کد خبر : 17873
تاریخ انتشار : شنبه 2 اکتبر 2021 - 19:00
-

درآمد ۷۵۰ میلیاردی با آبیاری تناوبی برنج

درآمد ۷۵۰ میلیاردی با آبیاری تناوبی برنج

عکس تزیینی است  مسئول بخش فنی و تحقیقاتی موسسه تحقیقات برنج کشور مزیت اقتصادی حاصل از کشت سطح مازاد با استفاده از آبیاری تناوبی را ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد. مهدی رستمی با اشاره به فرارسیدن فصل کاشت برنج بر ضرورت استفاده از روش آبیاری تناوبی اشاره و اظهار کرد: با توجه به تحقیقات انجام

درآمد ۷۵۰ میلیاردی با آبیاری تناوبی برنج
عکس تزیینی است

 مسئول بخش فنی و تحقیقاتی موسسه تحقیقات برنج کشور مزیت اقتصادی حاصل از کشت سطح مازاد با استفاده از آبیاری تناوبی را ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

مهدی رستمی با اشاره به فرارسیدن فصل کاشت برنج بر ضرورت استفاده از روش آبیاری تناوبی اشاره و اظهار کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده استفاده از آبیاری تناوبی سبب افزایش عملکرد ۱۰ درصدی محصول و کاهش مصرف ۱۵ درصدی منابع آب می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اراضی شالیزاری که در مازندران وجود دارد، استفاده از آبیاری تناوبی در مزارع شالیزاری، ۵۰۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی را به همراه دارد، گفت: با صرفه‌جویی انجام شده ۵۰ هزار هکتار سطح مازاد کشت خواهیم داشت.

مسئول بخش فنی و تحقیقاتی موسسه تحقیقات برنج کشور مزیت اقتصادی حاصل از کشت سطح مازاد با استفاده از آبیاری تناوبی را ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رستمی به استفاده از روش زهکشی میان‌فصلی در مزارع اشاره کرد و گفت: اگر این روش به کشاورزان آموزش و ترویج داده شود، افزایش عملکرد برنج به میزان پنج درصد معادل ۳۱ هزار تن را به دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: استفاده از زهکشی میان‌فصلی سبب تامین آب برای سایر محصولات کشاورزی خواهد شد.

مسئول بخش فنی و تحقیقاتی موسسه تحقیقات برنج کشور درباره بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی برنج افزود: این بخش تحمل و مقاومت گیاه را نسبت به آفات مهم مانند کرم ساقه‌خوار برنج و بیماری بلاست مورد بررسی قرار می‌دهد.

رستمی اضافه کرد: این امر از یک سو جلوگیری خروج ارز از واردات تکنیکال سم از خارج می‌شود و جلوگیری از آلودگی منابع آب و حفظ محیط زیست را به همراه دارد و از سوی دیگر سبب صرفه‌جویی هنگفت در مصرف قارچ‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: معرفی فرمولاسیون‌های جدید علف‌کش‌های کم‌مصرف از تحقیقات دیگری است که در بخش گیاه‌پزشکی انجام می شود و علف‌کش‌هایی که در گذشته مصرف می‌شد پرمصرف و یا با دوزهای بالای مصرف می شد و امروزه با تحقیقات انجام شده علف‌کش‌های کم مصرف در کشت انواع برنج مورد استفاده قرار می‌گیرد که انواع علف‌های هرز را در شرایط غرق‌آبی و غیرغرق‌آبی از بین می‌برد.

مسئول بخش فنی و تحقیقاتی موسسه تحقیقات برنج کشور بیان کرد: برای مدیریت بیماری‌ها، قارچ‌کش‌های کم‌مصرف مانند”ناتیوو” برای مبارزه با بلاست برنج در ارقام بومی و پرمحصول معرفی شد که میزان مصرف این قارچ‌کش در هکتار ۱۶۰ گرم است و صرفه اقتصادی و ارزی را به همراه دارد و سازگار با محیط زیست و مناسب برای مزارع برنج ارگانیک است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رستمی با بیان اینکه برای ضدعفونی بذر برنج قارچ‌کش “نوردوکس” مورد معرفی قرار می‌گیرد که برای بیماری پوسیدگی طوقه استفاده می‌شود، ادامه داد: این قارچ‌کش بسیار کم‌مصرف است و ۱۳۰ گرم را برای ۱۰۰ کیلوگرم بذر برای در زمین دو هکتاری می‌توان مورد استفاده قرار داد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح