کد خبر : 8083
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 سپتامبر 2021 - 15:06
-

دانشگاه‌های نسل چهارم دغدغه اجتماعی و جامعه دارند

دانشگاه‌های نسل چهارم دغدغه اجتماعی و جامعه دارند

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های نسل چهارم جامعه محور دغدغه اجتماعی و جامعه دارند و محدود به فضا و موقعیت خاص نیستند.   دکتر مجید صفارنیا بکشنبه ۱۴ شهریور در سمپوزیوم ملی “مداخله در بحران با تاکید بر خودکشی ” که به میزبانی دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های نسل چهارم جامعه محور دغدغه اجتماعی و جامعه دارند و محدود به فضا و موقعیت خاص نیستند.

  دکتر مجید صفارنیا بکشنبه ۱۴ شهریور در سمپوزیوم ملی “مداخله در بحران با تاکید بر خودکشی ” که به میزبانی دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با همکاری دفتر مشاوره سلامت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل چهارم یک رویکرد جدیدی در تعاملات و توسعه محلی ، منطقه‌ای در پیش گرفته‌اند و از فرصت‌ها استفاده می‌کنند که دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی نیز به عنوان یک دانشگاه جامعه محور با مأموریت علوم انسانی  از این امر مستثنی نیست.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه سیدجمال با حجم کم دانشجو در مقیاس دانشگاه‌های ۲۵ هزار نفره به میدان آمده و نقش دانشگاهی خود در ارتباط به جامعه را ایفا می‌کند که این امر قابل تحسین است.
صفارنیا با تأکید بر اینکه برای برگزاری این سمپوزیوم فکرها و اندیشه‌های بسیاری شده است، ادامه داد: دغدغه‌مندی دانشگاه سیدجمال به بحث آسیب اجتماعی خودکشی یکی از دلایل برگزاری این سمپوزیوم بوده که امیدواریم در این سمپوزیوم به یک نسخه کاربردی بتوان رسید و از آن به عنوان یک الگو استفاده کرد.
رئیس انجمن روانشناسی ایران با بیان اینکه دانشگاه‌های جامعه محور محدود به فضا و موقعیت خاص نیستند، افزود: دانشگاه‌های جامعه محور متمرکز به محیط‌های محلی شده و سیاست‌های محلی را بررسی و تحلیل و مدیریت می‌کنند ضمن اینکه دانشگاه سیدجمال یک نقش نهادی خدمتگزار به جامعه را ایفا می‌کند.
صفارنیا با اشاره به اینکه دانشگاه‌های جامعه‌محور در حول سه محور دانشگاه، دولت و جامعه نقش آفرینی و فعالیت دارند، بیان کرد: دانشگاه‌های نسل اول دانشگاه‌های آموزشی، دانشگاه‌های نسل دوم دانشگاه‌های پژوهش محور همراه با تولید دانش، دانشگاه‌های نسل سوم پژوهش محور همراه با تولید دانش و کارآفرینی به شمار می‌روند اما دانشگاه نسل چهارم به عنوان دانشگاه جامعه محور علاوه بر پژوهش، آموزش و کارآفرینی دغدغه اجتماعی و جامعه نیز دارد.
وی در ادامه با تأکید بر آموزش سواد سلامت، یادآور شد: نتیجه این سمپوزیوم می‌تواند به عنوان یک نسخه نهایی تدوین و به عنوان یک مدل و الگو برای دیگر دانشگاه‌های جامعه‌محور در کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد ضمن اینکه از اساتید و متخصصان امر در این سمپوزیوم در خواست شده است که تمام تخصص خود را به کار گیرند.
به گزارش ایسنا؛ در این سمپوزیوم دو روزه ، در روز  اول نشست‌های تخصصی برگزار شد  و در روز دوم با هدف آگاه‌سازی مردم و گروه‌های اجتماعی، کارگاه‌های تخصصی  به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
گفتنی است؛ خروجی این سمپوزیم و جمع‌بندی مباحث علمی طرح شده توسط صاحب نظران، در یک بسته توصیه‌های سیاستی آماده خواهد شد که این بسته توصیه‌ای نقشه راه مسئولین ذی‌ربط در حوزه‌های مختلف طی چند سال آینده خواهدبود تا برنامه‌های کاملا علمی و روشنی را در راستای پیشگیری از خودکشی به اجراء دربیاورند. به معنای دیگر پایان سمپوزیوم  و دستاوردهای علمی آن آغازی بر فعالیت‌های علمی و کاربردی برای پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسدآباد خواهد بود.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح