کد خبر : 178863
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 15:25
-

دانش آموزان استثنایی را ایزوله نکنیم

دانش آموزان استثنایی را ایزوله نکنیم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: رویکرد “تلفیقی فراگیر” برای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی در سالهای اخیر ۸۲ برابر افزایش پیدا کرده است اما هم‌چنان در کیفیت آن مشکل داریم. نباید این دانش آموزان را ایزوله کرد و تا جایی که ممکن است

دانش آموزان استثنایی را ایزوله نکنیم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: رویکرد “تلفیقی فراگیر” برای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی در سالهای اخیر ۸۲ برابر افزایش پیدا کرده است اما هم‌چنان در کیفیت آن مشکل داریم. نباید این دانش آموزان را ایزوله کرد و تا جایی که ممکن است باید در مدارس عادی درس بخوانند. نباید مدرسه نابینایان یا ناشنوایان مگر در موارد خاص داشته باشیم چراکه رفاه جامعه را باید از رفاه در مدارس آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در کنفرانس آنلاین “امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه” به بیان پیشنهاداتی برای آموزش و پرورش استثنائی در طراحی برنامه هفتم توسعه پرداخت و اظهار کرد: معتقدیم همچنان موضوع عدالت آموزشی مهم‌ترین جلوه عدالت است و هرچقدر جامعه‌ای فرصت‌های استانداردتری در بحث یاددهی و یادگیری داشته باشد عدالت بیشتری را تجربه می‌کند.

وی افزود: عدالت آموزشی سه قلمرو در نظام آموزش و پرورش دارد که اعم از عدم تعادل آموزشی منطقه‌ای، عدم تعادل آموزشی مدرسه‌ای و عدالت دیجیتالی در فضای آموزشی است. باید با رویکرد عدالت دولت را مکلف کنیم در برنامه توسعه هفتم استاندارد سازی نظام آموزش و پرورش عمومی و استثنایی را فراهم کند. همچنین باید این نکته را در نظر گرفت که آموزش و پرورش استثنائی در تمام ابعاد نیازمند ۸ تا ۱۰ برابر استانداردهای بیشتری است.

حسینی در بخش دیگر سخنان خود به الزام دولت و دستگاه‌ها در تدوین سند جامع مداخلات به هنگام طلایی اشاره و تصریح کرد: ما از بدو خلقت در تعلیم تربیت دانش آموزان مسئولیم و از زمانی که دانش آموزان نیاز به مداخله دارند باید ورود کنیم، در این راستا نیازمند تربیت نیروی انسانی و تقویت الزام به غربالگری و اشتراک نتایج غربالگری در نهادهای مختلف با یکدیگر برای شناسایی به هنگام اختلالات ژنتیکی هستیم.

وی در پایان گفت: نگاه جدی به فناوری‌های نوین و مناسب سازی آن به ویژه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در طراحی برنامه توسعه هفتم بسیار حائز اهمیت است، ما باید مناسب سازی فناوری‌ها را به طور جد هم برای دوران کرونا و هم برای پس از کرونا مد نظر قرار دهیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح