کد خبر : 16156
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 سپتامبر 2021 - 23:12
-

خدمات‌رسانی در مرز مهران تا ورود آخرین زائر ادامه دارد/تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات اربعین

خدمات‌رسانی در مرز مهران تا ورود آخرین زائر ادامه دارد/تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات اربعین

 استاندار ایلام با بیان اینکه امکان تردد به سمت عراق برای زائران اربعین وجود ندارد، گفت: خدمات در مرز مهران تا ورود آخرین زائر ادامه دارد. ‍”محمد نوذری”   در نشست قرارگاه ویژه اربعین مهران با بیان اینکه به منطور جلوگیری از شیوع پیک جدید کرونا و مقابله با آن، از تمامی زائران ورودی که از

خدمات‌رسانی در مرز مهران تا ورود  آخرین زائر ادامه دارد/تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات اربعین

 استاندار ایلام با بیان اینکه امکان تردد به سمت عراق برای زائران اربعین وجود ندارد، گفت: خدمات در مرز مهران تا ورود آخرین زائر ادامه دارد.

‍”محمد نوذری”   در نشست قرارگاه ویژه اربعین مهران با بیان اینکه به منطور جلوگیری از شیوع پیک جدید کرونا و مقابله با آن، از تمامی زائران ورودی که از طریق مرز مهران وارد کشور می شوند، تست گرفته می شود.

وی گفت: در بازدیدی که امروز از گیت مربوط به انجام تست کرونا از زائران در پایانه مرزی داشتیم،  خوشبختانه شاهد نظم و انسجام و کار شبانه روزی نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در پایانه از تمامی زائران بودیم که این روند همچنان باید استمرار داشته باشد.

نوذری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی پس از انجام آزمایشات لازم و تست کرونا،  در صورتیکه کرونای هر شخص مثبت باشد، باید علاوه بر ارائه آموزش های لازم، با وسایل نقلیه مجزا، شخص را راهی محل سکونت خود کند و همچنین از طریق سامانه مبتلایان آن شخص را رهگیری و به استان مقصد اعلام نمایند.

استاندار ایلام ادامه داد: همه تمهیدات و برنامه ریزی ها توسط دانشگاه علوم پزشکی برای آزمایش کرونا با همکاری هلال احمر و نیروهای مسلح در پایانه مرزی انجام شده و در این راستا هیچ مشکلی نداریم.

نوذری تاکید کرد: قرارگاه عملیاتی اربعین و ستاد اربعین استان، عملکردی مطلوب و رضایت بخش در برگزاری کنگره اربعین در پایانه مرزی مهران داشتند و از نظر تغذیه، آب معدنی و ارائه خدمات به زائران توسط دستگاه ها با همه ظرفیت و توان در حال انجام است.

وی بیان داشت: پس از اربعین امسال، کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط با برگزاری کنگره اربعین نقاط ضعف و قوت را احصا کنند تا بتوانیم براساس این نقاط ضعف و قوت، اربعین سال آینده را هر چه بهتر و باشکوه تر از سال قبل برگزار کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه دولت عراق نیز در بحث اربعین بیشترین همکاری را با کشور داشته، افزود: روز دوشنبه طی رایزنی و نشستی که با استاندار واسط در پایانه مرزی مهران برگزار شد، دولت عراق موافقت کرد سه هزار زائر از طریق مرز مهران عازم کشور عراق شوند.

نوذری با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به ایلام گفت: این سفر مصوباتی بسیار خوبی داشت که یکی از این مصوبات در خصوص اربعین بود که همه خواستاریم که اعتبارات اربعین سال‌جاری ایلام با تخصیص ۱۰۰ درصدی باشد.

وی ادامه داد: با وجود  برنامه ریزی های کشور عراق مبنی بر پذیرش ۶۰ هزار زائر به صورت هوایی، مسوولان و مدیران محلی این کشور افرادی را که برای پیاده روی اربعین به مرز مهران مراجعه کرده بودند پذیرش نمودند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی  با بیان اینکه کلیه تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از مرز مهران اندیشیده شده است، گفت: با برنامه ریزی انجام شده کلیه خدمات بهداشتی و  امکانات لازم از قبیل انجام تست کرونا، اسکان، پذیرایی، درمان، حمل و نقل و غیره در حال انجام است.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان تردد به سمت عراق برای زائران اربعین وجود ندارد از مردم خواست به مرز مهران مراجعه نکنند.
وی تصریح کرد: زائرانی که بعد از پیاده روی اربعین به مهران مراجعه کرده اند متاسفانه به دلیل بسته شدن مرز نمی توانند به عتبات عالیات کشور عراق مشرف شوند بنابراین مجبور به بازگشت به شهرهای خود هستند.
به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، نوذری در پایان تاکید کرد: همه ی مسوولان مربوطه تا بازگشت تمامی زائران در مرز مهران مستقر هستند و تمام خدمات مورد نطر تا عبور آخرین زائر ادامه دارد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح