کد خبر : 69486
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 22:52
-

دادگاه باید آخرین راه‌حل باشد

دادگاه باید آخرین راه‌حل باشد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: یکی از سیاست‌هایی که در مرکز توسعه حل اختلاف پیگیری شده این است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد و کمتر به سمت دادگاه‌ها حرکت کنیم. به گزارش ایسنا، ححت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در آیین افتتاح «سازمان

دادگاه باید آخرین راه‌حل باشد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: یکی از سیاست‌هایی که در مرکز توسعه حل اختلاف پیگیری شده این است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد و کمتر به سمت دادگاه‌ها حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، ححت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در آیین افتتاح «سازمان داوری تعاون»، «مرکز داوری و میانجی‌گری صنعت و معدن» و «مرکز داوری هدایت» با تبریک ولادت امام رضا (ع) و هفته قوه قضائیه، گفت: توفیقی است که در هفته قوه‌قضائیه شاهد افتتاح سه سازمان داوری مهم باشیم و دو بخش آن در دو حوزه مهم اقتصادی است یکی تعاون که شاید ۲۰ میلیون عضو تعاونی‌های کشور باشند و از طرف دیگر صنعت و معدن که گستره وسیعی دارد و جمع فراوانی از اهالی تولید را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و یک بخش فرهنگی هدایت نیز وجود دارد که فرهنگ و اقتصاد باهم همراه شدند.
صادقی ادامه داد: داوری سازمانی را همه می‌شناسند و هنگامی که مرکزی عهده‌دار امر داوری می‌شود این سازمان داوری شکل می‌گیرد و در این هفته مهم توفیقی حاصل شد تا بتوانیم اولین سازمان‌های داوری که با اختیار و توافق و مشارکت جمع تخصصی حاصل می‌شود را راه‌اندازی کنیم، پیش از این مراکز داوری داشته‌ایم که به موجب قانون ایجاد شدند و اکنون شاهد سرآغاز فصل جدیدی در حوزه داوری هستیم و امیدواریم نظام‌های داوری فعال‌تر وارد حل و فصل مدنی شوند. البته کار به این متوقف نخواهد شد و ان‌شاءالله مراکز داوری دیگری نیز تاسیس خواهند شد.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌هایی که در مرکز توسعه حل اختلاف پیگیری شده این است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد و کمتر به سمت دادگاه‌ها حرکت کنیم و دادگاه‌ها آخرین راه‌حل باشند و برای تحقق آن ماموریت جدید دوره جدید قوه‌قضائیه به مرکز توسعه حل اختلاف محول شد تا فقط به شوراهای حل اختلاف نیز اکتفا نکنیم و در کنار آن‌ها دو بخش مهم میانجی‌گری و داوری توسعه پیدا کنند، اصل داوری در قوانین ما پیش‌بینی شده بود اما در امر ساماندهی و امور مربوط به حکمرانی مثل راه‌اندازی و… متولی وجود نداشت که به همت رئیس قوه‌قضائیه این امر اتفاق افتاد و این ماموریت به ما واگذار شد و از چند ماه قبل شروع به کار کردیم.
وی افزود: میانجیگری در گذشته یک گزینش مختصر شده بود ما آموزش‌هایی را شروع کردیم و آزمون نیز برگزار شد و کسانی که قبول شدند پروانه میانجیگری برای آن‌ها صادر شد و در ۱۵ استان نیز این امر محقق شد.
صادقی در پایان گفت: ما در امر داوری مسئولیت سنگینی داریم که مراقبت کنیم تا خدای نکرده آن‌هایی که مشکلات ایجاد کردند برنده نشوند و حواسمان باشد وقتی داوری می‌کنیم پیش داور عظیم داوری می‌کنیم.
انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح