کد خبر : 176845
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 18:26
-

حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی است

حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی است

ایسنا/گیلان معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی و وظیفه همه آحاد و مسئولین استانی است. ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: حفاظت و احیای بنا و بافت‌های تاریخی شهرها و روستاهای استان گیلان که از معماری ارزشمندی برخوردار است از جمله سرمایه‌های اصلی برای

حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی است

ایسنا/گیلان معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی و وظیفه همه آحاد و مسئولین استانی است.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: حفاظت و احیای بنا و بافت‌های تاریخی شهرها و روستاهای استان گیلان که از معماری ارزشمندی برخوردار است از جمله سرمایه‌های اصلی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به حساب می‌آید و با توجه به رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در راستای حفظ و بروزرسانی کاربری این بناها در سال‌جاری، حفاظت و صیانت از این بناها در اولویت این اداره‌کل قرار گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به این امر که حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی و وظیفه همه آحاد و مسئولین استانی است، اضافه کرد: در شهرهای گیلان به علت ریشه‌های تاریخی و هویتی ارزشمند هیچ دستگاهی‌ از ظرفیت کافی برای حفاظت و حراست از تمامی بناهای تاریخی استان گیلان برخوردار نیست و این مهم با تعامل و همکاری تمامی ارگان‌ها، سمن‌ها و متخصصین میسر است.

جهانی گفت: خوشبختانه و با مجوزهای صادر شده توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان برای تبدیل بناهای تاریخی و ارزشمند استان گیلان به اقامتگاه‌های سنتی، بوتیک‌هتل‌ها و موزه‌های تخصصی، شاهد تحول مثبت در حفاظت و حراست از هویت فرهنگی استان گیلان هستیم که در این امر نقش بانوان و پیشگامی آنان قابل توجه‌ است.

وی ادامه داد: بروزرسانی استفاده از بناهای تاریخی قابل بهره‌برداری کمک شایان توجهی به بحث ایجاد اشتغال پایدار می‌کند که با تسهیلات در نظر گرفته شده و رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در سال‌جاری این امر با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

جهانی اضافه کرد: بنای تاریخی شیرازی در محله پیرسرا رشت، ساختمان تاریخی حنانی در محله صیقلان رشت، ساختمان رهنما در محله ساغریسازان و ساختمان قندچی در محله کابینه و احیاء نمای بیرونی حمام گلشن لاهیجان و چندین بنای دیگر در نقاط مختلف گیلان نمونه‌هایی از بناهایی هستند که روند مرمت، احیا و بازآفرینی آنها توسط بانوان در حال انجام است یا به بهره‌برداری رسیدند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح