کد خبر : 13688
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 23:28
-

حمایت بلاعوض از ۳۰ طرح حوزه لیزر و فوتونیک

حمایت بلاعوض از ۳۰ طرح حوزه لیزر و فوتونیک

دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی یک شتاب دهنده تخصصی در حوزه ساخت و تولید و یک مرکز نوآوری در حوزه‌های مرتبط خبر داد.  حمید لطیفی ، با اشاره به ایجاد زیست‌بومی برای رونق فناوری‌های حوزه لیزر و فوتونیک گفت: در سال ۱۳۹۹ با اخذ

حمایت بلاعوض از ۳۰ طرح حوزه لیزر و فوتونیک

دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی یک شتاب دهنده تخصصی در حوزه ساخت و تولید و یک مرکز نوآوری در حوزه‌های مرتبط خبر داد.

 حمید لطیفی ، با اشاره به ایجاد زیست‌بومی برای رونق فناوری‌های حوزه لیزر و فوتونیک گفت: در سال ۱۳۹۹ با اخذ نظرات و مشورت‌های خبرگان علمی و صنعتی، موضوعات دارای اولویت برای رفع نیازهای مختلف در کشور شناسایی و تعریف شدند. همچنین درخواست‌های حمایت برای توسعه فناوری، با توجه به نیازهای تعیین شده، دریافت شد که برخی مراحل ارزیابی و داوری را گذرانده و برخی در حال طی کردن این مراحل هستند.
وی افزود: علاوه بر این، با رعایت شرایط خاص مورد نیاز به دلیل بیماری همه گیر کرونا، ستاد با هدف مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون و معرفی خود، در رویدادهای مختلف، علمی و صنعتی مشارکت یا از آن‌ها حمایت کرده است.
دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری‌های مرتبط در دستور کار قرار داشته است، ادامه داد: ستاد در بخش حمایت از دستیابی به مرجعیت علمی کشور و ایجاد زیرساخت‌های راهبردی ملی در حوزه‌های کلیدی، برنامه حمایت از مقالات با کیفیت را پیگیری کرد که پذیرش و پیگیری انجام حمایت متناسب با سطح آن، برای ۵۰ مقاله در دست اقدام است.
لطیفی، ایجاد مرکز قطعات مدارات مجتمع نوری را جزو در برنامه‌های عملیاتی ستاد در سال گذشته عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن بیش از ۱۰ رویداد علمی و فناوری مختلف ازجمله رویداد نیازمحور، کنفرانس، چالش، نمایشگاه و مسابقه مرتبط با حوزه‌های تخصصی فعالیت ستاد برپا شد. همچنین، راه‌اندازی مرکز آموزشی چاپ سه‌بعدی، که پیگیری‌ها برای تعیین مدل اجرایی و آغاز فرایند اجرای آن در سال ۱۳۹۸ آغاز شد، در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شد.
لطیفی، رصد پیشرفت و به نتیجه رساندن حدود ۸۰ طرح‌ مصوب سال‌های قبل را از دیگر برنامه‌های ستاد در سال گذشته عنوان کرد و افزود: بیش از ۳۰ طرح تصویب شد که به صورت حمایت‌های بلاعوض و تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند. همچنین پیگیری تصویب و حمایت از ۷  طرح توسعه مقیاس صنعتی در راستای ارتقای صنایع موجود نیز، صورت پذیرفت.
دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در سال گذشته، افتتاح یک شتاب دهنده تخصصی حوزه معدن و متالورژی، مشارکت در ایجاد صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد یک مرکز نوآوری در حوزه لیزر صورت پذیرفته است. همچنین، ایجاد یک شتاب دهنده تخصصی دیگر در حوزه ساخت و تولید و یک مرکز نوآوری در حوزه‌های مرتبط در دست اقدام قرار دارد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح