد خبر : 181157
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 18:01
-

جهش کرونا از انگلیس تا اصفهان

جهش کرونا از انگلیس تا اصفهان

ایسنا/اصفهان حدود یک سال از انتشار ویروس کرونا در دنیا می گذرد و جهش های مختلفی بر روی این ویروس رخ داده و تاکنون نمونه های متفاوت آن در کره زمین شناسایی شده است که در آخرین گزارش ها، گسترش نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلستان، نگرانی های بسیاری برای دنیا از جمله ایران ایجاد

جهش کرونا از انگلیس تا اصفهان

ایسنا/اصفهان حدود یک سال از انتشار ویروس کرونا در دنیا می گذرد و جهش های مختلفی بر روی این ویروس رخ داده و تاکنون نمونه های متفاوت آن در کره زمین شناسایی شده است که در آخرین گزارش ها، گسترش نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلستان، نگرانی های بسیاری برای دنیا از جمله ایران ایجاد کرده است.

 دی ماه امسال، کشف گونه جهش یافته کرونای انگلیسی که نخستین نمونه آن در انگلستان مشاهده شد، در صدر اخبار قرار گرفت و موجب نگرانی جامعه جهانی که به تازگی واکسیناسیون علیه این بیماری مرگبار را آغاز کرده بود، شد.

کشورهای مختلف یکی پس از دیگری از شناسایی این گونه جدید ویروس خبر دادند، در حالی که هنوز اطلاعات دقیقی از نوع سرایت، میزان کشندگی این نوع ویروس تکمیل نشده، دست کم می دانیم که میزان سرایت کرونای جهش یافته بسیار بیشتر از قبل است.

به گزارش ایسنا، از همان نخستین روزهای انتشار این گونه جدید در جهان، مقامات وزارت بهداشت ایران در پی شناسایی احتمالی این نمونه در کشور برآمدند و سعید نمکی- وزیر بهداشت کشور، از شناسایی اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون یافته انگلیسی در یک هموطن که از انگلیس آمده بود خبر داد و اعلام کرد: وی در یکی از بیمارستان های خصوصی بستری بود و پس از بررسی های مکرر، تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته، تایید شد.

حالا بعد گذشت چند هفته از انتشار این نوع ویروس جهش یافته، روز گذشته (شنبه- ۲۵ بهمن ماه)، وزیر بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام کرد که کرونای انگلیسی در کشور در حال چرخش است و روزهای سختی در پیش داریم.

نمکی افزود: مرگ یک خانم ۷۱ ساله در خیابان وحدت اسلامی که هیچ مسافرتی نداشت و اتفاقی که در آبیک افتاد و بیمارستان هشتگرد، اثبات کرد که ویروس جهش یافته کرونا در کشور چرخیده و باید فکر کنیم زیر پوست هر شهر، روستا و خانواده‌ای می‌توان این ویروس را پیدا کرد.

در همین راستا نیز زالی- فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران نیز از شناسایی ۷ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در این استان خبر داد.

اگرچه طی چند هفته گذشته خبر شیوع ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی در اصفهان از سوی مقامات مختلف استان تایید نشد، اما امروز (یکشنبه-۲۶ بهمن ماه)، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تلاش جدی برای شناسایی ویروس جهش یافته در منطقه کاشان خبر داد.

بر اساس اعلام وبدا، دکتر محمد حاجی جعفری، با اشاره به گزارش موارد مثبت از گونه جدید ویروس کرونا (ویروس جهش یافته انگلیسی) در چند نقطه کشور، گفت: با رصد انجام شده، نمونه یک مورد بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس جهش یافته، جهت انجام تست سکانس، به مراکز ذی صلاح ارسال شد.

وی تصریح کرد: خانمی ۴۵ ساله که روز قبل با علائم تب و تنگی نفس به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی مراجعه کرده بود به علت تشدید علائم، تحت اقدامات لازم از جمله لوله گذاری تنفسی و تهویه مصنوعی قرار گرفته، اما با وجود تلاش های انجام شده، فوت کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر اینکه با ویروس جدید جهش یافته متاسفانه قدرت و سرعت انتقال بالاتری دارد، تصریح کرد: ابتلا در سنین پایین، شدت بیماری زایی بالا، احتمال نیاز به تهویه مصنوعی بیشتر و مرگ و میر بیشتر از جمله عوامل خطر این ویروس جدید است.

وی، در خصوص افزایش ابتلا به ویروس کرونا در منطقه هشدار داد و از شهروندان خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک، از سلامتی خود و خانواده محافظت کنند.

امروز یکشنبه حجت‌الله غلامی- سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان به ایسنا گفت: هنوز در استان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان موردی از کرونای انگلیسی را تا دو روز گذشته گزارش نکرده‌اند.  این در حالیست که هفته گذشته نیز اگرچه در فضای مجازی، از وجود ۳ بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته در اصفهان خبر داده شده بود، اما آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (۲۱ بهمن ماه) با تکذیب این خبر به ایسنا، گفت: تاکنون از ۳ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در اصفهان نمونه گیری و به تهران ارسال شده، اما هیچ کدام به عنوان کرونای انگلیسی شناسایی نشدند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح