کد خبر : 175176
تاریخ انتشار : شنبه 25 دسامبر 2021 - 11:06
-

حرکت مسئولان منطبق بر اندیشه مقام معظم رهبری درباره قزوین باشد

حرکت مسئولان منطبق بر اندیشه مقام معظم رهبری درباره قزوین باشد

ایسنا/قزوین رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: ۱۸ سال پیش رهبر معظم انقلاب به قزوین سفر کردند و در سخنانشان پتانسیل‌های قزوین را ترسیم کردند، به همین جهت احساس کردیم در این مقطع زمانی مدیران استان در بخش دولتی و خصوصی به این نیاز دارند تا چهارچوب‌های حرکتشان با اندیشه مقام معظم رهبری یکی شود. علی

حرکت مسئولان منطبق بر اندیشه مقام معظم رهبری درباره قزوین باشد

ایسنا/قزوین رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: ۱۸ سال پیش رهبر معظم انقلاب به قزوین سفر کردند و در سخنانشان پتانسیل‌های قزوین را ترسیم کردند، به همین جهت احساس کردیم در این مقطع زمانی مدیران استان در بخش دولتی و خصوصی به این نیاز دارند تا چهارچوب‌های حرکتشان با اندیشه مقام معظم رهبری یکی شود.

علی رجب‌پور در نشست نخبگانی قزوین دیار کهن و فرزانگی که شب گذشته ۲۷ آذر در سالن مهندس بهشتی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع جلسه گرامیداشت سفر رهبر معظم انقلاب به قزوین در ۱۸ سال پیش است و ما پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص قزوین را از ۶ ماه قبل در دستور کار خود قرار دادیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین خاطرنشان کرد: حرکت و رشد استان انسجام مشخصی ندارد و اساساً توسعه استان در ریل مشخصی اتفاق نمی‌افتد؛ حرکت‌ها نیز هم‌افزا نیستند و یکدیگر را خنثی می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۱۸ سال پیش رهبر معظم انقلاب به قزوین سفر کردند و در سخنانشان پتانسیل‌های قزوین را ترسیم کردند و کارشناسانه سخن گفتند، به همین جهت احساس کردیم در این مقطع زمانی مدیران استان در بخش دولتی و خصوصی به این نیاز دارند تا چهارچوب‌های حرکتشان با اندیشه مقام معظم رهبری یکی شود.

رجب‌پور تصریح کرد: وقتی نخبگان وارد عرصه‌های مدیریتی می‌شوند باید یک پیش‌زمینه داشته باشند که برای همین امر طی ماه‌های گذشته جلسات متعددی در این راستا برگزار شده است و توانمندسازی نخبگان را در دستور کار خود قرار دادیم چراکه توانمندسازی ذهنی، اندیشه‌ای و خودباوری حاصل از آن بسیار مهم است و باید جلساتی مانند این جلسه افزایش پیدا کند.

سخنان رهبری در خصوص قزوین را به گفتمان نخبگانی تبدیل کنیم

مرتضی روزبه، استاندار اسبق قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: ۱۸ سال از سفر مقام معظم رهبری به قزوین می‌گذرد، رهبر معظم انقلاب در قزوین جلسه هیئت دولت تشکیل دادند و نقشه راه استان را ترسیم کردند و تأکید داشتند مطالب بیان شده در برنامه چهارم توسعه درج شود که متأسفانه به فراموشی سپرده شد، فرصت‌سوزی‌های بسیاری داشتیم و هنوز هم در حسرت تحقق این فرصت‌ها به سر می‌بریم.

وی ادامه داد: باید تأسف بخوریم چراکه شخصیت‌های بزرگی از قزوین عبور کردند و در کتب خود به اندازه یک خط قزوین را ترسیم کردند و ما مدام در سخنان خود از آنان می‌گوییم ولی وقتی مقام معظم رهبری بر اساس نظریات کارشناسی از قزوین و پتانسیل‌های این استان سخن گفتند آن‌ها را به فراموشی سپردیم در حالی که باید به این سخنان جامه عمل بپوشانیم.

استاندار اسبق قزوین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر چند روزه خود به قزوین در دیدارها و ملاقات‌های مختلف حدود ۱۰۰ نکته را مطرح کردند، مخاطب این سخنان چه کسانی هستند؟ چه کسی باید این اقدامات را انجام دهد؟

حرکت مسئولان منطبق بر اندیشه مقام معظم رهبری درباره قزوین باشد

وی خاطرنشان کرد: در دوره مدیریتی خودم تلاش کردم در آستانه برنامه ششم توسعه این اقدامات را انجام دهم؛ اگر بخواهیم از روزمرگی نجات پیدا کنیم و چشم‌انداز درستی برای قزوین داشته باشیم علی‌رغم فرصت‌سوزی راهی جز توجه به این مجموعه‌ها نداریم؛ باید بگوییم مقام معظم رهبری به نکات بسیاری اشاره کردند که ما تنها به ۴۰ درصد آنان دسترسی داریم که همین سخنان باید به مطالبات نخبگان استان تبدیل شود؛ امروز باید از تشریفات فاصله بگیریم و سخنان رهبری را به گفتمان و مطالبات نخبگانی جامعه تبدیل کنیم.

بی‌توجهی به احیای دولتخانه صفوی پس از سفر رهبری

محمدعلی حضرتی‌ها، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز اظهار کرد: مقام معظم رهبری خصوصیات شهر قزوین را ویژه دیدند و جایگاه تربیتی در عرصه علم و فرهنگ برای شهر قزوین قائل شدند. دستگاه‌های دولتی باید برای این سخنان پروژه تعریف کنند و میزان کارآمدی را با آن بسنجند.

وی ادامه داد: در قزوین مرزی بین اتفاقی که باید در این عرصه رقم می‌خورد و آنچه که دستگاه‌های اجرایی به دنبال آن هستند وجود دارد، ۱۸ سال از سفر مقام معظم رهبری به قزوین می‌گذرد و ناگزیریم ساختار توجیه‌کننده‌ای را تعریف کنیم، پژوهشگران از مرمت سعدالسلطنه به عنوان دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری یاد می‌کنند در حالی که مرمت این سرا پیش از سفر مقام معظم رهبری به استان انجام شده بود.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: پس از سفر مقام معظم رهبری نسبت به احیای دولتخانه صفوی بی‌توجهی صورت گرفت و این موضوع کنار گذاشته و به گروکشی‌های مدیریتی تبدیل شد. با صراحت می‌گویم که مجموعه تربیت بدنی استان قزوین در قبال مجموعه تختی زمین معوض دریافت کرده است اما همچنان ساختار مدیریتی استان را به‌گونه‌ای هدایت کرده که تخلیه صورت نگیرد؛ متخصصان می‌دانند در کار باستان‌شناسی باید پی‌گردی صورت گیرد اما وقتی میراث فرهنگی به ایوان نادری رسید باید مسئولان سالن کشتی را تخلیه می‌کردند که این کار صورت نگرفت.

حضرتی‌ها بیان کرد: در شمال مجموعه دولتخانه صفوی دبیرستان پاسداران قرار دارد که باز هم همراهی لازم را با میراث فرهنگی انجام ندادند، تمامی این اقدامات بی‌اعتنایی عملی به دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان است و موجب شده که احیای دولتخانه صفوی صورت نگیرد.

وی گفت: تا پیش از لغت‌نامه دهخدا یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌های لغت قاموس المحیط اثر محمد بن یعقوب فیروزآبادی مطرح بود که یک قزوینی بر آن شرح نوشته و آرامگاه او در دروازه تهران قدیم واقع است اما هیچ یک از شهروندان قزوین از آن اطلاعی ندارند.

حرکت مسئولان منطبق بر اندیشه مقام معظم رهبری درباره قزوین باشد

شاهد هویت‌زدایی در قزوین هستیم

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: در قزوین جنگ بولدوزر با تاریخ را شاهد بودیم که باعث شد قزوین به شهری بی‌خاطره تبدیل شود؛ تلقی مسئولان در این سال‌ها توسعه با محوریت ماشین و خیابان و پل بود که تمام این موارد رویکردی ضدهویتی دارد که رشته‌ پیوند ساکنان با منطقه را قطع می‌کند.

وی مطرح کرد: قزوین از آغاز مهاجرپذیر بوده است و مانند زنجان انسجام اجتماعی ندارد، هویت‌زدایی از شهر یکی از دلایل عدم وجود انسجام اجتماعی در قزوین است و مشاهده می‌کنیم دیگر ساکنانش به آن تعلق خاطر ندارند و آن را سکویی برای رفتن به تهران می‌دانند و مدیران استان نیز کم و بیش این‌گونه بودند.

حضرتی‌ها تصریح کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری قزوین ترکیبی از فرزانگی و هنر است ساخت بناهایی همچون عالی‌قاپو و مسجد جامع بدون پشتوانه فرزانگی ممکن نبوده است؛ وقتی همه نمادهای فرزانگی را از بین می‌بریم دیگر کسی به آن تعلق خاطر ندارد، برای همین به بازنگری اساسی نیاز داریم.

وی اشاره کرد: بنده معتقدم فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه فرهنگ و هنر قزوین نادیده گرفته شده است؛ در صنعت و کشاورزی نیز رهبری بر نوآوری تأکید داشتند؛ در دهه ۴۰ در قزوین ۷۲۰ رشته قنات دایر در دشت داشتیم اما الآن با فناوری چاه‌های عمیق و نیمه عمیق به کجا رسیدیم؟ قنات‌های دشت قزوین چه سرنوشتی پیدا کردند؟ تمامی این موارد در پی عدم شناخت اقلیم صورت گرفت درصورتی که برای تأمین آب شیوه‌های جدیدی در دنیا مرسوم شده که باید از این فناوری‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح